Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Speedtest

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Speedtest

    Gisteren hebben ze glasvezel aangesloten en mijn coax abonnement was samen 450mbps download.
    Na aansluiten glasvezel is de snelheid getest door de monteur en via de wifi is die download 590 mbps en upload 739 mbps.
    Bedraad is het dan download 421 mbps en upload 589 mbps.

    Iets zegt mij dat er iets niet klopt.
    De monteur heeft er een melding van gemaakt en vandaag gebeld met de klantenservice en die dacht dat er een grote storing was in snelheden.

    Is er iets niet goed? Ik kan dus meer uploaden dan downloaden

    Ik zou van 450 mbps naar 1000 gaan omdat glas op 100, 400 en 1000 mbps zit

  • #2
    Glasvezel zit op 150Mbps, 1000 Mbps en 8000 Mbps in najaar 2022.

    Het 400 Mbps glasvezel abo is komen te vervallen per 1 september.

    Alleen de bedrade snelheid telt natuurlijk voor je abonnement, WiFi snelheid kan nu éénmaal (sterk) varieren.

    En ja dat de upload hoger is dan de download is vreemd.

    Wat voor type glasvezelmodem heb je nu gekregen ?

    https://delta.nl/internet/glasvezel
    Laatst bewerkt door driepinter; 9 Sep 2021, 07:40.

    Reageer


    • #3
      Blijf wel op de kabel heb precies wat ik nodig heb zie foto

      Reageer


      • #4
        heb sinds een aantal weken glasvezel maar tot nu toe niet echt geweldig. De aansluiting door Guidion moest, omdat de monteur zich niet goeddoende en daardoor 4 uur te laat was, snel uitgevoerd worden.
        Aangezien wij de meterkast aan de voorkant van de straat hebben werd daar de modem in geïnstalleerd met daarbij eenDECO schotel.
        In de woonkamer een 2e schotel bij de TV aansluiting en de derde schotel bij de TV op de slaapkamer.
        In de meterkast uiteraard download en upload rond de 900mbps.
        In de woonkamer zit ik met mn computer, 5 meter verder, en heb nog maar een download van rond de 170 mbps en upload al niet veel beter. De TV heeft regelmatig vertraging krijg dan wazig beeld en valt regelmatig stil. Heb inmiddels de monteur al weer aan huis gehad en dan komt hij binnen en heb ik in de woonkamer ineens rond de 500 mbps download, wat acceptabel is met wifi.
        Zodra de monteur weer weg is valt de downloadsnelheid weer terug naar 170 mbps. De TV is nog steeds niet beter. Ook al een algehele storing gehad waardoor in geen internet, TV en telefoon meer had. Als reactie krijg je dan dat je 2 dagen moet wachten op de monteur omdat je in een buitengebied woont ( in Middelburg ). Tot nu toe om te janken en heb eigenlijk spijt dat ik er ingetrapt ben.

        Reageer


        • #5
          Ik heb een Genesis modem en exact zoals Haroma zegt is mijn situatie ook. Ik heb ook dat Deco setje erbij laten installeren. De snelheid in de meterkast heb ik nog niet gemeten wel van uit de woonkamer zowel op mijn mobiel als op de laptop.

          Reageer


          • #6
            Speedtest in de meterkast bij de Genesis nu 525mbps download en 584 upload, en bij de laptop in de woonkamer, 569 mbps download en 706mbps opload

            De upload snelheid blijft dus een stuk hoger dan de downloadsnelheid

            Reageer


            • #7
              IK heb net uitgebreid contact gehad met Delta Fiber en na een uitgebreide speedtest en kabels wisselen, modem testen bleek dat de helft van de pakketjes niet aankwamen.

              Reden de glasvezelkabel is geërodeerd en moet opgegraven moet worden en hersteld.
              Buiten de woning. I hoef er niet voor thuis te blijven.
              Word opgelost en ik word per email op de hoogte gehouden

              Misschien is dit ook de oorzaak en oplossing bij haroma

              Reageer


              • #8
                Nou dat begint al goed weer.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X