Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

NPO / NOS denkt dat ik in het buitenland ben

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • NPO / NOS denkt dat ik in het buitenland ben

    Hallo,

    probeerde via de NOS/NPO site naar atletiek te kijken, en kreeg een melding dat ik me in het buitenland bevind.
    Kreeg van de NOS klantenservice te horen dat ik hiervoor bij zeelandnet moet zijn.

    De NOS gebruikt deze site:
    https://www.maxmind.com/en/locate-my-ip-address

    die geeft voor mij:
    IP Address: ***
    Country Code DE
    Coordinaten: 51.2993, 9.491
    ZeelandNet BV ZeelandNet BV zeelandnet.nl

    Die coordinaten komen midden in een meer terecht bij het plaatsje Kassel in Duitsland.

    Heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad? Ik vraag me af of dit de schuld is van zeelandnet, of van die site die ze
    gebruiken. Zou zeelandnet hier iets aan kunnen veranderen?

    Leon

  • #2
    je maakt kennelijk gebruik van een proxy in duitsland.

    Reageer


    • #3
      Wanneer ik de loactie opzoek die bij het ip-adres hoort via verschillende websites, dan kom ik alleen maar uit op NL locaties.
      Behalve op de site van maxmind. Die geeft idd een DE locatie aan die overduidelijk niet correct is.

      De NOS zou dus een service moeten gebruiken die wel de juiste locatie aangeeft voor hun geofencing.

      ps, ik heb je ip-adres even verwijderd. Indien noodzakelijk kunnen wij dit wel weer terugvinden bij je ip gegevens.
      A prudent question is one-half of wisdom

      Reageer


      • #4
        Het kwam mij bekend voor (maxmind) gebruikt ZeelandNet die zelf ook niet ?

        https://tv.delta.nl/html5/#/support en dan : Over deze applicatie

        Dan zou deze persoon waarschijnlijk dus ook geen Delta Live TV moeten kunnen kijken ?

        Reageer


        • #5
          Dat is scherp Mapje

          Ik ben dan idd benieuwd of Ivdw dan wel gebruik kan maken van de DELTA TV app, want dat zou in theorie dan ook niet kunnen.
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #6
            bedankt voor jullie snelle antwoorden !

            ik maak gebruik van zeelandnet op de camping, ik heb de delta tv app niet geprobeerd. Bij aanmelding
            moet je een klantnummer invullen, ik zou dat moeten opzoeken/navragen, omdat we volgens mij een soort van gezamenlijk campingabonnement hebben (duinrand in Burgh Haamstede).

            Ik twijfelde zelf ook al aan de betrouwbaarheid van maxmind, ze zeggen zelf:
            https://www.maxmind.com/en/geoip2-ci...&resolution=50

            Reageer


            • #7
              77% is idd niet erg hoog.

              Als je een mogelijkheid hebt om de DELTA app te testen, dan heel erg graag. Meld het ook even bij Duinrand. Wellicht zijn er meer gebruikers die het probleem ondervinden. Zij (Duinrand) kunnen dan met ons contact opnemen. Er kan dan iig iets in werking gezet worden
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                Misschien denkt een andere camping gast wel precies andersom, ha duitse tv
                kijken op een nederlandse camping

                Reageer


                • #9
                  Als het allemaal een beetje meezit, dan is geofencing straks geen issue meer. Tenminste niet in de EU. Begin 2018 zou er een verbod komen op geofencing. Het maakt dan niet meer uit waar je loactie is binnen de EU. Je kan dan gewoon streamingdiensten kijken.
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #10
                    dat zou mooi zijn.

                    Mapje bracht me wel op een idee, mijn zoontje wilde WK atletiek kijken (de rest van het gezin zag meer in een James Bond film), dus ik probeerde het ZDF.

                    Helaas, die controleren blijkbaar wel op de juiste manier. Volgens het ZDF zit ik in ieder geval niet in Duitsland
                    en niet in Belgie volgens Sporza, en niet in de UK volgens de BBC ;-)

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X