Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Startpagina ZeelandNet heeft zijbalk in IE9 met Vista

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Startpagina ZeelandNet heeft zijbalk in IE9 met Vista

    Goedemorgen,

    Graag start ik mijn pc met de startpagina van ZeelandNet.
    Sinds enkele dagen wordt deze pagina niet goed meer weergegeven.
    Ik krijg een hinderlijke pagina erover heen aan de linkerzijkant.

    Ik gebruik Vista 32 en IE9.
    Vista wordt nog steeds ondersteund door MS.
    Ik geef de voorkeur aan IE als browser en zoals bekend onder Vista kan IE niet verder worden ge/upgrade.

    Heeft de Webmaster de ZeelandNetpagina ook in Vista getest?

    Wat kan ik wijzigen voor een correcte weergave?


    .

  • #2
    Vista mag dan wel ondersteund worden, maar IE9 zeer zeker niet.

    https://www.microsoft.com/en-us/Wind...-of-IE-support

    Je kunt dus 2 dingen doen, of Vista upgraden, of een andere browser gebruiken.

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor je reactie.
      Maar alles werkte tot voor enkele dagen nog prima, hoor.

      Overigens wilde ik Google Chrome downloaden maar die gaf aan XP en Vista niet te ondersteunen.

      Dus blijft alleen over: Upgraden.
      Overigens is deze desktop niet geschikt voor Win10.
      Dat zal het er op uit draaien de pc opnieuw te installeren met een Win7.

      Tot voor kort was de weergave perfect. Nu niet meer.
      Ook geen problemen op andere Websites hoor.
      Uitsluitend op de Startpagina van ZeelandNet.

      Dat moet toch aan te passen/op te lossen zijn?

      Reageer


      • #4
        Vista wordt alleen nog ondersteund met beveiligings updates.

        April 2012: Windows Vista komt (net als Windows XP) in de Extended Support, wat inhoudt dat er alleen nog maar beveiligingsupdates verschijnen.

        https://support.microsoft.com/nl-nl/lifecycle?c2=11732
        Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

        Reageer


        • #5
          Hallo roodborstje, welkom op het forum.

          IE9 is wel erg verouderd en als de balk die je nu ziet het enige probleem is, wat je daarmee hebt, vrees ik dat je er in de toekomst alleen maar problemen bij gaat krijgen. Het is niet voor niets dat internetbankieren bij Rabobank en ING niet meer kan met IE9.
          Misschien lukt het wel om Firefox te installeren.

          Reageer


          • #6
            Dank, Caroline en wat betekent dit concreet voor de Website van ZeelandNet?

            Wordt dit niet meer gecontroleerd?
            Tot voor kort tot helemaal geen problemen in de weergave.
            Dan moet er toch iets veranderd zijn op de Website.

            Houd ik achter de hand, Jos.

            Reageer


            • #7
              Roodborstje, je zou de instellingen voor de compatibiliteitsweergave kunnen nakijken. Deze gebruikt standaard 'lijsten van Microsoft' en misschien dat daar iets is gewijzigd.

              Verder sluit ik me aan bij de gegeven adviezen: upgraden en Firefox gebruiken totdat je iets beters hebt dan Vista

              Reageer


              • #8
                Dag Roodborstje,

                We hebben inderdaad de Zeelandnet pagina aangepast. De navigatie linksboven heeft een andere opmaak gekregen. Dit betekent dat oude browsers als Internet Explorer 9 de pagina niet goed meer kunnen weergeven.
                We hebben lang geprobeerd de site op Internet Explorer 9 goed te laten werken, maar helaas gaat dat nu niet meer.

                Ook met andere sites zou je problemen moeten hebben, of gaan krijgen, want IE9 wordt niet meer ondersteund.
                Helaas is hier weinig aan te doen. Ik verwacht ook dat IE 10 op termijn niet goed gaat werken.

                Is Firefox of Opera geen alternatief?

                Reageer


                • #9
                  GoeRoe en Webmaster, hartelijk dank voor jullie adviezen.

                  Ik kijk vanmiddag nog even naar de compabiliteitsweergave en indien geen resultaat, dan helaas maar Firefox of Opera erop.

                  Reageer


                  • #10
                    Hier precies het zelfde, hinderlijke balk ( is horizontale blauwe balk met, home, pakketten e.d) IE9 veranderd, Zeelandnet veranderd en de klant moet zelf maar naar een oplossing zoeken, iedereen is geen pc deskundige.
                    Wat gebeurt er als je Firefox er op zet, blijven alle bestaande programma's werken, en zit daar ook een tijdslimiet in voor het gebruik hiervan.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door famdekraker
                      Hier precies het zelfde, hinderlijke balk ( is horizontale blauwe balk met, home, pakketten e.d) IE9 veranderd, Zeelandnet veranderd en de klant moet zelf maar naar een oplossing zoeken, iedereen is geen pc deskundige.
                      Wat gebeurt er als je Firefox er op zet, blijven alle bestaande programma's werken, en zit daar ook een tijdslimiet in voor het gebruik hiervan.
                      Firefox heeft geen invloed op andere programma's, is helemaal gratis en wordt regelmatig ge-updated!
                      Je kan toch niet verwachten dat verouderde software tot in de eeuwigheid ondersteund blijft worden?

                      Reageer


                      • #12
                        En waarom niet, Vista is een origineel gekocht programma, als je daar voor huis, tuin, en keukengebruik genoeg aan hebt, moeten ze je toch niet gaan verplichten om een andere pc of laptop aan te schaffen.

                        Reageer


                        • #13
                          famdekraker

                          Helaas geldt dit voor alles. Vroeger hadden we een fiets met een groot wiel van voren en een kleinere van achter. De fiets is inmiddels al verschillende keren geupgrade
                          Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                          Reageer


                          • #14
                            Of net zoals vorig jaar bij het einde van Windows XP door Linux Mint

                            Reageer


                            • #15
                              Compabiliteitsweergave loste niks op, dus FireFox erop gezet.
                              Het is wel even wennen voor deze halve-digibeet.

                              Overigens heb ik dit alleen op kunnen lossen, dankzij de hulp van een vriendin.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X