Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Foto van smartfoon op foto-site Zeelandnet

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Foto van smartfoon op foto-site Zeelandnet

Ik heb nu een paar keer geprobeerd een foto van mijn smartfoon ook via de smartfoon rechtstreeks op de foto-site van Zeelandnet te krijgen. Geen succes!
    Ik word er nogal duizelig van.

Terwijl ik mijn toestel gewoon staand hou komt de foto op de site er liggend te staan. Kantel ik hem op de smartfoon en sla ik hem als kopie op, komt 'ie ook liggend op de site.
    Als ik mijn toestel horizontaal hou en de foto wil plaatsen komt 'ie op zijn kop te staan.

Alleen als ik de foto's overhevel naar de PC, met een fotoprogramma hem een paar keer (4x 90 gr. draaien) kantel en weer opsla, dan komt 'ie goed op de site.

Daar is vast een handiger manier voor met de smartfoon, maar ik ken 'm niet.

Ik had dat eerst met foto's van mijn nieuwe (Sony) camera ook, totdat ik de foto's met hand ging kantelen op de camera. Dat moest ik dan nogmaals op de PC doen om ze normaal op de site te krijgen.

----
    Elke keer als ik zoek op foto's wel of niet kantelen blijkt de tekst te gaan over het automatisch kantelen van je telefoonscherm.
    Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd overigens, om dat tijdelijk uit te zetten..

Ik ben blijkbaar niet de enige, want ik zie op foto-site regelmatig een liggende foto die niet zo bedoeld is.is de slimste vandaag?

Wie helpt me uit de brand (en vele anderen)?

Het zou best handig zijn op de foto-site van Zeelandnet, als ze een knopje zouden toevoegen om je foto te kunnen kantelen 😇😁

Niemand?

Is het probleem zo moeilijk of de vraag te onduidelijk misschien...

Reageer

Check even deze link @ https://www.seniorweb.nl/tip/foto-dr...obiel-apparaat
      Dus eerst draaien en dan pas uploaden.
      In Photoshop of Fireworks click op 'Canvas -> Rotate'.

Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Zeelandnet Foto kan niet echt goed omgaan met foto upload vanaf een smartphone.
        Het werkt nog op de oude manier, ofwel uploaden vanaf de PC.
        Vooralsnog zijn er geen plannen om hierin iets aan te passen,.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Check even deze link @ https://www.seniorweb.nl/tip/foto-dr...obiel-apparaat
          Dus eerst draaien en dan pas uploaden.
          In Photoshop of Fireworks click op 'Canvas -> Rotate'.

Dank voor de reactie, maar dat is niet precies wat ik bedoel

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Admin Bekijk bericht
            Zeelandnet Foto kan niet echt goed omgaan met foto upload vanaf een smartphone.
            Het werkt nog op de oude manier, ofwel uploaden vanaf de PC.
            Vooralsnog zijn er geen plannen om hierin iets aan te passen,.

Ooooooh, dan stop ik met uit te vogelen wat ik verkeerd doe
            Wel jammer dat deze functie (nog) niet toegevoegd wordt, want steeds meer mensen hebben niet eens meer een "gewone" camera, maar alleen een smartfoon.
            Alhoewel, aan sommige foto's te zien zijn de foto's hier regelmatig genomen met een telelens van 3 kilometer

Dank voor de reactie
            Laatst bewerkt door anomaly; 4 Jun 2024, 11:31.

Reageer

Vreemd ik kan geen foto meer uploaden met Edge naar Zeelandnet foto en krijg dan dit te zien :

In Firefox werkt het nog wel.
              Bijgevoegde bestanden
              Laatst bewerkt door driepinter; 4 Jun 2024, 21:36.

Reageer

Zelf gebruik ik Chrome op de smartfoon. Ik vind Edge op PC en tlf niet xo lekker werken, maar dat us waarschijnlijk een kwestie van wennen.

Ze zullen er toch niet "stiekem" tòch mee bezig zijn?
                Laatst bewerkt door anomaly; 4 Jun 2024, 21:29. Reden: Wat tiebvauxjus weggewerkt..

Reageer

Dit vind ik op site van Microsoft, maar dat had je zelf vast ook gezien:
                  https://www.microsoft.com/nl-nl/edge...ad?form=MA13FJ

Eerste blokje onder tips en trucs.

Maar ik weet niet hoe het eerst ging

Reageer

Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
                    Dit vind ik op site van Microsoft, maar dat had je zelf vast ook gezien:
                    https://www.microsoft.com/nl-nl/edge...ad?form=MA13FJ

Eerste blokje onder tips en trucs.

Maar ik weet niet hoe het eerst ging
                    Sorry, zie net dat ik per ongeluk verkeerde knopje heb gekozen stom

Reageer

Hierboven ging het ook niet zoals ik bedoelde...

Inmiddels heb ik de onbedoelde reclame kunnen verwijderen... geen idee wat er allemaal gebeurde

nou ja laat maar
                      Laatst bewerkt door anomaly; 4 Jun 2024, 21:59.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                      X