Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta.nl SSL

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door patat
    Oorspronkelijk gepost door Koeba
    Oorspronkelijk gepost door patat
    Oorspronkelijk gepost door Koeba
    Oorspronkelijk gepost door patat
    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
    Oorspronkelijk gepost door Koeba
    Ik werk overdag, ik snap niet zo goed waar iemand de tijd vandaan haalt om dit soort geneuzel uit een hoek te gaan zoeken. Vind het moeilijk serieus te nemen.
    Een server gebruikt SSL om de communicatie te beveiligen. Er gaan immers klantgegevens over de lijn. DELTA is wettelijk verplicht om zich tot het uiterste in te spannen om jouw klantgegevens veilig te bewaren en te transporteren. Je zou je niet moeten hoeven verdiepen in hoe de SSL-instellingen zijn gedaan, daar heb je gelijk in.

    Tegelijk zie ik dat mijn.delta.nl fors tekortschiet in de SSL-beveiliging. Het heeft waarschijnlijk weinig zin als wij ons daarover opwinden op dit forum. Het wordt vast spoedig opgelost, ook omdat DELTA forse boetes opgelegd kan krijgen als volgend jaar de Algemene Verordening Gegevensbescherming ingaat.
    Is dit lek inmiddels gedicht? Het blijft aardig stil hier.
    Gokje: Behalve u vinden niet zo veel mensen het interessant?
    Van een ISP mag je toch wel verwachten dat ze de beveiliging goed op orde hebben?
    Nou, beter gisteren of vandaag dan nooit. Het is niet voor niets dat deze diagnostische tools ervoor waarschuwen om deze instellingen op orde te brengen. Een lek zit altijd in een klein hoekje, dan is het altijd verstandig om dit aanhoudend te monitoren.
    Tsja. Okee. Geen antwoord op mijn vraag dus.
    (Ik ga er van uit dat de beheerders weten wat ze doen en zelf serieuze diagnose tools gebruiken. Zo'n online tooltje zegt wat de maker wilt. Ik gebruik gezond verstand, werkt al jaren.) No offence.

    Reageer


    • #17
      @patat

      Als je denkt een beveiligingslek(ken) gevonden te hebben kun je het hier melden.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door driepinter
        @patat

        Als je denkt een beveiligingslek(ken) gevonden te hebben kun je het hier melden.
        Nope, laat maar. Geen zin om er meer moeite in te steken. Hopelijk kunnen de mods het alsnog even doorgeven.

        Reageer


        • #19
          Grapjas. Ben je serieus? Een er voor bedoelde webpagina is te veel moeite en het forum niet? Gast...

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door patat
            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
            Tegelijk zie ik dat mijn.delta.nl fors tekortschiet in de SSL-beveiliging.
            Is dit lek inmiddels gedicht? Het blijft aardig stil hier.
            Zo te zien wel, alleen PFS staat nog uit maar de score van mijn.delta.nl is op dit moment A- en dat is een stuk beter dan dat het was. Dus ik denk dat er wel meegelezen wordt hier

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Koeba
              Grapjas. Ben je serieus? Een er voor bedoelde webpagina is te veel moeite en het forum niet? Gast...
              Dus? Ik ga niet alles voorkauwen. Ze zorgen er maar zelf voor de beveiliging op orde te krijgen. Lijkt me logisch toch? De klant gaat de bakker toch ook niet uitleggen hoe die broodjes moet bakken...

              Zucht.

              Reageer


              • #22
                @Patat

                Ik denk dat je je punt nu wel gemaakt hebt. Er over doorgaan heeft niet echt zin. Dus ik sluit dit topic.
                Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X