Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

IP adres

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • IP adres

    Regelmatig krijg ik de melding dat een ander netwerk hetzelfde IP adres gebruikt.
    Is dat gevaarlijk? Kan ik dan veilig bankieren? Zijn er gegevens van mij voor die ander zichtbaar?

  • #2
    die melding heeft ongetwijfeld betrekking op het lokale netwerk.
    dat betekent dat jouw router een ip-adres uitgeeft en dat dit adres al door een ander apparaat wordt gebruikt. wellicht zijn er apparaten die een vast ip-adres hebben ingesteld.

    Reageer


    • #3
      Bedankt. Kan ik er verder problemen mee krijgen?
      Mijn netwerk is wel beveiligd.

      Reageer


      • #4
        hillynieuw, ja dat kan. Zowel het apparaat dat de melding geeft als het andere apparaat kunnen last krijgen van verbindingsproblemen. Of je netwerk is beveiligd, heeft er niets mee te maken. Net als dat elk huis een uniek postadres moet hebben zo, moet elk apparaat zijn unieke ip-adres hebben. Is dat niet zo dan kan je problemen krijgen met internet-pakketjes die niet het juiste eindstation kunnen vinden

        Reageer


        • #5
          Dag GoeRoe,
          Bedankt voor je duidelijke antwoord.
          Ik heb inderdaad wel eens verbindingsproblemen.
          Hoe kom ik aan een eigen IP-adres?

          Reageer


          • #6
            Bij netwerk instellingen moet de DHCP server aanstaan, dus je moet een IP adres krijgen van een DHCP server.
            Die DHCP server is je router.

            Reageer


            • #7
              Dank je wel. Ik zal het gaan proberen met iemand die me vaker bij internetproblemen helpt.

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X