Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

spamfilter

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • spamfilter

    Ik wil spamfilter van Zeelandnet instellen, omdat ik onvoorstelbaar veel rotzooiberichten binnen krijg (blokkeren in outlook werkt niet). Het kan aan mij liggen, maar ik kan er niet achter komen hoe ik filter in moet stellen. Wie kan mij helpen. Info op website in verschrikkelijk onduidelijk.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Wilting Bekijk bericht
    Ik wil spamfilter van Zeelandnet instellen, omdat ik onvoorstelbaar veel rotzooiberichten binnen krijg (blokkeren in outlook werkt niet). Het kan aan mij liggen, maar ik kan er niet achter komen hoe ik filter in moet stellen. Wie kan mij helpen. Info op website in verschrikkelijk onduidelijk.
    Beste Wilting,

    Tegen welke problemen loop je aan bij het instellen van het spamfilter?
    Ik neem aan dat je de instructies van deze pagina onduidelijk vind?

    Reageer


    • #3
      Het moet toch mogelijk zijn om vanuit outlook de adressen op de blacklist te plaatsen? Vanuit de spamfilter lukt mij dat niet, daar kan ik alleen iets toevoegen door adressen in te typen. Dat werkt natuurlijk niet. Wat doe ik fout?

      Reageer


      • #4
        Beste Wilting,

        Excuses voor de late reactie. Spam beheren vanuit je mailbox

          • Ga naar instellingen om een nieuwe mail toe te voegen, en stel de volgende instellingen in:
          • Server: se-master01.zeelandnet.nl port 993
          • Login: [email protected] (vul je volledige email in).
          • Password: vul het wat je gekozen hebt op de spamfilter.zeelandnet.nl omgeving

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
          Beste Wilting,

          Excuses voor de late reactie. Spam beheren vanuit je mailbox
            • Ga naar instellingen om een nieuwe mail toe te voegen, en stel de volgende instellingen in:
            • Server: se-master01.zeelandnet.nl port 993
            • Login: [email protected] (vul je volledige email in).
            • Password: vul het wat je gekozen hebt op de spamfilter.zeelandnet.nl omgeving
          Beste EdwinB, sorry dat ik even tussendoor reageer maar ik begrijp echt niks van de eerste regels van je stappenplan
          Ten eerste een nieuw account aanmaken: ? met welke naam voor [email protected] ?? speciaal voor spam ?
          En inlog maken via spamfilter.zeelandnet.nl ? Is mijn spamfilter01.delta.nl niet hetzelfde ?
          Laatst bewerkt door _onbekend_; 13 Dec 2018, 13:11.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht

            Beste EdwinB, sorry dat ik even tussendoor reageer maar ik begrijp echt niks van de eerste regels van je stappenplan
            Ten eerste een nieuw account aanmaken: ? met welke naam voor [email protected] ?? speciaal voor spam ?
            En inlog maken via spamfilter.zeelandnet.nl ? Is mijn spamfilter01.delta.nl niet hetzelfde ?
            Beste Hillebregt,

            Wat ik bedoel met een nieuw account, is een nieuw account aanmaken in je outlook.

            Het e-mailadres wat je gebruikt is hetzelfde als wat je standaard gebruikt en waarop je de mail wilt filteren
            Bijvoorbeeld als je standaard [email protected] hebt ingesteld in outlook maak je het nieuwe account aan in outlook met hetzelfde e-mailadres. ([email protected])

            Je doorloopt dan de standaard opties (kies wel voor imap account)

            Alleen bij server voor inkomende mail vul je in: se-master01.zeelandnet.nl
            Bij gebruikersnaam vul je het complete e-mailadres in [email protected] en het password van het spamfilter.
            De rest van de gevraagde gegevens blijven standaard volgens het stappenplan .

            Voor vraag 2 :

            Beide urls gaan over hetzelfde spamfilter.



