Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Trage verbinding, hele trage verbinding - zeelandnet -

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Trage verbinding, hele trage verbinding - zeelandnet -

    Sinds enig tijd merk ik ook (zoals anderen) dat de internetverbinding van zeelandnet niet meer is wat het hoort te zijn.
    Ik heb een abo voor 100mb, nog een oude modem (zonder wifi), 's-morgens een snelheid van (meestal) rond de 70 mb maar 's-avonds valt hij regelmatig terug tot onder de 10 mb (ook bekabeld gemeten rechtstreeks aan het modem)
    Op mijn eerste melding naar zeelandnet bericht gehad dat ze meer tijd nodig hadden om mijn vraag te beantwoorden. Bij navraag (2 weken later) wat de status was, is er een nieuwe melding aangemaakt met daarna een bericht dat ze meer tijd nodig hebben om mijn vraag te beantwoorden.....
    Ik was heel tevreden over zeelandnet maar dat is nu snel minder aan t worden. Heeft iemand suggesties hoe hiermee om te gaan?

    gr.
    Arco

  • #2
    Hallo Arco-Roosen,

    Ik zie dat je er ook een router op aangesloten hebt. Wil je de speedtest eens doen op het moment het zich 's avonds weer voordoet met een kabel tussen je computer/laptop en het modem zelf. Router er tussenuit en deze even van de stroom halen.

    Ik denk namelijk dat het met een instelling van je router te maken heeft. Lees ook dit topic eens.
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

    Reageer


    • #3
      Caroline, bedankt voor je reactie maar zoals ik vermeld heb, is dat al gebeurd
      citaat 5e regel: (ook bekabeld gemeten rechtstreeks aan het modem)

      Daarnaast gebruik ik geen cloud security want dan is mijn website (host ik zelf) niet benaderbaar.
      Tot niet zo lang geleden deed dit probleem zich niet voor. Het geheel is al verschillende malen gereset en alle instellingen zijn nagelopen.
      100% zeker dat het wegvallen van de verbinding 's-avonds NIET aan mijn interne netwerk ligt.

      Reageer


      • #4
        Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

        Reageer


        • #5
          vreemd, ik krijg nu een bericht dat de melding van Caroline als antwoord gemarkeerd is. Dat is niet door mij gebeurd.
          Mijn verhaal was dat ik (ook direct aan het modem gemeten) op sommige momenten een bijzonder trage verbinding had. Tegenwoordig gaat het best goed, alleen haal ik nooit meer dan 75 mbps. Misschien dat ik toch eens aan een nieuwe modem moet.....
          Alle metingen zijn op verschillende punten gedaan, met verschillende kabels en verschillende apparaten om uit te sluiten dat het aan mijn interne netwerk ligt. Het was absoluut duidelijk dat het niet bij mij intern zat, behalve de modem dan, die kan ik niet meten...

          Reageer


          • #6
            Hoi Arco-Roosen,

            Ik heb zojuist nog even een meting gedaan naar je modem, en ik krijg een nette 102mbit snelheid, en 10mbit up. Heb je toevallig ook een andere utp kabel liggen ter test?

            Reageer


            • #7
              zodra ik even tijd heb (ik hoop vanavond) zal ik op alle punten, met andere kabels, nogmaals testen

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X