Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Tip: wijzig je (account)wachtwoord(en) regelmatig en strooi niet met je 06-nummer(s)

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Tip: wijzig je (account)wachtwoord(en) regelmatig en strooi niet met je 06-nummer(s)

    Met dank aan mijn buurman die dit akkefietje mocht meemaken.
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 17 Nov 2020, 11:53.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Als iemand je 06-nummer heeft, kan hij/zij je gewoon aan haar/zijn contacten toevoegen en je een bericht sturen waarbij het kan lijken alsof je een appje van een bekende hebt ontvangen.

    https://www.politie.nl/themas/whatsapp-hacking.html
    https://spy-fy.nl/een-whatsapp-hacke...-in-3-stappen/
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      Als iemand je 06-nummer heeft, kan hij/zij je gewoon aan haar/zijn contacten toevoegen en je een bericht sturen waarbij het kan lijken alsof je een appje van een bekende hebt ontvangen.

      https://www.politie.nl/themas/whatsapp-hacking.html
      https://spy-fy.nl/een-whatsapp-hacke...-in-3-stappen/
      Ja dat is niet fijn al die cybercriminaliteit Webkabouter.

      Dus eigenlijk moet je als je een vreemde belt beter anoniem bellen? dat zou de kans op het hacken al een stuk kleiner maken.

      Wij hebben als zoveel mensen bijvoorbeeld een visitekaartje met een 06-nummer van ons er op.

      In de supermarkt heb je een prikbord hangt vol met advertenties met 06-nummers er bij op prikbord zeelandnet idem dito.

      De digitale snelweg heeft veel voordelen maar zoals u aangeeft zeer veel nadelen.

      Uw verhaal heeft mij in ieder geval aan het denken gezet.
      Laatst bewerkt door Guest01; 17 Nov 2020, 12:07.

      Reageer


      • #4
        De belangrijkste maatregel die je hiertegen kunt nemen is :

        Maar ook zonder WhatsApp blijf je helaas last houden van smishing

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
          Dus eigenlijk moet je als je een vreemde belt beter anoniem bellen?
          Ja dat zou beter zijn, ware het niet dat men tegenwoordig gesprekken die anoniem binnenkomen, niet opneemt of toch blokkeert (ook al zijn ze anoniem - is technisch wel mogelijk).

          Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
          Wij hebben als zoveel mensen bijvoorbeeld een visitekaartje met een 06-nummer van ons er op.
          In de supermarkt heb je een prikbord hangt vol met advertenties met 06-nummers er bij op prikbord zeelandnet idem dito
          Eens - men denkt vaak te licht over al dat soort zaken totdat we er tot onze nek in zitten en (bijna) niet meer terug kunnen. Zelf geef ik zoveel mogelijk mijn old school landlijnnummer (nooit gebruiken bij sollicitaties) omdat die toch is doorgeschakeld naar 06 en ik nog een aantal familieleden heb van 80+ die niets van digitale communicatie begrijpen. Heb een oom die zegt dat hij meer verstand van landmijnen heeft dan van mobieltjes.
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 17 Nov 2020, 12:40.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6

            Heb een oom die zegt dat hij meer verstand van landmijnen heeft dan van mobieltjes.

            Zolang uw oom niet met landmijnen speelt zoals de jeugd met hun telefoontjes is er weinig tot geen gevaar voor een ''klapper''!

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
              Zolang uw oom
              Je hoeft de bewoners van deze forumplaneet niet met 'u' aan te spreken hoor (zou eerder andersom moeten zijn)

              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                Je hoeft de bewoners van deze forumplaneet niet met 'u' aan te spreken hoor (zou eerder andersom moeten zijn)
                Webkabouter, dat zit er gewoon van kinds af aan "ingeprogrammeerd" ,ik sprak mijn ouders met u aan, tegenwoordig noemen sommige kleinkinderen hun opa of oma bij hun voornaam.

                Begrijp jij dat dat voor mij een vorm van respect en beleefdheid is? De generatiekloof zeg maar!

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                  Begrijp jij dat dat voor mij een vorm van respect en beleefdheid is?
                  Ik hoor wat je zegt, maar ik denk dat je meer een respect toont op de manier waarop we men z'n allen met elkaar om gaan (hoe reageer je en wat is je taalgebruik). Natuurlijk staat het iedereen vrij om u of jij te gebruiken maar ik zie een forum toch wat minder formeel.

                  Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                  De generatiekloof zeg maar!
                  De generatiekloof? Daar geloof ik echt niet in. Wij Nederlanders zijn bruggenbouwers. Tegenwoordig is een kloofje zo geslecht.

                  Er is altijd ruimte om te groeien...
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 18 Nov 2020, 11:24.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Whatsapp hacken is nu vrij eenvoudig. Het is belangrijk om twee-factor verificatie in te stellen om jezelf te beschermen

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X