Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi van kabelmodem uitgevallen?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi van kabelmodem uitgevallen?

    Mijn internet verbinding via de vaste kabel naar kabelmodem werkt prima, maar mijn Wifi verbinding voor de tablet werkt ineens niet meer. De tablet meldt dat het netwerk van de eigen kabelmodem dat altijd werkte "buiten bereik" is, zelfs als de tablet vlak bij de kabelmodem is. Het vreemde is dat de tablet de vele Wifi netwerken in de omgeving WEL ziet, dus de Wifi van de tablet lijkt in orde.
    Resetten van de kabelmodem heeft geen invloed, mijn kabelmodem is een Sagemcom van Delta.
    Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

  • #2
    doet uw mobiel en of andere apparaten het wel?

    Reageer


    • #3
      Bij mijn computer die een kabelverbinding met de modem heeft werkt internet normaal. Ik gebruik mijn mobiel vrijwel nooit via Wifi, het is een oud toestel die nu zegt "geen verbinding" dus vergelijkbaar met de tablet.

      Reageer


      • #4
        Alle netwerk apparatuur geheel uitzetten, dan even een paar minuten wachten en dan weer inschakelen wil ook wel eens werken. Dus tablet uit, telefoon uit, PC uit, router/modem uit. Een paar minten wachten en dan alles weer één voor één opstarten doet ook wel eens wonderen en is ook niet zo moeilijk om te doen.

        Reageer


        • #5
          voor het geval iemand anders tegen vergelijkbare problemen aanloopt: het probleem is opgelost

          Alles uitzetten en na enige minuten weer aanzetten hielp niet, dus ik heb contact opgenomen met de servicedesk. Die stelde vast dat er een conflict was tussen de 2.4 en 5 MHz Wifi banden van de kabelmodem en kon op afstand de zaak corrigeren. Waar het probleem vandaan kwam blijft een raadsel (het werkte al meer dan een jaar zonder probleem, en er is nooit een instelling gewijzigd).

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X