Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

spamfilter

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Bedankt driepinter, ik had dit kunnen gebruiken. Ik download dit en installeer het. Moet ik wel niet vergeten dit in te schakelen voor een volgend lastig proces voor wat dan ook. En nou nog een programmaatje wat ik vrijdag jl uitgespookt heb met die serverinstelling of......? Laat maar doen. Bedankt allemaal.

    En nu Wilting nog, want die is deze topic begonnen maar of ik hem of haar nog helpen kan met mijn gerommel betwijfel ik. Dus hup Edwinb, doe je best...

    Reageer


    • #17
      Beste hillebregt. Ik kom hier nog op terug.

      Wilting Is het inmiddels gelukt?

      Reageer


      • #18
        Een nakomend probleempje na het installeren van een account, aangaande de spammap in Outlook. Ik krijg steeds met het opstarten en ontvangen/verzenden bij Outlook de volgende mededeling: "De principal-naam van het doel is onjuist." Waarschijnlijk heb ik met het binnenhalen van het certificaat, aangaande de spamfilter iets niet goed gedaan. Wat kan ik doen? Ik kan wel de server gewoon blijven gebruiken maar die melding... En wat is een principal-naam ?
        Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Certificaat.jpg Bekeken: 1 Grootte: 87,7 Kb ID: 171122 Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Certificaat is in orde.jpg
Bekeken: 276
Grootte: 36,6 Kb
ID: 171124
        Laatst bewerkt door _onbekend_; 18 Dec 2018, 14:14.

        Reageer


        • #19

          Probeer eens als inkomende mailserver : spamfilter01.delta.nl ipv se-master01.zeelandnet.nl.

          Misschien is de foutmelding dan wel weg ?

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
            Alleen bij server voor inkomende mail vul je in: se-master01.zeelandnet.nl
            Bij gebruikersnaam vul je het complete e-mailadres in [email protected] en het [B]password van het spamfilter[/B
            Lastig, want Edwinb raadde juist die se-master01 aan en bovendien moet ik weer die server-instellingen te pakken zien te krijgen. Brrrr. Ik waag me er nog even niet aan. Misschien wellicht de map van de certificaten aanpassen cq corrigeren, want er wordt een verkeerde doelmap genoemd in de melding van het certificaat. Wordt aan gewerkt.

            Reageer


            • #21

              Reageer


              • #22
                Theoretisch zou het zo moeten werken.

                Of het daadwerkelijk ook zo is blijft nog de vraag.

                Helaas wordt de mail niet (verder) vrijgegeven vanuit de map quarantaine bij mij en blijft hier dus in staan.
                Laatst bewerkt door driepinter; 22 Dec 2018, 08:53.

                Reageer


                • #23
                  Je kan het ook via deze manier doen: (is wel een beetje omslachtig maar het zou wel moeten werken)
                  • de spam-mailtjes downloaden uit de webmail
                  • de spam-mailtjes uploaden in "Train Spam"
                  Ben benieuwd of je hier uitkomt.
                  Ik heb hier nog een paar screenshots gemaakt om het verder uit te leggen.

                  Reageer


                  • #24
                    @driepinter:lukt niet, hoe kom ik vanuit de spamfilter bij mijn bestanden in outlook?
                    @ Ferry: mijn mail staat niet in webmail, maar in outlook. Daar kan ik ze niet opslaan zoals door jou aangegeven.
                    Iedereen overigens bedankt voor suggesties!

                    Reageer


                    • #25
                      Als het niet lukt om handmatig de instellingen te doen, kun je het eens op een andere manier proberen.
                      Ga naar het configuratiescherm door het programma control.exe op te starten.
                      Zorg dat de weergave op kleine iconen staat en kies dan voor iets als 'E-mail (Outlook)' of iets dergelijks.
                      Als je dat gevonden hebt kun je kiezen voor accountinstellingen, daar kun je een account volledig handmatig toevoegen en zelf de serverinstellingen aanpassen.
                      Ik heb even geen WIndows-pc bij de hand om de exacte namen te kunnen opgeven maar ik hoop dat dit helpt.

                      En, Wilting, het heeft geen zin om e-mailadressen handmatig op de zwarte lijst te zetten. Dat komt doordat deze adressen elke keer wijzigen. Een goed spamfilter kijkt naar verschillende kenmerken van een bericht om te zien of het spam is.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                        Als het niet lukt om handmatig de instellingen te doen, kun je het eens op een andere manier proberen.
                        Ga naar het configuratiescherm door het programma control.exe op te starten.
                        Zorg dat de weergave op kleine iconen staat en kies dan voor iets als 'E-mail (Outlook)' of iets dergelijks.
                        Als je dat gevonden hebt kun je kiezen voor accountinstellingen, daar kun je een account volledig handmatig toevoegen en zelf de serverinstellingen aanpassen.
                        Ik heb even geen WIndows-pc bij de hand om de exacte namen te kunnen opgeven maar ik hoop dat dit helpt.
                        De profielen truuk werkt iig om bij je outlook server instellingen te komen, bedankt GoeRoe !

                        Helaas verschijnen de gewenste Imap mappen niet na wijziging inkomende server naam.

                        Dus blijft voorlopig (toch) alleen Thunderbird over waarmee dit verhaal lukt.
                        Bijgevoegde bestanden
                        Laatst bewerkt door driepinter; 23 Dec 2018, 09:50.

                        Reageer


                        • #27
                          Misschien helpt bijgaande link nog?
                          Zo niet, dan kun je bij de e-mail instellingen, op het tabblad Geavanceerd, het pad van de hoofdmap instellen. Dit kan bijvoorbeeld Inbox zijn of "/" (alleen een slash), afhankelijk van de server.

                          Zie alle beschikbare mappen in uw IMAP-e-mailaccount en kies de mappen die u wilt abonneren en weergeven in Outlook.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                            Misschien helpt bijgaande link nog?
                            Zo niet, dan kun je bij de e-mail instellingen, op het tabblad Geavanceerd, het pad van de hoofdmap instellen. Dit kan bijvoorbeeld Inbox zijn of "/" (alleen een slash), afhankelijk van de server.
                            Nee helaas dan krijg je dus dit.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                              Nee helaas dan krijg je dus dit.

                              Reageer


                              • #30
                                Ja, maar je kunt je dus niet abonneren op mappen anders dan Postvak In en Postvak Uit, die laat hij gewoon niet zien.

                                Het veranderen van het Hoofd pad helpt hier ook niet voor (tegen).

                                Dus je loopt een beetje vast wanneer je dit probeert en krijgt het verhaal niet compleet zoals gewenst.

                                Het valt niet mee (alles handmatig configureren) maar in de ingebouwde Windows 10 mail client valt het dus ook werkend te krijgen.
                                Bijgevoegde bestanden
                                Laatst bewerkt door driepinter; 28 Dec 2018, 12:02.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X