            Reageer


            • #7
              Beste Edwinb, inmiddels heb ik via Outlook een extra account aangemaakt onder IMAP. Alleen het probleem bij Outlook is dat ik het door jou opgegeven server-adres niet handmatig kan bepalen, want alles wordt automatisch door Outlook ingevuld omdat ik al twee e-mailadressen van Zeelandnet heb staan. Ook in de account-instellingen kan ik niets wijzigen wat de server betreft.
              En ik weet niet genoeg om het automatisch invullen door Outlook te omzeilen, te vermijden...
              Bij het aanmaken van een account vraagt Outlook weliswaar of ik mijn account handmatig wil instellen maar het enige wat je dan kan instellen is POP of IMAP en voor de rest niets
              Laatst bewerkt door _onbekend_; 14 Dec 2018, 10:08.

              Reageer


              • #8
                Helaas zijn de mappen (Not Spam, Release, Release and Train,Spam en Caught) niet zichtbaar bij mij
                en krijg steeds de volgende foutmelding.


                Ik klik dan op Ja maar de melding blijft toch steeds terugkomen.

                Ik vrees dat deze handleiding (instructie) nog een beetje rammelt.

                Het tweede plaatje laat zien hoe je handmatig een nieuwe mail account in Outlook instelt.
                Bijgevoegde bestanden
                Laatst bewerkt door driepinter; 16 Dec 2018, 09:48.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Het tweede plaatje laat zien hoe je handmatig een nieuwe mail account in Outlook instelt.
                  Dat heb ik ook gedaan maar het enige waar ik invloed op heb is POP of IMAP. De serverinstellingen zijn niet te benaderen in Outlook.

                  Reageer


                  • #10
                    Na lang zoeken en uitproberen heb ik eindelijk de serverinstellingen gevonden (vraag me niet hoe) en eindelijk is de juiste account toegevoegd met de vijf mappen waarover Edwinb het had. Zijn wel meer dan vijf mappen. Maar afwachten of er nog spam komt om te "oefenen". Zal je net zien, komt er niks. Ook goed.
                    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Emailadres voor spam.jpg
Bekeken: 441
Grootte: 10,6 Kb
ID: 171005

                    Reageer


                    • #11

                      @hillebregt
                      Petje af maar ik krijg het niet voor elkaar in Outlook.

                      Maar het is werkelijk appeltje - eitje in Thunderbird.
                      Bijgevoegde bestanden
                      Laatst bewerkt door driepinter; 16 Dec 2018, 09:48.

                      Reageer


                      • #12
                        Het blijft Microsoft met al zijn nukken en grillen. Ik weet ook niet waarom het allemaal zo ingewikkeld moet. En met dat account-gedoe voor de spamfilter beland je toch in een twilight-zone waar je amper uit komt.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
                          Na lang zoeken en uitproberen heb ik eindelijk de serverinstellingen gevonden (vraag me niet hoe)
                          Maar dat wil je juist weten toch? Hoe?

                          Reageer


                          • #14
                            Och beste Koeba, naar het hoe moet je me niet vragen. Door mijn slechte kortetermijngeheugen weet ik vaak niet meer wat ik een minuut geleden gedaan heb, laat staan dat ik nog weet hoe ik in de serverinstellingen terecht ben gekomen. Na een constante weigering van Outlook (zie bijlage) om mij de servers handmatig in te laten stellen schoot ik plotseling door naar de servers!! Nogmaals, ik ben er door en alles werkt naar behoren maar het hoe ? 't Is mij nog steeds een raadsel... en al mijn handelingen zijn achteraf niet meer te reproduceren. Ik zou eventueel een filmpje laten maken van het scherm en toetsaanslagen van wat er allemaal langs komt maar om nou daarna een uur lang naar je eigen geknoei te moeten kijken...
                            Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: image_213.png Bekeken: 1 Grootte: 10,5 Kb ID: 171059
                            Laatst bewerkt door _onbekend_; 16 Dec 2018, 11:59. Reden: typefautjes

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
                              Ik zou eventueel een filmpje laten maken van het scherm en toetsaanslagen van wat er allemaal langs komt maar om nou daarna een uur lang naar je eigen geknoei te moeten kijken...
                              Bv met : ScreenToGif
                              Laatst bewerkt door driepinter; 18 Dec 2018, 18:12.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X