Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waar kan ik het spamfilter vinden?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Waar kan ik het spamfilter vinden?

    Wie kan me een directe link geven naar de spamfilter ? Via via via kom ik er niet. Het is een chaos, sinds het loskoppelen van de PiP

  • #2
    Log in in Mijn Delta. ( https://login.delta.nl/openam/XUI/#l...&AMAuthCookie= )
    Ga naar producten en click op je Internetabonnement.

    Scroll naar beneden, dan zie Mijn e-mailadressen.
    Click hierop.
    Dan zie je dit: [img]0084177b-a3be-4003-b310-43c81a84f625.jpg[/img]
    Click op het laatste icon( het schildje) bij de mailadressen.

    Reageer


    • #3
      [email protected] doet goed hun werk.

      Reageer


      • #4
        Moderartor caroline schreef ooit dit sitcky hoehet SpamFilter in te stellen: https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...andnet-in-1980

        Echter ook de verzenders/makers van Spam zitten niet stil.
        Het is dus steeds actie en reactie.
        De laatste heb je eigenlijk nooit.
        Wat bovendien het ene SpamFilter als Spam beoordeelt, laat de ander door.
        Zorg dus ook dat Norton altijd de nieuwste def. heeft.


        Komen er veel identieke Spamberichten binnen, dan was er een topic waar je deze aan toe kon voegen:

        Reageer


        • #5
          Hallo Hillebregt,

          Waarop heb je de smapfilter nu ingesteld?
          Spam is net als onkruid: lastig te voorkomen.

          Reageer


          • #6
            Hierbij de instellingen van mijn spamfilter: allebei op 1. Waarschijnlijk te scherp ? geen idee

            Reageer


            • #7
              Dat is een beetje strak. Waarschijnlijk komt er ook niks meer binnen (ook geen spam)
              Ik heb zelf mijn instellingen staan op; Waarschijnlijk spam: 3 en Zeer zeker spam: 20.

              Dat werkt goed voor mij.

              Zou er een beetje mee spelen. En te kijken wat voor jou het beste is.

              Reageer


              • #8
                Ik ben al jaren aan het spelen met die instellingen, nog niet die gulden imiddenweg gevonden. De reguliere e-mails komen normaal binnen, En wat Linda al zei van spam: onkruid !! Chemisch verdelgen mag tegenwoordig ook niet meer. Dus op naar de 3 en 20...

                Reageer


                • #9
                  Ik heb de instellingen aangepast maar daaronder staat de taalkeuze. Ik heb dit altijd op alleen Nederlands ingesteld maar het overgrote deel van de spams is in het Engels dus alleen het Nederlands aanvinken helpt niet echt of zie ik dat verkeerd? Want standaard....

                  Reageer


                  • #10
                    Hopelijk wel bekend.
                    Heb je meerdere mailadressen?
                    Dan instellen bij elk mailadres.

                    Reageer


                    • #11
                      Hopelijk wel bekend...??

                      Alle mailadressen heb ik nu apart ingesteld.

                      Maar nu dat Nederlands en Engels nog, ik kan Nederlands ook uitvinken maar wat er dan gebeurt weet ik niet want na elke aanpassing duurt het een uur voor de filter actief is met de nieuwe aanpassingen.

                      Reageer


                      • #12
                        Nederlands uitvinken gaat niet want er verschijnt een rode balk: er gaat iets mis...

                        Reageer


                        • #13
                          Het is wel zo dat een spamfilter niet 100% bulletproof is. Spam is echt als onkruid. Je zult altijd nog wel eens een spam-mailtje zien verschijnen.

                          Reageer


                          • #14
                            Als je een taal markeert in je spamfilter houd dat in dat er extra spampunten worden toegekend aan een mail in die taal.
                            Je kan niet op basis van een specifieke taal iets 100% blokkeren.
                            Sommige woorden worden in verschillende talen hetzelfde geschreven, maar betekenen wat anders.
                            Hierdoor zou je alles uit een bepaald woordenboek blokkeren en dan blokkeer je ongeveer alles.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Anette Baas
                              Als je een taal markeert in je spamfilter houd dat in dat er extra spampunten worden toegekend aan een mail in die taal.
                              Je kan niet op basis van een specifieke taal iets 100% blokkeren.
                              Sommige woorden worden in verschillende talen hetzelfde geschreven, maar betekenen wat anders.
                              Hierdoor zou je alles uit een bepaald woordenboek blokkeren en dan blokkeer je ongeveer alles.
                              Anette, Ik lees een tegenstrijdigheid in je antwoord met de spamfilter onder 'Taalkeuze', namelijk dat ik aan kan geven in welke talen ik mijn e-mail wil ontvangen. Standaard wordt e-mail in het Nederland en Engels doorgelaten.

                              Is het aanvinken van 'Engels' wel extra spampunten toekennen in die taal of wordt juist alles doorgelaten ?? Lastig te lezen/begrijpen wat daar bexoeld wordt...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X