Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Goede verbindingen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Goede verbindingen

    Doordat mijn WIfi soms wegvalt, vooral op mijn zoons PS4. Besloten om te bekabelen.
    In de meterkast vanaf aansluitpunt Delta/zeelandnet mbv coax naar modem/router cisco epc3925 hiervan met een utp kabel naar de zolder van mijn dochter hier een Asus RT12N12 staan. ( anders is wifi niet mogelijk vanaf haar kamer naar het zld cisco modem).
    Vanaf hier ga ik een kabel gelegd naar mijn zoon zijn ps4. Hoe stel ik het beste de asus in?
    Waar moet ik nog rekening mee houden? Of zijn er betere voorstellen ?
    Het cisco modem is door zldnet ingesteld op een vast kanaal, omdat ik in een drukke buurt zit

  • #2
    Dat wifi wegvalt (Even offline en dan weer online) ligt vaak aan dat het modem of router switched van kanalen. (De optie 'automatic' staat standaard aan)

    Vaak kan dit probleem verholpen worden door het kanaal vast te zetten op 1, 6 of 11; soms kan de verbinding dan iets minder zijn maar dan valt de verbinding tenminste niet helemaal weg, zoals ook al bij de modem gedaan is.

    Verder is het raadzaam de router en de modem op verschillende kanalen te zetten (Bijv de router op 1 en de modem op 11) zodat deze elkaar ook niet storen. Hou rekening met electrische apparaten nabij de router of modem daar die het signaal ook kunnen verstoren. Metaal werkt ook slecht mee.

    Het beste is gewoon uitproberen, dan kun je vanzelf zien wat wel of niet werkt. Elke situatie is namelijk anders!

    EDIT: Een slim idee is om een app dat wifi in de buurt analyseert te downloaden op een smartphone (Zoals WifiAnalyser op Android) waardoor je ook de drukte op kanalen kunt bekijken en wanneer nodig een rustiger kanaal kan kiezen.

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        Hoe kan ik zien dat hij als Bridge staat?

        Reageer


        • #5
          Als ik het goed begrijp wil je juist de bridge modus niet in de RT 12N.

          Want als de situatie zo is dat je beneden het wifi signaal gebruik van het modem. Op zolder het wifi signaal van deze router (omdat die van het modem hier niet kan komen) zal je met bridge modus het wifi signaal voor boven uitschakelen en alleen bekabeld kunnen werken.

          Een game-internetverbinding is niet zo zeer afhankelijk van snelheid maar vooral van reactie tijd. Een bekabeld signaal is hiervoor ten allertijde aan te raden. Een draadloos signaal is namelijk makkelijk verstoorbaar. Vaak is een draadloos signaal wel goed bruikbaar voor smartphones / tablets. Een videostream kan namelijk makkelijk even bufferen wat in een online game net je fatale moment zou kunnen zijn. Als zoeen buffer moment in-game te lang gaat duren zou je zelfs de connectie met de server kunnen verliezen.

          In meeste gevallen zal de PS4 automatisch de juiste instellingen inladen zodra de verbinding gemaakt wordt.
          De verwachting is dat dit bekabeld niets zal veranderen gezien het draadloos nu ook al wel werkt maar alleen de wifi tussentijds verliest.

          Reageer


          • #6
            Kan ik dus gewoon een kabel in de asus steken en deze op de ps 4 aansluiten ?

            Reageer


            • #7
              Naar mijn verwachting zonder probleem.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door bigbopper
                Hoe kan ik zien dat hij als Bridge staat?
                je moet hier voor de dhcp-server van de router uitzetten.

                Reageer


                • #9
                  Bigbopper, is het opgelost of heeft u nog hulp nodig?

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X