Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wat is mijn MAC adres?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wat is mijn MAC adres?

    Wat is het MAC-adres wat de "buitenwereld" van mij ziet?
    Ik wil mijn internet-radio laten registreren met zijn MAC-adres maar dat wordt niet herkend. Ziet de "buitenwereld" alleen het adres van mijn modem? Mijn radio is via WiFi verbonden met een router en dan het modem aan het internet.
    Het MAC-adres van mijn router wordt ook niet herkend. Waar vind ik dat van mijn modem zodat ik die kan proberen?

  • #2
    als het goed is, dan staat dat op de sticker van het modem.
    en anders moet je op je modem inloggen.
    welk merk/type modem heb je ??

    Reageer


    • #3
      punkrocker,

      Ik kan me er even geen beeld bij vormen waarom een internet radio device dat in je interne netwerk via wifi verbind iets zou moeten met het MAC adres van je modem.
      Kan je inderdaad iets meer info geven over welk apparaat het betreft en waar er precies om je MAC gevraagd wordt?

      Reageer


      • #4
        Ik heb een EPC3940 modem.

        De internet-radio functie van mijn Yamaha R-N602 werkt wel maar ik kan geen favorieten vastleggen (voorkeurzenders). Daarvoor moet online op http://yradio.vtuner.com/setupapp/ya...gin/SignIn.asp een account worden aangemaakt. Hiervoor moet je het MAC adres opgeven. Helaas herkent hij het MAC-adres niet van de receiver. Waarschijnlijk omdat het via de router en het modem gaat?

        Reageer


        • #5
          Op de link die je geeft wordt gevraagd om een ID nummer van het apparaat en niet om een MAC adres.
          Het lijkt mij dat Yamaha deze verificatie gebruikt zodat alleen gebruikers van hun producten deze dienst kunnen gebruiken, kijk nog eens goed op je apparaat of er een sticker zit met het ID nummer, of wellicht dat je deze kan vinden door er op in te loggen.

          Reageer


          • #6
            ID-nummer is het MAC-adres van het apparaat

            Reageer


            • #7
              Ik denk dat je dan contact moet opnemen met Yamaha zelf.
              Dit omdat als het Mac adres van de Yamaha niet word goedgekeurd er bij hun iets fout gaat.
              Het Mac adres (wat dus ook het ID is) zou dus bij hun in de lijst moeten staan van apparaten die zich kunnen registreren.
              Indien dit Mac adres niet word goedgekeurd (Id dus) staat dat waarschijnlijk bij hun fout of niet in het systeem.

              Reageer


              • #8
                Op pag. 45 van de handleiding staat waar je het MAC-adress kunt vinden!

                Reageer


                • #9
                  Ik dacht dat het MAC-adres misschien niet door de router en het modem kwam en niet gezien kon worden.

                  Bedankt. Dan ga ik maar eens een telefoonnummer zoeken van ze (Op reacties via hun website reageren ze niet).

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Punkrocker
                    Ik dacht dat het MAC-adres misschien niet door de router en het modem kwam en niet gezien kon worden.

                    Bedankt. Dan ga ik maar eens een telefoonnummer zoeken van ze (Op reacties via hun website reageren ze niet).
                    MAC-adressen gaan sowieso niet naar buiten het internet op (behalve het MAC-adres van je modem), alle MAC-adressen van alle radio's staan bij hun geregistreerd in een database voor ID's.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Niggo
                      Oorspronkelijk gepost door Punkrocker
                      Ik dacht dat het MAC-adres misschien niet door de router en het modem kwam en niet gezien kon worden.

                      Bedankt. Dan ga ik maar eens een telefoonnummer zoeken van ze (Op reacties via hun website reageren ze niet).
                      Bedankt!
                      Duidelijk zo!
                      MAC-adressen gaan sowieso niet naar buiten het internet op (behalve het MAC-adres van je modem), alle MAC-adressen van alle radio's staan bij hun geregistreerd in een database voor ID's.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Jos
                        Op pag. 45 van de handleiding staat waar je het MAC-adress kunt vinden!

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Jos
                          Oorspronkelijk gepost door Jos
                          Op pag. 45 van de handleiding staat waar je het MAC-adress kunt vinden!
                          Bedankt maar het MAC-adres van mijn receiver kon ik wel vinden. Wist alleen niet of dat ook "door de modem heen" gezien kon worden.

                          Reageer


                          • #14
                            Probeer het eens op een andere manier in te vullen, bijvoorbeeld zonder dubbele punten of streepjes tussen de letters en cijfers.

                            Reageer


                            • #15
                              Steps to register:
                              1. Please play any station (using your device) prior to registering, your device will make itself known to our server after playing a station.
                              2. Visit radio.vtuner.com/setupapp/yamaha/asp/AuthLogin/SignIn.asp
                              3. Input your Mac address/ID# in 'Sign in with your ID#' It should be 12 alphanumeric keys (A-F, 0-9) without colons or spaces.

                              Helaas lukt dat dus niet, hoofdletters, kleine letters... Helpt niet.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X