Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

mail

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • mail

    Als ik via mijn zeelandnet account een mail met een bijlage van b.v. 3mb wil versturen blijft de mail hangen.
    Gewone mail zonder bijlage wordt wel verzonden..
    Ik werk met windows live mail( wel verouderd) maar tot nu toe nooit problemen gehad,alleen de laatste paar weken.
    Via mijn hotmailaccount geen problemen bij verzenden met bijlages.
    Waarom werkt dit niet meer?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door poenske Bekijk bericht
    Als ik via mijn zeelandnet account een mail met een bijlage van b.v. 3mb wil versturen blijft de mail hangen.
    Gewone mail zonder bijlage wordt wel verzonden..
    Ik werk met windows live mail( wel verouderd) maar tot nu toe nooit problemen gehad,alleen de laatste paar weken.
    Via mijn hotmailaccount geen problemen bij verzenden met bijlages.
    Waarom werkt dit niet meer?
    Je zegt het zelf al.
    Omdat windows live mail verouderd is.
    Tijd voor een andere mailclient

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door poenske Bekijk bericht
      Ik werk met windows live mail( wel verouderd) maar tot nu toe nooit problemen gehad,alleen de laatste paar weken.

      Via mijn hotmailaccount geen problemen bij verzenden met bijlages.
      De mailfunctie is nooit ontwikkeld voor het meesturen van bijlage(n). Dat is een extraatje dat ISP's (internet service providers) toelaten om hun helpdesk wat minder te belasten .

      Het niet kunnen versturen van die 3Mb heeft waarschijnlijk te maken met
      - het soort document dat je bijsluit (geen .msi, .exe, .com)
      - de ontvangende partij blokkeert email groter dan 2,99Mb (niet aannemelijk maar mogelijk)
      - het document bevat een virus
      - het gebruikte mailprogramma zelf in niet geconfigureerd om grotere bijlages te versturen.

      Probeer de bijlage eerst eens te zippen (zip, WinZip, WinRar, 7zip) en dan te versturen; Omdat zippen vaak ook comprimeert (kleiner maakt, vooral bij .DOCx) zou de ontvangende partij wel kunnen accepteren.

      Houd er rekening mee dat een bijlage in een email in feite de email zelf is (onderdeel van de samenstelling). Voor de gebruiker wordt het bericht virtueel gescheiden van de bijlagen om het klantvriendelijk te houden. Je kunt dus stellen dat het blokkeren van grote bijlagen in feit het blokkeren van grote email is. Daar zijn truukjes voor door een grote bijlage in stukken te hakken en afzonderlijk per stuk per email naar de ontvanger te sturen maar tegenwoordig kun je gerust bijlagen van 5-10 mb (per bericht) versturen.

      ISP en max grootte vwb bijlagen (mijn ervaring):
      Outlook.com en Hotmail.com 10 MB
      Office365 25 MB
      Gmail 25 MB
      Yahoo 25 MB
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 16 Jun 2019, 13:05.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        De bijlage was een jpg bestand van nog geen 3mb dus. Nooit eerder problemen gehad hiermee. Ook een pdf bestand wordt niet meer verzonden bij een email.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door poenske Bekijk bericht
          De bijlage was een jpg bestand van nog geen 3mb dus. Nooit eerder problemen gehad hiermee. Ook een pdf bestand wordt niet meer verzonden bij een email.
          Ziet er naar uit dat of je SMTP server de mail tegenhoudt of dat de mailserver van de ontvanger dat doet. Stuur eens een email zonder bijlage naar dat adres en kijk of de email dan wel wordt verstuurd/ontvangen?
          Weet je zeker dat het een bestaand email adres is?
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Via onze mail kan je maximaal bestanden van 15 Mb ontvangen en versturen. Echter is het vaak zo dat bij andere providers dit minder is waardoor in praktijk de te versturen bestanden niet groter dan 5 Mb mogen zijn.

            poenske Voor problemen zoals dit zou ik altijd aanraden om te kijken of het versturen via de webmail wel mogelijk is. Als dit namelijk wel lukt kan je er vanuit gaan dat het probleem bij het email programma ligt.

            Zoals hierboven aangegeven word is het verstandig om Windows live mail te vervangen. Dit is een oud mail programma waar ook Microsoft geen ondersteuning meer op geeft. Ook kan dit probleem veroorzaakt worden door een antivirus programma. Je kan dit meestal achterhalen door de foutcode die je krijgt op te zoeken in google. De foutmelding begint meestal met 0x800.

            Reageer


            • #7
              'Er is iets aan de hand' is inderdaad redelijk tenenkrommend, maar helaas typisch Microsoft

              Misschien heb je iets aan deze link over het gebruik van de Troubleshooter @
              https://answers.microsoft.com/en-us/...2-aadc13e382d0
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 17 Jun 2019, 14:00.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                via webmail lukt het wel om grote bestanden te versturen dus het zal aan live mail liggen. Ik gebruik nu Hotmail en dat werkt ook.
                Maar bedankt voor het mee denken allemaal en die tip van webmail.

                Reageer


                • #9
                  Bij deze word dit Artikel gesloten, De vraag is beantwoord, het probleem is opgelost en waren geen andere openstaande vragen.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X