Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Speedtest.Zeelandnet.nl | Snelheidsverschillen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Speedtest.Zeelandnet.nl | Snelheidsverschillen

    Met een snel internet van 400Mb wil ik nog wel eens checken of alles nog steeds zo snel is.
    Ga dan naar bovenstaande link en controleer de bandbreedte. Meestal zie ik bij de 2e keer checken dat de snelheid ok is ; de eerste keer is hij beduidend minder (1.jpg). Ga ik na de eerste keer even bij de 'buren' van Ziggo of KPN kijken (2.jpg en 3.jpg), dan krijg ik wel meteen de juiste snelheid (of in ieder geval twee snelheden die aardige overeenkomen). Kan iemand mij vertellen waar dit verschil in getal door wordt veroorzaakt?
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Wellicht wordt deze op dat moment te intensief gebruikt.

    Reageer


    • #3
      Dit zou dan wel een padstelling veroorzaken omdat in dat geval het tekort aan bandbreedte resulteert in een verkeerde interpretatie van bandbreedte
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Test je wel bekabeld rechtstreeks op het Modem aangesloten?
        Dat is namelijk de opstelling waarmee je de abonnementssnelheden zou moeten kunnen halen.
        Uiteraard als enige gebruiker en geen andere toepassingen die op dat moment op je pc actief zijn.

        Verder geldt dat er nog steeds werkzaamheden verricht worden om deze snelheidsupgrade overal te kunnen verwezelijken.

        Overigens worden je wisselende ervaringen met Ookla's ZeelandNet's Speedtest door meerdere klanten ook zo ervaren.
        Zie ook: https://forum.zeelandnet.nl/internet...speedtest-2934

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
          Test je wel bekabeld rechtstreeks op het Modem aangesloten?
          Jep, rechtstreeks ook, anders loop je de kans dat er iets/iemand in je lokale netwerk de bandbreedte kunnen verstoren.

          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
          Dat is namelijk de opstelling waarmee je de abonnementssnelheden zou moeten kunnen halen.
          Abosnelheid haal ik ook - alleen via speedstest.zeelandnet.nl de ene keer wel en de andere keer niet.

          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
          Overigens worden je wisselende ervaringen met Ookla's ZeelandNet's Speedtest door meerdere klanten ook zo ervaren.
          Dat wist ik niet, bedankt hiervoor.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X