Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Highwinds

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Highwinds

    Highwinds is de laatste tijd weer heel erg traag bij mij, is er een speciale reden voor? Bij de zeelandnet speedtest haal ik wel de juiste (abonnements) snelheid .

  • #2
    dan heeft het ongetwijfeld te maken met de plaats / server waar Highwinds de bestanden vandaan moet halen.

    Reageer


    • #3
      Highwinds is een extraatje waar geen te behalen snelheidsgarantie op gegeven wordt.

      Reageer


      • #4
        ja, dat is wel zo, maar met een beetje geluk moet je wel 100 Mbit/s kunnen halen.
        als je niet hoger komt dan bijv. 10 Mbit/s dan kan de usenet server het niet leveren.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
          ja, dat is wel zo, maar met een beetje geluk moet je wel 100 Mbit/s kunnen halen.
          als je niet hoger komt dan bijv. 10 Mbit/s dan kan de usenet server het niet leveren.
          Ik gok er ook op dat het om een oudere posting gaat, Highwinds en andere cdn's hebben het zo ingericht dat die langzamer kunnen binnenkomen als het nodig is om recente postings op hoge snelheid te leveren.
          En het zou kunnen dat Zeelandnet domweg aan zijn ingekochte quotum zit, maar dat is gokken.
          Kudo's voor Delta dat dit zo voor de klanten aangeboden wordt; KPN heeft schaalgroottevoordelen, maar op dit gebied merken hun klanten daar niets van.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Koeba
            En het zou kunnen dat Zeelandnet domweg aan zijn ingekochte quotum zit, maar dat is gokken.
            gisteren een recente post binnengehaald en die ging op de gebruikelijke hoge snelheid.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              Oorspronkelijk gepost door Koeba
              En het zou kunnen dat Zeelandnet domweg aan zijn ingekochte quotum zit, maar dat is gokken.
              gisteren een recente post binnengehaald en die ging op de gebruikelijke hoge snelheid.

              Bedankt voor alle reacties, net weer gecontroleerd: speedtest zeelandnet 170 Mb en Highwinds 6 MB (*8= 48 Mb) op een recente posting. Anderhalve maand geleden haalde ik posts binnen met 15MB (*8=120Mb). Wie het weet mag het zeggen. Niets te maken met recente postings of utb kabeltjes mijns inziens.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door bijster
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                Oorspronkelijk gepost door Koeba
                En het zou kunnen dat Zeelandnet domweg aan zijn ingekochte quotum zit, maar dat is gokken.
                gisteren een recente post binnengehaald en die ging op de gebruikelijke hoge snelheid.

                Bedankt voor alle reacties, net weer gecontroleerd: speedtest zeelandnet 170 Mb en Highwinds 6 MB (*8= 48 Mb) op een recente posting. Anderhalve maand geleden haalde ik posts binnen met 15MB (*8=120Mb). Wie het weet mag het zeggen. Niets te maken met recente postings of utb kabeltjes mijns inziens.
                Vraag me serieus af of ze support bieden op usenet-toegang. Ik schat in dat het een best-effort dienst is en dat houdt in dat ze er geen garantie op kunnen geven.

                Reageer


                • #9
                  zojuist een recente post binnengehaald.
                  snelheid: 17 MB
                  kortom, niks mis mee

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                    zojuist een recente post binnengehaald.
                    snelheid: 17 MB
                    kortom, niks mis mee
                    Kun je mij vertellen welke Highwinds settings je gebruikt, ik vermoed dat de settings die zeelandnet opgeeft voor de verbinding de trage verbinding heeft.

                    Reageer


                    • #11
                      ik gebruik de aanbevolen instellingen:

                      Gebruikersnaam: ?????zeelandnet.nl (volledig e-mailadres van je primaire account)
                      Wachtwoord: wachtwoord van dit primaire adres
                      Server: highwinds.zeelandnet.nl
                      Poort: 119
                      Threads: 8

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                        ik gebruik de aanbevolen instellingen:

                        Gebruikersnaam: ?????zeelandnet.nl (volledig e-mailadres van je primaire account)
                        Wachtwoord: wachtwoord van dit primaire adres
                        Server: highwinds.zeelandnet.nl
                        Poort: 119
                        Threads: 8
                        Okay, bedankt !

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X