Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Probleem met HomeWizard P1 en Energy Socket

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Probleem met HomeWizard P1 en Energy Socket

    Heb al enige tijd in plaats van het inmiddels niet meer bruikbare apparaat van Delta een P1 van HomeWizard aangeschaft en geinstalleerd.
    Werkt prima en later nog een Energy Socket aangeschaft en ook die geinstallerd.
    Combinatie heeft perfect gewerkt tot gisteravond de Energy Socket wit licht gaf i.p.v. groen en dus was uitgeschakeld en dus niet meer functioneerde.
    Er was nergens iets gewijzigd.
    Vanochtend nog steed hetzelfde en gaf in de software ook aan dat de Socket offline was.
    In de software van de HomeWizard de Energy Socket verwijderd en diverse malen geprobeerd opnieuw te installeren wat echter steeds is mislukt.

    Nadat de Socket in het stopcontact is gestopt geeft deze wit licht en na inschakelen inschakelen blauw licht.
    In de software moeten dan een aantal stappen worden doorlopen om de Socket te installeren/activeren en met het netwerk van de P1 te koppelen.
    Om de verbinding op te zetten tussen de telefoon en de Socket moert je naar de Wifi instellingen van de teleffon gaan en moet je kiezen om te verbinden met Wifi "Enegysocket Setup" met wachtwoord SetupPass.
    Daarna terug naar de app van de Wizard op de telefoon.
    .
    Daar staat: [Device]Setup met een vinkje en daar blijft de handel vast staan.
    Iemand enig idee ??
    Is de Socket te resetten ? Advies op internet was drukknop minsten 1 minuut indrukken, maar geen oplossing.

  • #2
    Is P1 meter nog steeds online?
    Knippert het blauwe licht? Of brandt het continu?
    Wit licht heb ik bij de socket nooit gezien knipperend rood wel, dan is ’t ie offline.
    Heb je je telefoon al eens uitgezet en opnieuw gestart?
    Heb je je mobiele verbindingen uitgezet voor het herstarten van de socket en/of de app?

    Reageer


    • #3
      P1 werkt nog prima
      Blauwe licht knippert blauw, wit is alleen na opstarten via drukknop op Enery Socket.
      Telefoon opnieuw gestart
      Mobiele verbindinging zowel van Wifi als van abonnement uitgezet.
      Helaas geen noplossing voor hetr probleem.
      Typisch is dat er niets aan de totale installatie is gewijzigd en dat de Socket toch wit (dus UIT) in plaats van groen licht gaf.

      Reageer


      • #4
        Je kunt altijd nog proberen contact op te nemen via de Chat. :

        https://helpdesk.homewizard.com/nl/a...et-ons-opnemen

        Reageer


        • #5
          Ik denk dat dat inderdaad de oplossing gaat worden. Is bekend dat firma moeilijk te bereiken is. Bedankt voor de tip.

          Reageer


          • #6
            Ik had vanmorgen via de chat contact met Homewizard over de watermeter. Ik ben goed en naar tevredenheid geholpen.

            Reageer


            • #7
              Vanmorgen geprobeerd via chat, maar dat lukte niet. Heb ze mijn e-mailadres gegeven om te reageren.

              Reageer


              • #8
                goede dag,

                lees hier van alles over Homewizard.
                hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
                ik wil om de productie van mijn zonnepanelen te zien 3 homewizard kwh dinrail modulus plaatsen.

                1) heeft iemand hier ervaring mee.
                2) werken die (en andere homewizard apparaten) net als delta en fifthplay via de cloud, of kan je ze zo uitlezen op de computer via wifi

                alvast bedankt voor de info

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Rene1958 Bekijk bericht
                  goede dag,

                  lees hier van alles over Homewizard.
                  hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
                  ik wil om de productie van mijn zonnepanelen te zien 3 homewizard kwh dinrail modulus plaatsen.

                  1) heeft iemand hier ervaring mee.
                  2) werken die (en andere homewizard apparaten) net als delta en fifthplay via de cloud, of kan je ze zo uitlezen op de computer via wifi

                  alvast bedankt voor de info
                  Ik heb geen ervaring met het plaatsen van de Din Rail modules. Ik heb wel Homewizard apparaten, Homewizard werkt niet lokaal maar via de cloud.

                  Reageer


                  • #10
                    zappy17 Ik heb het probleem al meerdere malen gehad. Na veel proberen weer opgelost. Ik kan je helaas geen workaround geven. Ik heb nog een installatieplan gevonden.
                    Je moet vrij lang de knop ingedrukt houden voordat hij blauw gaat knipperen.

                    hans

                    Reageer


                    • #11
                      Gisteren mijn waarnemingen van de Enery Socket doorgegeven aan HomeWizard en vandaag al bericht ontvangen dat een nieuw exemplaar van de Energy Socket onderweg is.
                      Dat noem ik service, dus echt een aanrader voor vervanging van de set van Delta die sinds kort buiten bedrijf is.

