Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wachtwoord managers

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wachtwoord managers

    Was toevallig nog een onderwerp over ook in Kassa afgelopen zaterdag :

    Wachtwoordmanager: wat is het en welke moet je hebben? - Kassa - BNNVARA

  • #2
    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermopname (524).png
Bekeken: 332
Grootte: 238,4 Kb
ID: 190835
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Was toevallig nog een onderwerp over ook in Kassa afgelopen zaterdag :

    Wachtwoordmanager: wat is het en welke moet je hebben? - Kassa - BNNVARA
    Ik gebruik die van mijn virusbeveiliging, werkt wel goed

    Reageer


    • #3
      https://tweakers.net/nieuws/178144/l...-apparaat.html

      Reageer


      • #4
        Ik gebruik de combi van de wachtwoordmanager in Edge en MS Authenticator. Tot nu toe voldoet het.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
          Ik gebruik de combi van de wachtwoordmanager in Edge en MS Authenticator. Tot nu toe voldoet het.
          inderdaad.
          Zelf gebruik ik chrome en authy als 2 factor app.
          Google account is voldoende beschermd door authy en eventueel herstel telefoon nummer.
          Je kan zelf kiezen welke apparaten je vertrouwd om niet steeds de 2 factor key in te voeren.
          Ik sync mijn google account met mijn laptop, desktop en mobiel.
          Heb jaren geleden latspass geprobeerd, was mij toch teveel gedoe met de chrome extensie en werkte niet lekker met mijn android telefoon.
          Een sterk wachtwoord hoeft niet perse een moeilijk wachtwoord te zijn.
          Het wachtwoord voor mijn google account is gewoon een lange passphrase. Bijvoorbeeld : DitIsMijnWachtwoordKlootzak.
          Belangrijke aqccounts heb ik beveiligd met authy en een andere passphrase. Minder belangrijke, zoals diverse fora, webshops e.d laat ik google gewoon een sterk wachtwoord aanmaken.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door wakamang Bekijk bericht
            Zelf gebruik ik chrome en authy als 2 factor app.
            Heeft authy veel voordelen die Google- en MS-Authenticator niet hebben?

            Reageer


            • #7
              Quote knop doet even raar.
              Eigenlijk heb ik vanaf het begin authy gebruikt.
              Ik flash regelmatig custom roms op mijn telefoon. Authy is makkelijk te back-uppen en restoren. Zelfs als ik een backup met TWRP terugzet. Biometrische lock optie, kan je op meerdere devices tegelijk draaien.
              Google en MS zullen ook vast wel goed werken, maar ben authy gewend.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door wakamang

                Wat meer info zou wel handig zijn.
                Webmail, pop3 mail programma ?
                Server instellingen ?
                Er vraagt iemand om hulp en dat gaat om een nieuw forumlid en niemand reageert.

                Ik vind dat triest, heel triest.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                  Er vraagt iemand om hulp en dat gaat om een nieuw forumlid en niemand reageert.

                  Ik vind dat triest, heel triest.
                  Wij kunnen hier als andere forumleden toch niets aan veranderen, dus wanneer iemand een snel antwoord wil vraag het dan via LiveChat of Whatsapp.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                    Wij kunnen hier als andere forumleden toch niets aan veranderen, dus wanneer iemand een snel antwoord wil vraag het dan via LiveChat of Whatsapp.
                    Dan moet die iemand dat wel weten toch? Iets socialer bedoel ik.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door wakamang Bekijk bericht

                      inderdaad.
                      Zelf gebruik ik chrome en authy als 2 factor app.
                      Google account is voldoende beschermd door authy en eventueel herstel telefoon nummer.
                      Je kan zelf kiezen welke apparaten je vertrouwd om niet steeds de 2 factor key in te voeren.
                      Ik sync mijn google account met mijn laptop, desktop en mobiel.
                      Heb jaren geleden latspass geprobeerd, was mij toch teveel gedoe met de chrome extensie en werkte niet lekker met mijn android telefoon.
                      Een sterk wachtwoord hoeft niet perse een moeilijk wachtwoord te zijn.
                      Het wachtwoord voor mijn google account is gewoon een lange passphrase. Bijvoorbeeld : DitIsMijnWachtwoordKlootzak.
                      Belangrijke aqccounts heb ik beveiligd met authy en een andere passphrase. Minder belangrijke, zoals diverse fora, webshops e.d laat ik google gewoon een sterk wachtwoord aanmaken.
                      https://www.consumentenbond.nl/inter...gle-en-privacy
                      Laatst bewerkt door Guest01; 17 Feb 2021, 07:51.

                      Reageer


                      • #12
                        Lees nu eerst eens hoe MFA nu eigenlijk werkt, Google genereert hierbij geen wachtwoord het wachtwoord maak je nog steeds zelf.

                        Dus met een simpel wachtwoord zoals : 1234 en een tweede sleutel - in dit geval afkomstig van Authy - kun je nog steeds inloggen.
                        Laatst bewerkt door driepinter; 17 Feb 2021, 09:04.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                          Lees nu eerst eens hoe MFA nu eigenlijk werkt, Google genereert hierbij geen wachtwoord het wachtwoord maak je nog steeds zelf.

                          Dus met een simpel wachtwoord zoals :1234 en een tweede sleutel - in dit geval afkomstig van Authy - kun je nog steeds inloggen.
                          Ik begrijp het wel hoor, maar zonder goede virusbescherming waar veel mensen op bezuinigen heb je totaal niets aan dubbel check inloggen.

                          Je kunt 6 sloten op je voordeur hebben maar als je je achterdeur openlaat schiet dat niets op.

                          Ik zie mensen nog altijd met een gratis AVG virusscanner en dan ben je zo lek als een mandje.

                          Volgens mij is het hoofdwachtwoord het belangrijkste.

                          Als je hoofdwachtwoord echter zwak is en gemakkelijk kan worden geraden, dan versla je het hele doel van een wachtwoordmanager. In dat geval dan kan je wachtwoordmanager 'gehackt' worden.

                          Maar als je een veilige wachtwoord generator gebruikt en je hoofdwachtwoord elke 6 maanden vervangt, zal dit niet gebeuren.
                          Laatst bewerkt door Guest01; 17 Feb 2021, 08:49.

                          Reageer


                          • #14
                            Een goede wachtwoordmanager heeft dus meervoudige verificatie voor je hoofdwachtwoord.
                            Bijgevoegde bestanden

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                              Een goede wachtwoordmanager heeft dus meervoudige verificatie voor je hoofdwachtwoord.
                              Ik weet het, heb het zelf ook gebruikt. Gebruik het nu van Eset. Maar toch bedankt!

                              https://help.eset.com/password_manag...tallation.html

                              De meeste gebruikers bewaren de wachtwoordenkluis in de cloud, wat een reden is om kritisch naar de veiligheid en privacy te kijken.

                              Hierbij ben je namelijk ook afhankelijk van de beveiliging van de betreffende clouddienst.
                              Laatst bewerkt door Guest01; 17 Feb 2021, 12:53.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X