Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Pas op voor bliksem, je kabelmodem!

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Pas op voor bliksem, je kabelmodem!

    Beste lezers,

    Afgelopen zaterdagnacht rond 2:15 uur sloeg de bliksem bij mij in de schoorsteen en in de combiketel.De bliksem bereikte echter ook het kabelnetwerk. Gevolg hiervan is, dat het kabelmodem opgeblazen werd,een beschadigde schoorsteen,en kapotte adapters als gevolg. Zelfs mijn telefoon is door de bliksem vernield. Ik was niet de enige,ook mijn buurvrouw kampte met een kapotte modem. Ik heb op mijn TV wel geluk gehad,de antenneversterker die aan de tv aangesloten is,heeft als een bliksembeveiliging gewerkt. Daar is de overspanning gestopt.

    Monteurs en bouwbedrijven hebben veel werk gehad. Vooral aan de verwarming en elektronica. Gelukkig heeft de monteur van Zeelandnet alle internetproblemen opgelost hier in Hulst. En de schoorsteen bij mij is vandaag ook gemaakt. Dus let op... Stekkers eruit bij dreigend onweer,anders... KNAL BOEM!

    Zeelandnet krijgt van ons een warme douche. Want de monteur heeft snel de boel opgelost en Zeelandnet geeft de opdrachten altijd juist door!

    k wil aan iedereen vragen wanneer er onweer komt de kabelmodems en ook je kabelaansluiting de verbinding te verbreken om te voorkomen op bliksemschade. Zeker wanneer er geen bliksembeveiliging is gekoppeld. Want de schade groot kan worden.

    Groetjes,
    Johny.

  • #2
    Dat is niet best Johny! Gelukkig is het allemaal weer opgelost.

    Reageer


    • #3
      Een oorverdovende knal was dat. Het hele huis trilde alsof een aardbeving was! Gfs. toont aan dat er maandag een nieuw onweersgebied ziet na een korte zomerse opleving met zelfs level 4! dus op uitgebreide schaal hevig onweer en zomerhagel berekend. Het model heeft goede berekeningskansen. Als het zo ver is.dan zullen de stekkers weer eruit moeten om schadekansen te verkleinen.

      Reageer


      • #4
        Waarschuwing! Hevige onweersbuien op komst, er ontstaan aan de Franse kust zelfs supercellen. Deze bereiken vannacht Zeeland en gaat het zwaar onweren. Vergeet niet alle verbindingen te verbreken in verband met blikseminslagen. Hou de buienradar in de gaten! Voorkom schade aan het modem en je apparatuur!

        M..v.g, Johny.

        Reageer


        • #5
          Beste lezers, Vooral boven het westen van Zeeland,en in de nacht zondag 22 mei kans op flinke onweersbuien. Denk aan je kabelmodem en je pc/laptop. Zondag 22 mei overdag opnieuw kans op onweersbuien. Lokaal kan dit hevige onweersbuien zijn.

          Reageer


          • #6
            Woensdag 22 juni 20:10 uur: Waarschuwing,kans op (zwaar) onweer voor Zeeland!

            In de late avond en nacht gaat het flink onweren. Denk dus aan je kabelmodem en je eigen netwerk! Stekkers eruit als het gaat onweren. Dit voorkomt vervelende ongemakken en schade. Morgen (Donderdag 23 juni) van het zuidwesten uit opnieuw onweer,mogelijk kan dit aanleiding geven tot schade. Naar je werk? Denk aan je modem,routers,en je ander apparatuur! (Onweerswaarschuwing zie kaartje onder)

            M.v.g, Johny.

            Reageer


            • #7
              Het ging hier weer goed tekeer. Thnx voor de waarschuwing
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                Hier weer onweer daarnet,een uur geleden forse bliksems boven Hulst gezien. Komende uren kan er plaatselijk (hevig) onweren,ook morgen is er nog kans op onweer. Minder warm. Hier plaatje voor vanavond:

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X