Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mijn foto's veranderen van formaat bij opslaan op de startpagina op community

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mijn foto's veranderen van formaat bij opslaan op de startpagina op community

    Ik heb een community. Al mijn foto's sla ik op en upload ze ook naar mijn community op formaat 350 pixels hoog of breed.

    Ik ben bezig met mijn community te bewerken, ik plaats een foto die staat opgeslagen bij de bestanden op de community op formaat 350x301 pixels. Ik plaats deze foto op de startpagina met een verhaaltje eronder, kijk het nog even na op fouten, alles staat nog in het formaat in klad zoals het hoort, ik klik plaats aan en als ik daarna kijk is de foto verkleind naar 278x239 pixels. Een heel stuk kleiner nu. Ook het verhaal dat ik eronder heb geschreven is een stuk langer geworden de zinnen smaller. Niet meer zoals ik het bekeek toen het nog niet was opgeslagen. Dit klopt niet helemaal geloof ik. Normaal plaats je de foto in het formaat waarin die is opgeslagen en wordt die niet verkleind. Nu dus wel.

    Sinds een tijdje kan ik ook geen foto selecteren, door er met mijn muis op te klikken, als ik een foto wil wijzigen. Ik moet nu de cursor naast de foto plaatsen en dan op backspace klikken dan is de foto weg. Plaats ik iets schiet ook gelijk de hele pagina of het blokje naar beneden om op te slaan is niet echt handig. Ik heb de foto waar het om gaat al verwijderd en opnieuw geplaatst in bestanden maar dit maakt niet uit. Dit is alleen op de startpagina op de andere pagina's wordt het wel geplaatst in het formaat waarin het bij de bestanden staat. Ook het Youtube filmpje dat ik nu erbij heb geplaatst is verkleind. Normaal is het formaat breder

    Ik heb 2 afbeeldingen geplaatst. Afb. 1 zoals het normaal is aan de rechterkant van de startpagina en afb. 2 zoals het nu is aan de linkerkant

  • #2
    Ik heb het opgelost. Een nieuw blokje gemaakt en dat deed het. Vast een storing geweest maar wel een die extra werk oplevert voor de community maker want het is zoeken geblazen waar die storing nu precies zit.

    Dat brengt mij gelijk op een andere vraag. Wanneer kunnen wij eindelijk, net zoals vroeger, de grootte van het lettertype weer aanpassen. Dat was toch wel verrekte handig. Je kon de aanpassingen doen in de broncode. Komt dat nog terug of is dit iets onmogelijks

    Reageer


    • #3
      Het is qua werk nogal een flinke klus. Ik moet even kijken het handig is dit mogelijk te maken.

      Reageer


      • #4
        Dank je wel voor het antwoord. Ik wacht voor de oplossing van mijn vraag in spanning af. Want overal zinnen met kleine letters en grote letters dat leest eigenlijk niet lekker en is toch heel storend.

        Ik heb ondertussen wel al een maniertje gevonden om overal dezelfde grootte van het lettertype te krijgen, maar dat houdt in dat ik alles moet gaan overtypen dat niet in de goede grootte staat. Ook een flinke klus trouwens.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Aggie
          Ik heb het opgelost. Een nieuw blokje gemaakt en dat deed het.
          Houd er altijd rekening mee dat _responsive_ websites de afbeeldingen naar ratio aanpassen om het op alle media goed te kunnen tonen. Gebruik voor de eigenschappen van je afbeeldingen altijd

          width: 100%; max-width: 350px (even jouw voorbeeld genomen)

          Succes!
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Aggie
            Ik heb ondertussen wel al een maniertje gevonden om overal dezelfde grootte van het lettertype te krijgen, maar dat houdt in dat ik alles moet gaan overtypen dat niet in de goede grootte staat. Ook een flinke klus trouwens.
            Niet echt hoor - je kunt elk lettertype gebruiken dat je wilt en de grootte, spacing en soort in 1 regel tonen zoals je dat zelf wilt (.css). Lees hier meer over @ http://www.w3.org/Style/Examples/011/firstcss.nl.html (stap 3)
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X