Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Deco M9 plus in accespoint of router

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Deco M9 plus in accespoint of router

    Wij hebben glasvezel 1GB besteld. Op het moment dat het actief is wil ik meerdere Deco M9's aansluiten. Er komt een nieuwe Delta-router (verwacht ik?) die het internet (& wifi) signaal gaat verspreiden in de woning. Er zijn volgens mij 2 opties:

    Deco in acces point mode:
    Moet ik het WiFi signaal nou bij de Delta-router laten en de Deco's in accespoint mode zetten?

    of

    Deco in router mode:
    Moet ik de Delta-router in bridge mode zetten, en de Deco's als WiFi-router laten fungeren?

    Deco's worden bedraad aangesloten:
    Delta-router > Hoofd Deco 1 > switch > Deco 2 / Deco 3 / Deco 4

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door jurgen.nathalie Bekijk bericht
    Wij hebben glasvezel 1GB besteld. Op het moment dat het actief is wil ik meerdere Deco M9's aansluiten. Er komt een nieuwe Delta-router (verwacht ik?) die het internet (& wifi) signaal gaat verspreiden in de woning. Er zijn volgens mij 2 opties:

    Deco in acces point mode:
    Moet ik het WiFi signaal nou bij de Delta-router laten en de Deco's in accespoint mode zetten?

    of

    Deco in router mode:
    Moet ik de Delta-router in bridge mode zetten, en de Deco's als WiFi-router laten fungeren?

    Deco's worden bedraad aangesloten:
    Delta-router > Hoofd Deco 1 > switch > Deco 2 / Deco 3 / Deco 4
    Ik zou de Delta Wifi uitzetten. de routerfunctie van het modem kun je vervolgens nog prima gebruiken. Accespoints kun je daarna gebruikern zoals je wil, Wifi of je doet toch weer een kabelttje aan het accesspoint zelf. Maar met een fatsoenlijk nieuw Wifiapparaat is wifi prima te doen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door jurgen.nathalie Bekijk bericht
      Wij hebben glasvezel 1GB besteld. Op het moment dat het actief is wil ik meerdere Deco M9's aansluiten. Er komt een nieuwe Delta-router (verwacht ik?) die het internet (& wifi) signaal gaat verspreiden in de woning. Er zijn volgens mij 2 opties:

      Deco in acces point mode:
      Moet ik het WiFi signaal nou bij de Delta-router laten en de Deco's in accespoint mode zetten?

      of

      Deco in router mode:
      Moet ik de Delta-router in bridge mode zetten, en de Deco's als WiFi-router laten fungeren?

      Deco's worden bedraad aangesloten:
      Delta-router > Hoofd Deco 1 > switch > Deco 2 / Deco 3 / Deco 4
      Een nieuwe glasvezel aansluiting wordt standaard geleverd met een Nokia XGS PON ONT/router die (nog) niet in bridge mode kan, dus het wifi signaal op deze router uitschakelen en de DeCo’s in AP mode aansluiten.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

        Een nieuwe glasvezel aansluiting wordt standaard geleverd met een Nokia XGS PON ONT/router die (nog) niet in bridge mode kan, dus het wifi signaal op deze router uitschakelen en de DeCo’s in AP mode aansluiten.
        Dit is niet mijn sterkste kan maar: als ik het WiFi signaal op mijn router uitzet en de Deco's in AP zet. Wie zendt dan het WiFi signaal ?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door jurgen.nathalie Bekijk bericht

          Dit is niet mijn sterkste kan maar: als ik het WiFi signaal op mijn router uitzet en de Deco's in AP zet. Wie zendt dan het WiFi signaal ?
          Geen probleem, dan wordt het wifi signaal op de delta router uitgezet en wordt dit uitgezonden door de 3 DeCo AP’s (zogenaamd mesh netwerk).

          Deze instellingen staan duidelijk uitgelegd in de Delta handleiding op https://www.delta.nl/klantenservice/...-link-deco-m5/ maar ik lees net dat dit ophet Nokia modem enkel een kwestie is van het wifi schakelaar op uit zetten.
          Laatst bewerkt door reddwarf; 3 Nov 2023, 16:15.

          Reageer


          • #6
            Werkt de 'ouderlijk toezicht' functie in dat geval nog? Het is voor ons handig om de bedtijd in te kunnen stellen voor onze pubers

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door jurgen.nathalie Bekijk bericht
              Werkt de 'ouderlijk toezicht' functie in dat geval nog? Het is voor ons handig om de bedtijd in te kunnen stellen voor onze pubers
              Nee, de functies QoS en parental control werken enkel in de router (gateway) mode. Als je verder geen specials wil configureren met binnenkomende verbindingen kun je beide devices in router mode laten staan, dit is echter suboptimaal. Dan ga ik er even van uit dat parental control niet mogelijk is op de router van Delta (Nokia).

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X