Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

De winkelstraat loopt leeg, de webwinkel profiteert

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • De winkelstraat loopt leeg, de webwinkel profiteert

    De winkelstraat loopt leeg, de webwinkel profiteert
    (bron NOS)

    Consumenten blijven maar meer kopen in webwinkels. In de eerste helft van dit jaar gaven Nederlanders samen 9,5 miljard euro uit aan online aankopen. Dat is ruim 17 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

    Wat koop jij het liefst online?

  • #2
    Alles wat goedkoper is.

    Gitaren koop ik niet online. Die moet je in het echt voelen en horen. Met schoenen heb ik ook een probleem.

    Reageer


    • #3
      Gemak dient de mens
      Mensen gaan de deur straks niet meer uit.

      Reageer


      • #4
        Wat ik niet zie, zal ik ook niet (snel) kopen, dus koop ik alles in een winkel, waar ik het kan aanraken :?

        Reageer


        • #5
          Ik combineer het altijd.
          Wat ik in de winkel niet vind, koop ik online. De webshop hebben vaker een breder aanbod dan wat je in de winkel kan vinden.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Jeroen
            De winkelstraat loopt leeg, de webwinkel profiteert
            (bron NOS)

            Consumenten blijven maar meer kopen in webwinkels. In de eerste helft van dit jaar gaven Nederlanders samen 9,5 miljard euro uit aan online aankopen. Dat is ruim 17 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

            Wat koop jij het liefst online?
            Ik koop bijna alles online tegenwoordig. Zelfs hondenvoer. Het is vaak veel goedkoper, je hebt altijd de wettelijke zichttermijn van 14 dagen, en je hebt veel meer keus natuurlijk. Voorbeelden van zaken die ik in de afgelopen jaren online heb gekocht:

            - Een autoradio
            - Hondenvoer
            - Koptelefoons
            - Diverse boeken
            - Computerbenodigdheden
            - Software
            - CD's
            - T-shirts

            Voor "normale" kleding ga je natuurlijk naar de kledingzaak om te passen maar voor jassen en T-shirts is dat meestal niet nodig.

            Ik heb wel een uitzondering gemaakt met de aanschaf van een koelkast, die heb ik bij de plaatselijke BCC gekocht om de lokale economie toch nog een beetje te stimuleren. Maar als ik hem online voor 100 euro minder had kunnen krijgen, dan had ik hem uiteraard online besteld.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Frans
              Ik koop bijna alles online tegenwoordig.
              Even de keerzijde belichten.
              In het dorp waar ik woon, waren vroeger een aantal winkels, zodat alles wat een mens nodig heeft te koop was in het dorp.
              Door de komst van webshops, is de omzet (en dus de winst) van de kleine winkels dusdanig gedaald, dat veel winkeliers ermee gestopt zijn.
              Het resultaat is leegstand van winkelpanden.
              Voor een jongere is dat geen probleem, die kopen bij een webshop, of ze pakken een auto.
              Maar de ouderen, die geen internet hebben, en vaak ook geen auto (meer) mogen (of kunnen) rijden is er een probleem ontstaan.
              Ook de kruideniers (bestaat dat woord nog?) worden steeds dunner gezaaid, de ouderen moeten dan hun boodschappen laten doen, of het laten bezorgen, wanneer dat mogelijk is.
              Er zijn ook al dorpen, waar zelfs geen vers brood meer te koop is!

              Neem het bovenstaande eens in overweging, wanneer webshops gepromoot worden, het zijn alweer de ouderen die de dupe zijn.:@
              Dit is geen kritiek op bovenstaande berichten, maar een poging om mee te denken.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door r0n
                Oorspronkelijk gepost door Frans
                Ik koop bijna alles online tegenwoordig.
                Even de keerzijde belichten.
                In het dorp waar ik woon, waren vroeger een aantal winkels, zodat alles wat een mens nodig heeft te koop was in het dorp.
                Door de komst van webshops, is de omzet (en dus de winst) van de kleine winkels dusdanig gedaald, dat veel winkeliers ermee gestopt zijn.
                Het resultaat is leegstand van winkelpanden.
                Voor een jongere is dat geen probleem, die kopen bij een webshop, of ze pakken een auto.
                Maar de ouderen, die geen internet hebben, en vaak ook geen auto (meer) mogen (of kunnen) rijden is er een probleem ontstaan.
                Ook de kruideniers (bestaat dat woord nog?) worden steeds dunner gezaaid, de ouderen moeten dan hun boodschappen laten doen, of het laten bezorgen, wanneer dat mogelijk is.
                Er zijn ook al dorpen, waar zelfs geen vers brood meer te koop is!

                Neem het bovenstaande eens in overweging, wanneer webshops gepromoot worden, het zijn alweer de ouderen die de dupe zijn.:@
                Dit is geen kritiek op bovenstaande berichten, maar een poging om mee te denken.
                De leegloop van winkels is al tientallen jaren aan de gang, dat heeft niet zozeer met internet te maken. Dat heeft te maken met het feit dat jeugd de dorpen verlaat (bevolkingskrimp) en de winkels steeds minder omzet hebben. Ook leggen ze het af tegen grotere en goedkopere supermarkten zoals de Aldi en de Lidl. De spullen die ik online koop zou je in de buurt niet eens krijgen vanwege het beperkte assortiment (behalve misschien het hondenvoer ). Ook zie je dat veel winkels het moeilijk hebben en de boel sluiten vanwege hoge kosten en allerlei onzinnige regeltjes die door gemeentes worden bedacht (zoals precariorecht en reclamebelasting).

                Je geeft zelf al aan dat er bezorgservices zijn voor boodschappen, er zijn zelfs ouderen die met een busje naar de winkel worden gereden, er is altijd wel een oplossing te bedenken. Maar je moet het wel willen oplossen en niet alleen maar problemen blijven zien. Verder doe je er toch niets aan, want de wereld verandert continu, dat is de enige zekerheid die er is.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Frans
                  Verder doe je er toch niets aan, want de wereld verandert continu, dat is de enige zekerheid die er is.
                  Ja, en we noemen het vooruitgang, zelfs wanneer het slechter wordt
                  Wat in Zeeland nog een rol (erbij) speelt, is dat de jeugd richting randstad gaat, want daar is werk.
                  De ouderen willen na hun pensioen graag in een toeristische omgeving wonen en komen naar Zeeland.
                  Dit is ook de reden, dat Zeeland sneller vergrijst dan de rest van Nederland.

                  Ter info, wist je dat Rotterdam, Denhaag, Amsterdam e.d. ieder meer dan 3x zoveel inwoners hebben, dan de hele provincie Zeeland?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door r0n
                    .... Rotterdam, Denhaag, Amsterdam e.d. ieder meer dan 3x zoveel inwoners hebben, dan de hele provincie Zeeland?
                    [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Rinus
                      In elk dorp (ook waar jij woont) is een hypermoderne supermarkt, waar alle levensbehoeften te verkrijgen zijn. Dat zal de eerste decennia niet anders worden.
                      Niet iedereen heeft kinderen, en een hoop mensen hebben kinderen, die niet (meer) in de buurt wonen.
                      Gelukkig is in de meeste dorpen nog een echte samenleving, waar mensen elkaar helpen, maar helaas wordt dat ook steeds minder..........

                      Reageer


                      • #12

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X