Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Deco 5 wifi gaat down na speedtest en blijft hangen lage snelheid.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Deco 5 wifi gaat down na speedtest en blijft hangen lage snelheid.

    Ik heb een probleem met mijn Internet.
    Heb contact gehad met Delta en ben redelijk op weg geholpen maar opgelost is het niet.
    Volgende setup.
    F@st 3890v3 wifi stat uit niet in de bridge mode.
    Deco 5-3 stuks bekabeld dor het huis
    Achter de router Delta een Fritsbox en een switch Cisco erachter daar nog een switch.
    Als ik de Deco bedraad laat achter de Fritsbox komt de Deco niet meer online nadat ze van Delta de router anders hebben ingesteld door de wiffi uit te zetten of dat ik in de instellingen van de Deco anders heb ingesteld zoals in Geavanceerd : Bewerkingsmodus op Accespoint,Smart Dhcp op uitgeschakkeld,Snelle Roaming ingeschakkeld,Beamforming ingeschakkeld.
    Nu als ik een wifi snelheidstest uitvoer krijg ik 365 mps te zien en 65 mps upload wat dus eigenlijk niet kan.
    Dan gaat de wifi down en komt dan even later weer op.
    Nu is mijn vraag wat gaat er fout?
    Wie zou mij evt kunnen helpen om het goed werkend te krijgen?
    Het heeft redelijk goed gewerkt maar nu is het gewoon ruk.

    Mvg Jorisarco in Kruiningen.

  • #2
    Je maakt er wel een ingewikkelde configuratie van en aantal zaken vallen mij op:
    • De sagemcom F@st met uitgeschakelde wifi en NIET in bridge mode is prima, deze router is dan verantwoordelijk voor het uitdelen van de IP adressen (DHCP).
    • Ik zou de Fritzbox er helemaal tussenuit halen, anders krijg je router achter router en maakt het nodeloos ingewikkeld. Waarom zou je deze willen gebruiken?
    • De Cisco switch zou ik direct op het Delta F@st modem aansluiten en eventueel de andere switch, de andere switch kan natuurlijk op op de cisco zijn aangesloten
    • De DeCo’s nu in AP mode op de Delta router of switch poorten aansluiten, bedraad aansluiten is altijd beter als wireless tussen de DeCo’’s

    Reageer


    • #3
      Ha Ha ja is ook zo @Radwarf,

      Het probleem is dat ik het niet aan de praat krijg zonder de router ertussen en deze alleen de poorten gebruik als doorgeefluik.
      Als deze er niet tussen zit loopt het niet.
      Ik weet niet waarom?
      Nu wil ik eigenlijk de deco 1 is bedraad deze gaat (Onderverdieping) dan draad naar boven en zet dan deco 2 neer en de cisco erachter bedraad (fritsbox ertussenuit).Bedraad naar mijn loods nog een switch TP link bedraad en daarachter nog een switch naar mijn serre waar ik ook 4 utp aansluitingen nodig heb
      Deco 3 niet bedraad maar als wiffi is ook geen probleem ivm de snelheid.
      De deco's in AP modus staan.

      Ga dit zo testen of doe ik iets fout?
      Ik hoor het graag.

      Mvg Jorisarco

      Reageer


      • #4
        Ik kan mij enkel voorstellen dat het enkel werkt met de fritzbox ertussen als het delta modem wel in bridge mode staat, ik zou dat heel goed comtroleren in je mijnDelta instellingen.

        ik zou de eerste DeCo bedraad aansluiten op het delta modem, 2e aansluiting naar boven ook aangesloten op delta mdoem naar de cisco switch en op de cisco het 2e deco modem. 3e aansluiting op delta modem naar serre/schuur. Deco3 niet bedraad is geen probleem.

        succes

        Reageer


        • #5
          @reddwarf
          Zo gezegd zo gedaan en het werkt nu naar behoren.
          Al is het wel zo dat het netwerk bij een speedtest bedraad een crasch veroorzaakt en ook met de wifi
          Dus verder op onderzoek.
          De medewerker die mij goed op weg had geholpen van de helpdesk van Delta fiber die de instellingen van Deco's heeft uitgelegd gaf mij aan dat ze op deze manier moesten staan als ik mijn router niet in de bridgemode wilde hebben.
          Zie vorig bericht foto.
          Nu hij mij ook had uitgelegd dat hij de wifi heeft uitgezet ik dus ook niet verder naar te kijken dacht ik maar jij @redwarf zette mij toch aan het denken dat een aanname dodelijk kan zijn.
          In mijn router van Delta staat dus alleen het gastennetwerk wifi uit en niet de gewone wifi deze uitgezet, nu is de wifi uit op mijn modem van delta en zijn de deco's leidend in deze opstelling.
          Toch heb ik nog steeds dat mijn netwerk eruit klapt bij een een snelheidstest bekabeld en met wifi op poort 1 en alle utp kabels eruit
          Nu twijfel ik en wil ook niet aannemen dat de router ook werkelijk niet in de bridgemode staat?
          Heb de helpdesk Delta gebeld en een paar testen doorlopen hij kon het niet verklaren en heeft me aangemeld voor een bezoek van de monteur van Delta.
          Ik ben benieuwd wat dit gaat worden.

          Mvg Jorisarco

          Reageer


          • #6
            Hallo,
            Een update van de wifi en internetsnelheid ellende.
            Nieuwe aansluiting op de muur is gemonteerd monteur zag dat ik mijn beloofde snelheid niet haal.
            Had geen instorten van de verbinding.
            Andere router gemonteerd en de snelheid wordt gehaald.
            Nu ik verder knutselen en kom erachter dat het verder in het netwerk niet zo lekker gaat en kom niet aan mijn snelheid.
            Nieuwe stekkers aan de utp kabels gezet en zo het hele netwerk doorlopen en overal de 375 mbps haal.
            Deze ertussen uit gehaald en nu haal ik in mijn Deco systeem wifi en bekabeld de volle snelheid en is het netwerk stabiel.
            Helemaal blij mee koste wat moeite maar heb je ook wat zeg maar.

            @reddwarf bedankt voor je antwoorden en je hebt mij aan het denken gezet en alles is nu naar wens.

            Mvg Jorisarco

            Reageer


            • #7
              jorisarco en reddwarf, heel knap gedaan. Complimenten !!

              Reageer


              • #8
                Tja,het is idd een heel gedoe,logisch dat er met zoveel tussen in de snelheid van het internet in kan storten.
                Je krijgt dan bottlenecks van al die extra devices die er aangesloten zijn.
                Raadzamer is om met minder apparaten een goed stabiel netwerk met goed bereik te maken.
                Stel je sluit direct op het modem met een lankabel bijvoorbeeld een meshpot (denk maar aan de Deco zo een voorbeeld),dan kan je van de hoofd wifi mesh aangesloten op het modem via de wifi brug naar de andere wifi meshpot in een andere ruimte dezelfde verbinding houden. zet dan wel de hoofd wifi op het modem zelf uit.
                Ik heb een Fritzbox 5590 modem xgs-pon daar ook de Deco x20 op aangeloten op een lanpoort. al mijn verbindingen zijn stabiel en lekker snel gebleven met wifi.
                De speedtest zegt mij weinig als ik die doe. volgens mij heb ik een snellere verbinding op mijn netwerk dan dat aangeeft daar. het loopt gewoon als een trein. Wel moet ik erbij zeggen dat ik de Deco op wifi accespoint mode heb gezet ipv op routermodus.
                Laatst bewerkt door Biggy28; 17 Jan 2024, 22:06.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X