Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Glasvezel

    Vandaag de folder in de bus dat ze in mijn straat glasvezel in huis komen aanleggen. Er vallen mij 2 dingen op. Nieuwsgroepen zijn niet meer te gebruiken (spotnet is ook een nieuwsgroep, als ik het goed heb) en mijn 1 jaar oude C+ module met deltakaart is niet meer te gebruiken. Vervolgens moet ik een kastje in de kamer krijgen. Mijn zoon heeft vorige maand een TV op de kamer gezet met C+ module en kaart.
    Twee jaar geleden heb ik mijn dure tuner aan de kant moeten zetten omdat Delta stopte met het uitzenden van analoog via de coax.
    Deze monopolie positie begint nu danig mijn keel uit te hangen. Er is geen keuze of je glasvezel of coax wilt, maar je wordt gedwongen.
    Waarom wordt er niet eerst gevraagd aan de mensen wat ze willen, en wat de keuze is. Dit wordt gewoon door je strot geduwd. Al bij al kost het me dus weer geld en moet ik nog 5 euro per maand gaan betalen voor het tweede kastje wat mijn zoon nodig heeft.
    Het abonnement zal ook weer wel omhoog gaan.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door marc1956 Bekijk bericht
    Vandaag de folder in de bus dat ze in mijn straat glasvezel in huis komen aanleggen. Er vallen mij 2 dingen op. Nieuwsgroepen zijn niet meer te gebruiken (spotnet is ook een nieuwsgroep, als ik het goed heb) en mijn 1 jaar oude C+ module met deltakaart is niet meer te gebruiken. Vervolgens moet ik een kastje in de kamer krijgen. Mijn zoon heeft vorige maand een TV op de kamer gezet met C+ module en kaart.
    Twee jaar geleden heb ik mijn dure tuner aan de kant moeten zetten omdat Delta stopte met het uitzenden van analoog via de coax.
    Deze monopolie positie begint nu danig mijn keel uit te hangen. Er is geen keuze of je glasvezel of coax wilt, maar je wordt gedwongen.
    Waarom wordt er niet eerst gevraagd aan de mensen wat ze willen, en wat de keuze is. Dit wordt gewoon door je strot geduwd. Al bij al kost het me dus weer geld en moet ik nog 5 euro per maand gaan betalen voor het tweede kastje wat mijn zoon nodig heeft.
    Het abonnement zal ook weer wel omhoog gaan.
    Een aantal zaken zijn niet juist:
    Glasvezel is altijd goedkoper
    Op een 2e tv kan je streamen via een app, voldoet prima.
    Nieuwsgroepen kun je goedkoper inkopen rechstreeks bij Usenet o.i.d. Wordt door bijna geen enkele provider meer aangeboden.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door marc1956 Bekijk bericht
      Nieuwsgroepen zijn niet meer te gebruiken (spotnet is ook een nieuwsgroep, als ik het goed heb)
      Neen hoor, Spotnet maakt gebruik van een zgn indexer. Voor de fysieke nieuwsgroepberichten moet je bij een Usenet aanbieder zijn. Voor een paar euri per maand kun je bij een goede terecht. Gratis bestaat anno 2022 niet meer (voor zover dat al bestond).

      Oorspronkelijk gepost door marc1956 Bekijk bericht
      Er is geen keuze of je glasvezel of coax wilt, maar je wordt gedwongen
      Als je nu kabel hebt kan niemand je dwingen om glasvezel te nemen. Glasvezel heeft wel zijn voordelen die imho niet opwegen tegen de nadelen van kabel (zie de diverse topics).
      Begrijp dat het zuur is als je eerdere investeringen teniet ziet gedaan door de komst van glasvezel, maar dat heet vooruitgang. Vroeg of laat zijn we daar allemaal slachtoffer van.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 21 Jan 2022, 22:09.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door marc1956 Bekijk bericht
        Vandaag de folder in de bus dat ze in mijn straat glasvezel in huis komen aanleggen. Er vallen mij 2 dingen op. Nieuwsgroepen zijn niet meer te gebruiken (spotnet is ook een nieuwsgroep, als ik het goed heb)
        Inmiddels zijn de nieuwsgroepen blijkbaar weer te gebruiken op glasvezel :

        https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...ge2#post213217

        Hier staan de spotnet instellingen voor ZeelandNet/Delta.
        Laatst bewerkt door driepinter; 22 Jan 2022, 07:51.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door marc1956 Bekijk bericht
          Twee jaar geleden heb ik mijn dure tuner aan de kant moeten zetten omdat Delta stopte met het uitzenden van analoog via de coax.
          Gewoon een antenne op je huis plaatsen, net als 50 jaar geleden............

