Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

dot.tk.... of iets gelijks....

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • dot.tk.... of iets gelijks....

    Weet wel dat ik ooit iets als een .TK adres ergens kon aanmaken.
    Je kon dan een adres als www.mijzelf.tk laten verwijzen naar je people-site op ZeelandNET.
    Was -dacht ik- op DOT.TK maar wie weet of dat nog ergens anders kan?

  • #2
    Ja, als je googlet op 'dot tk' vind je het meteen

    Wat voor iets anders zou je dan willen? Je kunt voor minder dan tien euro per jaar een eigen domeinnaam hebben, en die ook doorsturen naar je ZeelandNet site.

    Reageer


    • #3
      Klopt....had ik dus ook al idd gedaan.
      Kan dan via https://my.freenom.com/ een account aanmaken en zo naar je eigen People-site laten leiden.
      Heb dat dan ook gedaan, alleen was ik nieuwsgierig of dit eigenlijk de ENIGSTE mogelijkheid was.

      Wss is de andere mogelijkheid gewoon een ww.domein-naam.nl registreren. (.. bij ZeelandNET of zo, ... denk ik??)

      Reageer


      • #4
        Ik doen al jaaaren zaken met TransIP.nl
        Je beschikt over een compleet beheeraccount waar je werkelijk alles voor je domein kunt instellen.
        Geen sterke verhalen maar gewoon to the point.
        https://www.transip.nl
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Daar heb ik ook goede ervaringen. Minpuntje: doorsturen van een domeinnaam naar een andere site kost 5 euro extra. Bij Yourhosting zit dat bij de prijs inbegrepen.

          Reageer


          • #6
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              ....Bij TransIp navraag gedaan en dit was hun antwoord..
              ""

              Maar hier moet ik helaas afkappen....geen verstand van...

              @Webkabouter.... Hoe heeft U dit gedaan bij TransIP?
              Welk pakket heeft U daar?
              https://www.transip.nl/domeinnaam/doorsturen/ .... Deze????

              Reageer


              • #8
                Url/Website
                Met het gebruik van de Doorstuurservice kun je bezoekers van jouw domeinnaam doorsturen naar het door jou gekozen adres (lees website adres of URL)

                Zo kun je bijvoorbeeld jouw .COM domeinnaam doorsturen naar jouw .NL domeinnaam. Op die manier komen jouw bezoekers altijd op de juiste website aan. Met de Doorstuurservice kun je je domein dus naar elk ander adres doorsturen, bijvoorbeeld door naar je LinkedIn profiel!

                Email
                Daarnaast is het met een Doorstuurservice ook mogelijk om alle e-mail gericht aan jouw domeinnaam naar een ander e-mailadres door te sturen. Mocht je ook willen e-mailen met jouw domeinnaam, dan wordt aangeraden aan om een E-mail Only pakket uit te kiezen. In dit pakket zit de Doorstuurservice inbegrepen en kun je tevens 3 e-mailadressen voor jouw domeinnaam aanmaken.

                Als je in het bezit bent van een webhostingpakket, dan kun je je website door middel van een .htaccess bestand doorsturen. Kijk voor meer informatie en uitleg over het gebruik van .htaccess op dit artikel:
                https://www.transip.nl/knowledgebase...te-doorsturen/

                Het gebruik van .htaccess functionaliteit kun je altijd toepassen op systemen die zijn gebaseerd op Unix operating system icm Apache website). Als je een website hebt die onder IIS (windows) werkt op een Windows server, dan kun je geloof ik ook van .htaccess gebruik maken, of dit bestand omzetten naar web.config (IIS7)

                Succes!
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
                  Url/Website
                  Met het gebruik van de Doorstuurservice kun je bezoekers van jouw domeinnaam doorsturen naar het door jou gekozen adres (lees website adres of URL)
                  .....
                  Succes!
                  Inmiddels de domeinnaam geregistreerd en dus idd met de Doorlink-service laten doorverwijzen naar mijn people-site bij Zeelandnet.
                  Werkt tot dusver. Duurde even voordat het werkte (ong.24uur).

                  TZT waarschijnlijk eens een Webhosting-pakket (Small) aanschaffen. Dan alles bij elkaar en tevens mail-adressen.
                  THX!!!!

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Rolly
                    Werkt tot dusver. Duurde even voordat het werkte (ong.24uur).
                    Klasse - een domein registreren is zo gedaan, het wereldwijd sync'en van de DNSgegevens kan inderdaad maximaal 24 uur duren. Htaccess en web.config gerelateerde acties zoals hierboven beschreven gaan onmiddelijk in. Het is soms wel even zaak om de webservice (IIS of Apache) even opnieuw te starten. Dat kun je doen via het controlepaneel van je webhosting account of door even contact op te nemen met je webhost waarin je vraagt of ze dat even willen doen.

                    Note:
                    Nog even mbt je domeinregistratie: zet altijd meteen de optie 'Transfer lock' op AAN.
                    Voor de meeste extensies is het zo dat deze alleen verhuisd kunnen worden via een verhuiscode. Zolang je deze geheim houdt, kunnen andere mensen je domeinnaam niet weg verhuizen. Als je daarnaast ook nog een transferlock op het domein instelt dan wordt het helemaal onmogelijk om jouw domein weg te verhuizen. Hiermee voorkom je dat jouw domein wordt gekaapt.

                    Voor veel extensies is een transferlock mogelijk, maar niet voor alle extensies (bijvoorbeeld .nl). Als het instellen van een transferlock mogelijk is dan vind je deze optie in het controlepaneel van het bedrijf via waar je het domein hebt geregistreerd (registrar). Staat de optie er niet dan is het bij die extensie helaas niet mogelijk een transferlock in te stellen.

                    Een Registrar is de partij die de betreffende domein-extensie mag 'verkopen'. Vaak moeten deze voldoen aan (strenge) eisen om de domein-extensie te kunnen aanbieden. Tevens verzorgt de Registrar voor de juiste voorzieningen, zoals het 24/7 kunnen registreren van nieuwe domeinnamen, en het beheren van uw bestaande domeinnamen (het controlepaneel waar ik het hierboven over heb).
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X