Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Overbelasting bij Zeelandnet door vele verstuurde berichten of vele fotos van klanten van Zldnet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Overbelasting bij Zeelandnet door vele verstuurde berichten of vele fotos van klanten van Zldnet

    Bij mijn vorige Zeelandnet-programmering,ik had toen een geadviseerd systeem dat ik door slechte werking verving door Outlook Express;kon ik bij een bestand in mijn Zeelandnet (of hoe dat ook heet) de aangegeven data,die er teveel zouden zijn opgeslagen ,deze verwijderen om Zeelandnet niet te overladen met data van mij (en fotos).

    Ik begrijp de werking van dit systeem niet (het zal ook wel bij het OutlooK Express -systeem bij Zeelandnet behoren)

    Mijn idee was altijd ,ik verzend een mail met fotos,data en verdere berichten naar derden en deze mail komt in een verzameling van door te sturen-te verzenden-mails- terecht om bij de ontvanger van de bewuste mail te worden afgeleverd.
    Dus alles wordt verstuurd en er blijft niets achter bij Zeelandnet zijn opslagbunker van door te sturen mails van zijn klanten.

    Als er op de een of andere manier toch wat van een mail (bijv.bijlagen of fotos) worden gearchiveerd of ergens tijdelijk worden opgeslagen in een Zeelandnet-systeem en dit systeem wordt overladen,zou ik dus,zoals wrs. bij het eerder vermelde systeem,via
    mijn Zeelandnet,ergens iets moeten opschonen -een mooi woord voor verwijderen-deed ik dat toen niet,dan gaf dat problemen voor mij!?
    Mijn vrouw snapte het systeem ergens wel,ik begrijp het niet.Ik vergeleek het met de PTT,die als transporteur van post/in welke vorm dan ook,post via postboxen verzamelt en doorstuurt naar de geadresseerden welke staan vermeld op de enveloppes.
    De PTT bewaart dus niets en Zeelandnet lijkt toch ergens een hoop data op te slaan,die later door mailverzenders op de een of andere manier moeten worden verwijderd uit het Zeelandnet/systeem! :?

    Graag uitleg hoe ik moet handelen met de copies,ea. van mijn verzonden mails , met fotos,ed.en mogelijk opeenhoping van mijn ontvangen mails .:@

  • #2
    Goedemorgen, Oktagon.
    'k Zal proberen je ea uit te leggen.

    Een mailaccount is ingesteld en afgeregeld door de gebruiker.
    Hij/zij kan kiezen voor een POP3 of Imap-account.

    Bij een Pop3-account kan je extra instellen, dat er een kopie op de server van ZeelandNet achterblijft gedurende een aantal dagen.
    Bij een IMap-account blijft de mail altijd op de server staan zolang je deze niet zelf verwijderd.
    Aan te bevelen als je mail gebruikt op meerdere apparaten.

    Nu heeft een mailaccount een bepaalde grootte afhankelijk van het abonnement dat je bij ZeelandNet hebt.
    Een mailaccount kan dus vollopen.
    Dan zal je mail eigenhandig moeten verwijderen of gebruik maken van de mogelijk in Mijn Delta om bijv. de oudste 25 mb in 1 keer te verwijderen. Wil je bepaalde mailtjes verwijderen kan je dat ook altijd via Webmail doen.

    Om mail te bekijken/ontvangen/versturen kan je gebruik maken van mailprogramma's. Hierin kan je de mailaccounts opvoeren.

    Is je mailaccount te klein? Maak dan gebruik van een mailaccount met een grotere opslagcapaciteit. Denk aan Gmail etc.

    In de map Verzonden items zie je een kopie staan van alle verzonden mailtjes.
    Als je die niet wil bewaren, verwijder ze dan.


    De PTT bezorgt een brief en het proces is daarmee rond.
    Mail afhankelijk van de account instelling blijft op de server staan ( Imap/POP 3 met kopie bewaren gedurende aantal dagen).

    Wil je geen kopie achterlaten, kies dan voor Pop3.
    Dan haal je de mail op en is de mail ook weg bij ZeelandNet.

    'k Hoop zo ea een beetje verduidelijkt te hebben?

    Reageer


    • #3
      De voorganger van Outlook Express was WindowsLive op mijn computer met Windows 7 als besturing.

      Ik heb het systeem van opslag kopies lichtelijk gesnopen;ik geef de voorkeur aan POP3 zodat er bij Zeelandnet niets meer te verwijderen is.
      Waar vind ik POP3 en waar kan ik overige data vinden over abonnementen bij Delta,uitleg pakket,ed

      Bedankt voor je snelle reactie overigens .

      Reageer


      • #4
        Welk programma gebruik je nu, want Outlook Express is al een heel oudje?
        Ook voor WLM geldt dat het beter is deze niet meer te gebruiken.

        Denk nu aan Thunderbird of bijv. Outlook van MS Office.
        In een mailprogramma bij de accountiunstellingen stel je in of staat ingesteld of deze nu POP3 dan wel Imap is geconfigureerd.

        Abonnementen met o.a. mailboxgrootte vind je hier: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=101,E=0000062826915825158,K=2251,Sxi =3,case=guid({F7AEA964-1A2B-4381-9864-A60B5B1BB3E4}),TS=ZeelandnetNL_2016

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X