Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Is de start pagina van Zeelandnet wel veilig

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Is de start pagina van Zeelandnet wel veilig

    Ik krijg de melding dat de startpagina van Zeelandnet is besmet met een infectie.
    mijn virus scanner sluit de pagina van Zeelandnet af wat nu. Ik kan de startpagina wel openen maar als ik bij google film in type dan sluit avast de pagina en wordt de zoek pagina geblokkeerd

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Szilweszter
    Ik krijg de melding dat de startpagina van Zeelandnet is besmet met een infectie.
    mijn virus scanner sluit de pagina van Zeelandnet af wat nu.

    Reageer


    • #3
      Avast zorgt wel vaker voor problemen. Mijn antivirus zegt me dat zeelandnet veilig is. Misschien kun je dat zelf veranderen in avast.

      Reageer


      • #4
        Voer de website van Zeelandnet in als veilige site.
        Zie: https://forum.zeelandnet.nl/zeelandn...html#post58908

        Reageer


        • #5
          Zeelandnet is geen veilige site en je kan dat zien in de adresregel uiterst links. Zolang er trouwens geen HTTPS: staat is het geen veilige verbinding en zeker niet als er, zoals nu, een uitroepteken in beeld staat. De virusscanner zal dan ook niet toelaten om de googlebalk te gebruiken vanwege dit feit!

          Reageer


          • #6
            De ene virusscanner is blijkbaar de ander niet.
            Ik zie hier geen meldingen van Norton- en McAfee gebruikers.

            Overigens meldt ZeelandNet al een hele tijd dat ze ermee bezig zijn.
            Als klanten problemen krijgen met het uitblijven van de https-startpagina, zou je een andere startpagina kunnen instellen.

            Google intikken in de adresregel, wordt dat dan ook geblokkeerd, Eddy de Kort?

            Reageer


            • #7
              Dat was dubbel.

              Reageer


              • #8
                [Nee Ptrol, dat niet, als ik in de adresregel welke site dan ook intik gaat hij die zoeken in Windows 10 met Google, enkel iets intikken in de vaste adresbalb van google op de site van Zeelandnet geeft dit probleem, nooit gehad maar sinds een paar weken is het er gewoon, mijn scanner is AVG, perfect om te gebruiken maar deze zeelandnetsite vertrouwd hij gewoon echt niet he!
                quote=Ptrol]De ene virusscanner is blijkbaar de ander niet.
                Ik zie hier geen meldingen van Norton- en McAfee gebruikers.

                Overigens meldt ZeelandNet al een hele tijd dat ze ermee bezig zijn.
                Als klanten problemen krijgen met het uitblijven van de https-startpagina, zou je een andere startpagina kunnen instellen.

                Google intikken in de adresregel, wordt dat dan ook geblokkeerd, Eddy de Kort?[/quote]

                Reageer


                • #9
                  Dan zal dat even de tijdelijke workaround zijn om in Google iets te zoeken..
                  'k Hoop dat andere pagina's/onderdelen ook geen problemen geven onder deze virusscanners.

                  Dan is het wachten tot ZeelandNet ook zo ver is op alle pagina's van de Website.

                  Reageer


                  • #10
                    In de nieuwste Firefox heb ik hetzelfde probleem hoor, enkel in windows 10 versie rechtstreeks werkt het wel maar die balk is niet via Google volgens mij he.
                    Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                    Dan zal dat even de tijdelijke workaround zijn om in Google iets te zoeken..
                    'k Hoop dat andere pagina's/onderdelen ook geen problemen geven onder deze virusscanners.

                    Dan is het wachten tot ZeelandNet ook zo ver is op alle pagina's van de Website.

                    Reageer


                    • #11
                      Eigenlijk is het wel vreemd dat de startpagina, toch wel het presentatiebordje van Zeelandnet dit euvel heeft he want ga je naar wat voor subpagina dan ook, bijvoorbeeld deze, die is wel veilig, beetje erg krom toch of zie ik dat verkeerd misschien?
                      Oorspronkelijk gepost door Eddy de Kort
                      In de nieuwste Firefox heb ik hetzelfde probleem hoor, enkel in windows 10 versie rechtstreeks werkt het wel maar die balk is niet via Google volgens mij he.
                      Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                      Dan zal dat even de tijdelijke workaround zijn om in Google iets te zoeken..
                      'k Hoop dat andere pagina's/onderdelen ook geen problemen geven onder deze virusscanners.

                      Dan is het wachten tot ZeelandNet ook zo ver is op alle pagina's van de Website.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Eddy de Kort
                        Eigenlijk is het wel vreemd dat de startpagina, toch wel het presentatiebordje van Zeelandnet dit euvel heeft he want ga je naar wat voor subpagina dan ook, bijvoorbeeld deze, die is wel veilig, beetje erg krom toch of zie ik dat verkeerd misschien?
                        Ik denk dat ZeelandNet best sneller zijn website standaard had kunnen voorzien van HTTPS.

                        Aan de andere kant is dit nu een probleem van mensen met bepaalde virusscanners. Dat die virusscanners klagen over de website van ZeelandNet ligt ten dele ook aan de betreffende programma's. Je zou dus ook bij de makers van de virusscanner kunnen klagen.

                        Wat je zou kunnen overwegen:

                        Reageer


                        • #13
                          heb hetzelfde probleem sinds kort...met inloggen op .https://www..zeelandnet.nl ..heb AVAST als virus scanner.. deze geeft aan een infectie van mailware...

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Szilweszter
                            Ik krijg de melding dat de startpagina van Zeelandnet is besmet met een infectie.
                            mijn virus scanner sluit de pagina van Zeelandnet af wat nu. Ik kan de startpagina wel openen maar als ik bij google film in type dan sluit avast de pagina en wordt de zoek pagina geblokkeerd

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door jansier
                              heb hetzelfde probleem sinds kort...met inloggen op .https://www..zeelandnet.nl ..heb AVAST als virus scanner.. deze geeft aan een infectie van mailware...
                              Open Avast! en klik links in het scherm op "Instellingen"
                              Klik vervolgens op de optie Actieve bescherming en klik op het tandwieltje bij het Webschild.
                              Klik rechts in het menu op "Uitsluitingen"
                              Geef vervolgens de URL op die je wilt uitsluiten (http://www.zeelandnet.nl) en klik vervolgens op de knop Toevoegen.
                              plaatje

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X