                      Reageer


                      • #12
                        spunsjketa bedankt voor je antwoord.
                        Jammer, weer een clouddienst.
                        weer iers wat ze kunnen stoppen.
                        Weer iemand een systeem zonder cloud?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door zappy17 Bekijk bericht
                          Gisteren mijn waarnemingen van de Enery Socket doorgegeven aan HomeWizard en vandaag al bericht ontvangen dat een nieuw exemplaar van de Energy Socket onderweg is.
                          Dat noem ik service, dus echt een aanrader voor vervanging van de set van Delta die sinds kort buiten bedrijf is.
                          Da's inderdaad service! Heb je ook nog een verklaring gekregen voor de witte kleur van het ledje van de socket? Wat ik al aangaf ik heb het nog nooit gezien? (En da's misschien maar goed ook?)
                          Laatst bewerkt door spunsjketa; 17 Aug 2023, 00:09.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Rene1958 Bekijk bericht
                            spunsjketa bedankt voor je antwoord.
                            Jammer, weer een clouddienst.
                            weer iers wat ze kunnen stoppen.
                            Weer iemand een systeem zonder cloud?
                            Ik ben verre van alwetend als het om ‘smarthome’ gaat. Maar inmiddels is mij wel duidelijk dat er systemen bestaan die lokaal kunnen werken. Als voorbeeld: Ik heb Homey Pro (2023). Homey Pro (2023) bevat radio’s en zenders voor Zigbee, Z-Wave, 433 Mhz. Zo zijn Philips Huey (Zigbee) apparaten rechtstreeks te verbinden met de Homey,- die werkt wel lokaal-, dus zonder nood aan de Philips Huey bridge die wel via de cloud werkt. Maar dat betekent niet dat alle functies van de Philips Huey apparaten ook ter beschikking komen van de Homey. Vaker kan het zijn dat het aantal functies per apparaat die ter beschikking staan van de Homey, gelimiteerd is t.o.v. de functies die ter beschikking staan als de Homey gebruik maakt van de Philips Huey bridge om verbinding te hebben met de Huey apparaten. En men moet kiezen; of de Huey apparaten rechtstreeks verbinden met de Homey,- met de mogelijke beperkingen in de functionaliteit. Maar dan werkt het wel lokaal-, of de Huey apparaten verbinden aan de Philips Huey bridge en dan de bridge zelf vervolgens opnemen in de Homey omgeving. Een ander lokaal systeem kan Hubitat zijn. Maar voor beide systemen geldt dat men op die websites goed moet informeren naar welke merken en modellen en welke opties in functionaliteit die systemen lokaal kunnen aansturen enerzijds, anderzijds ook informeren of de in de systemen op te nemen apparaten gegevens kunnen leveren zonder internet.
                            En dan is er nog een addertje onder het gras: Al die protocollen (Zigbee Z-wave en wat dies meer zij) waarvan de smart industrie verhult dat ieder bedrijf zijn eigen variant kan hebben waardoor lang niet alle apparaten, die onder de noemer van een zelfde protocol werken, ook daadwerkelijk überhaupt met elkaar kunnen communiceren. En als ze dat wel kunnen rijst de vraag of er beperkingen zijn in de opties in de functionaliteit. Zelden tot nooit geven producenten daar informatie over; het is aan de consument de mate van compatibiliteit te ervaren. En deze situatie gaat niet veranderen ook niet onder het gebruik van Meta en Thread, al doet de industrie wel zijn best het publiek anders te doen geloven.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door spunsjketa Bekijk bericht

                              Ik ben verre van alwetend als het om ‘smarthome’ gaat. Maar inmiddels is mij wel duidelijk dat er systemen bestaan die lokaal kunnen werken. Als voorbeeld: Ik heb Homey Pro (2023). Homey Pro (2023) bevat radio’s en zenders voor Zigbee, Z-Wave, 433 Mhz. Zo zijn Philips Huey (Zigbee) apparaten rechtstreeks te verbinden met de Homey,- die werkt wel lokaal-, dus zonder nood aan de Philips Huey bridge die wel via de cloud werkt. Maar dat betekent niet dat alle functies van de Philips Huey apparaten ook ter beschikking komen van de Homey. Vaker kan het zijn dat het aantal functies per apparaat die ter beschikking staan van de Homey, gelimiteerd is t.o.v. de functies die ter beschikking staan als de Homey gebruik maakt van de Philips Huey bridge om verbinding te hebben met de Huey apparaten. En men moet kiezen; of de Huey apparaten rechtstreeks verbinden met de Homey,- met de mogelijke beperkingen in de functionaliteit. Maar dan werkt het wel lokaal-, of de Huey apparaten verbinden aan de Philips Huey bridge en dan de bridge zelf vervolgens opnemen in de Homey omgeving. Een ander lokaal systeem kan Hubitat zijn. Maar voor beide systemen geldt dat men op die websites goed moet informeren naar welke merken en modellen en welke opties in functionaliteit die systemen lokaal kunnen aansturen enerzijds, anderzijds ook informeren of de in de systemen op te nemen apparaten gegevens kunnen leveren zonder internet.
                              En dan is er nog een addertje onder het gras: Al die protocollen (Zigbee Z-wave en wat dies meer zij) waarvan de smart industrie verhult dat ieder bedrijf zijn eigen variant kan hebben waardoor lang niet alle apparaten, die onder de noemer van een zelfde protocol werken, ook daadwerkelijk überhaupt met elkaar kunnen communiceren. En als ze dat wel kunnen rijst de vraag of er beperkingen zijn in de opties in de functionaliteit. Zelden tot nooit geven producenten daar informatie over; het is aan de consument de mate van compatibiliteit te ervaren. En deze situatie gaat niet veranderen ook niet onder het gebruik van Meta en Thread, al doet de industrie wel zijn best het publiek anders te doen geloven.


                              bedankt voor de info
                              ga eens kijken of daar wat tussen zit om energie te meten zonder gebruik van de cloud

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X