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door marc1956 Bekijk bericht
            Twee jaar geleden heb ik mijn dure tuner aan de kant moeten zetten omdat Delta stopte met het uitzenden van analoog via de coax.
            In de winkel zijn er apparaatjes te koop voor minder dan 100 euries, die het digitale signaal van o.a. internet plukken en omzetten naar analoog.
            Werkt perfect.
            Ons 'oude' analoge Bose homecinema systeem werkt al jaren perfect.
            [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

            Reageer


            • #7
              In de winkel zijn er apparaatjes te koop voor minder dan 100 euries, die het digitale signaal van o.a. internet plukken en omzetten naar analoog.
              Welke apparaatjes bedoel je merk of type graag wil mijn Humax harddisk recorder op coax en Irdeto kaarten behouden.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door tillart Bekijk bericht
                Welke apparaatjes bedoel je merk of type graag wil mijn Humax harddisk recorder op coax en Irdeto kaarten behouden.
                Wat voor apparaatjes je ook koopt, die Humax harddiskrecorder en Irdeto kaarten kun je nu eenmaal niet op glasvezel aansluiten.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                  Wat voor apparaatjes je ook koopt, die Humax harddiskrecorder en Irdeto kaarten kun je nu eenmaal niet op glasvezel aansluiten.
                  Digitale radio van internet omzetten naar analoog signaal voor gebruik van je 'oude' analoge apparatuur. DÁÁR ging het over.

                  Bijvoorbeeld: Dual WLAN-Internet / DAB+ en Radio-Adapter
                  [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht

                    Digitale radio van internet omzetten naar analoog signaal voor gebruik van je 'oude' analoge apparatuur. DÁÁR ging het over.

                    Bijvoorbeeld: Dual WLAN-Internet / DAB+ en Radio-Adapter
                    Sorry, daar heb je gelijk in.

                    Dual IR 3A - Digitale internet radio - Zwart/zilver | bol.com

                    Reageer


                    • #11
                      OOK bij ons aandringen neem die glasvezel, bij navraag bij Delta is dat helemaal niet nodig. gewoon zo laten. Voor ons ouderen is het best moeilijk wat moet je doen. maar met de vaste telefoon bellen gaat wel 15c per minuut kosten.

                      Reageer


                      • #12
                        Ook ik als 75++ weet totaal niet wat ik moet doen. Ik ben nu erg tevreden met kabel , tv en gratis bellen.
                        Ik zie voor mij als oudere geen meerwaarde om op glasvezel over te gaan. Ik laat alles maar gewoon zoals het is.


                        Reageer


                        • #13
                          Als ik de reacties zo lees gaat het toch weer geld kosten. Een paar euro hier, een paar cent daar. Apparaat erbij. In totaal heeft wat iemand vooruitgang noemt mij nogal wat gekost. De tuner koste € 547,-. Kon na 1 jaar bij het grof vuil. De C+ module met kaart kost je € 80,- . Dit 2 stuks is weer € 160,-. Vervolgens moet je weer een kastje voor de tweede TV gaan huren wat je ook weer € 5,- per maand kost. Telefoneren wat nu gratis is, gaat ook weer € 0,15 per minuut kosten.
                          Al met al gaat Delta behoorlijk duur worden als je alles gaat optellen. En niet iedereen geeft hier in huis een smartphone dus dat streamen zal ook niet altijd opgaan. Ook dat wordt langzamerhand een verplichting.
                          Nee, Delta, niet iedere stap vooruit is vooruitgang voor de klant.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door marc1956 Bekijk bericht
                            Als ik de reacties zo lees gaat het toch weer geld kosten. Een paar euro hier, een paar cent daar. Apparaat erbij. In totaal heeft wat iemand vooruitgang noemt mij nogal wat gekost. De tuner koste € 547,-. Kon na 1 jaar bij het grof vuil. De C+ module met kaart kost je € 80,- . Dit 2 stuks is weer € 160,-. Vervolgens moet je weer een kastje voor de tweede TV gaan huren wat je ook weer € 5,- per maand kost. Telefoneren wat nu gratis is, gaat ook weer € 0,15 per minuut kosten.
                            Al met al gaat Delta behoorlijk duur worden als je alles gaat optellen. En niet iedereen geeft hier in huis een smartphone dus dat streamen zal ook niet altijd opgaan. Ook dat wordt langzamerhand een verplichting.
                            Nee, Delta, niet iedere stap vooruit is vooruitgang voor de klant.
                            De kosten van je tuner had je gemakkelijk kunnen besparen. Zie link ergens hierboven.
                            [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Jandek Bekijk bericht
                              OOK bij ons aandringen neem die glasvezel, bij navraag bij Delta is dat helemaal niet nodig. gewoon zo laten. Voor ons ouderen is het best moeilijk wat moet je doen. maar met de vaste telefoon bellen gaat wel 15c per minuut kosten.

                              Volgens mij was het onderling bellen al niet meer standaard gratis, dat heeft niets met glasvezel te maken :

                              Alle tarieven voor bellen via Vaste Telefonie | DELTA
                              Laatst bewerkt door driepinter; 23 Jan 2022, 17:43.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X