Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Problemen camera met WiFi

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Problemen camera met WiFi

    Heb een IP buitencamera die al jaren keurig heeft gewerkt op mijn Samsung smartphone S21 en Samsung tablet S8 ( beiden Android 13)
    Sinds kort krijg ik steeds de melding "Network time-out" op allebij de apparaten, terwijl er niets in de totale installatie is gewijzigd.
    Ook valt de camera regelmatig uit (no connection/no signal) en start dan weer op.
    Typisch is dat dit alleen gebeurt als er is ingelogd op de WiFi thuis van Delta, terwijl als ik inlog via de WiFi van mijn mobiel abonnement (Delta Mobiel) dit niet gebeurt.
    Zelfs tijdens vakantie in het buitenland werkte alles prima op de WiFi van het hotel.
    Mijn conclusie is dat het probleem alleen wordt veroorzaakt door mijn WiFi netwerk thuis, maar wat kan de oorzaak zijn.
    Heb ook als proef mijn WiFi versterkers verwijderd, maar zonder positief effect.
    Heb de camera 1 m van de router geplaats maar ook dan komt af en toe de foutmelding.
    Zou dit aan de aan het WiFi signaal van de EPC 3940 kunnen liggen.
    Heb een coax aansluiting.
    Hopelijk is er iemand die goed thuis is in deze materie.

  • #2
    Ik zou contact opnemen met de klantenservice, je problemen uitleggen en vragen of je in aanmerking komt voor een nieuw modem, de EPC3940 heeft een zeer slecht wifi signaal en is achterhaald.

    Andere oplossing is om je internet verbinding (tijdelijk) te upgraden naar 400 Mbps waarna je automatisch een ander modem krijgt die ze nooit meer gaan omruilen voor een EPC.

    succes!

    Reageer


    • #3

      #2
      21 uur geleden
      Ik zou contact opnemen met de klantenservice, je problemen uitleggen en vragen of je in aanmerking komt voor een nieuw modem, de EPC3940 heeft een zeer slecht wifi signaal en is achterhaald.

      Andere oplossing is om je internet verbinding (tijdelijk) te upgraden naar 400 Mbps waarna je automatisch een ander modem krijgt die ze nooit meer gaan omruilen voor een EPC.

      succes!


      Bij ons thuis ook niet alles naar wens met dit modem, maar ik heb wel 400Mbps bij Delta, zou ik dan een ander modem moeten hebben/hebben gehad ??

      Reageer


      • #4
        Volgens mij kan het EPC modem de 400 Mbps niet goed aan (in ieder geval de 1 Gbps helemaal niet) en wordt dan meestal het witte Sagemcom 3890 geleverd. Gewoon eens contact opnemen met de klantenservice

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
          Volgens mij kan het EPC modem de 400 Mbps niet goed aan (in ieder geval de 1 Gbps helemaal niet) en wordt dan meestal het witte Sagemcom 3890 geleverd. Gewoon eens contact opnemen met de klantenservice
          EPC3940 haalt hier op zijn/haar sloffen 400 Mbps.
          [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
            Ik zou contact opnemen met de klantenservice, je problemen uitleggen en vragen of je in aanmerking komt voor een nieuw modem, de EPC3940 heeft een zeer slecht wifi signaal en is achterhaald.

            Andere oplossing is om je internet verbinding (tijdelijk) te upgraden naar 400 Mbps waarna je automatisch een ander modem krijgt die ze nooit meer gaan omruilen voor een EPC.

            succes!
            Bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht

              EPC3940 haalt hier op zijn/haar sloffen 400 Mbps.
              En dat helpt de OP hoe? Kom op Rinus, een beetje empathie enzo...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                En dat helpt de OP hoe? Kom op Rinus, een beetje empathie enzo...
                Een goed verstaander heeft niet zoveel woorden of blabla nodig:

                Wellicht is de EPC3940 niét de oorzaak van het probleem, zoals gesuggereerd wordt?
                Bekabeling en kwaliteit (rand-) apparatuur is vaker het probleem.
                Ook plaatsing van dit modem in de meterkast geeft vaker problemen met wifi.
                [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                Reageer


                • #9
                  Een goed lezer ziet dat dit jaren goed heeft gewerkt. Tevens aangegeven dat er aan de installatie niets is gewijzigd
                  Ooit wel eens gehoord van een modem dat uit zichzelf op een andere plaats gaat staan ? Staat al jaren nog steeds op dezelde plaats als toen alles goed heeft gefunctioneerd.
                  Kortom: niets is gewijzigd en ook geen andere randapparatuur toegevoegd/vernieuwd.

                  Reageer


                  • #10
                    Ik vertel ook maar het verhaal wat de monteur mij vertelde tijdens de installatie, hij gaf aan dat bij 400 Mbps en hoger het Sagemcom modem wordt geinstalleerd. Ook vanuit ervaring meegemaakt dat de wifi niet sterk i van het EPC modem.

                    Uiteraad is wifi altijd een moeilijk verhaal en is dit afhankelijk van veel factoren zoals buren, kanaalnummers, wifi versterkers etc. Probeer anders eens met een wifiscanner op de telefoon te controleren welke kanalen er worden gebruikt en of er zenders in de buurt zijn op hetzelfde kanaal. Zelf gebruik ik hiervoor meestal de Wifiman app van Ubiquiti.

                    Reageer


                    • #11
                      Nou kinderen, niet zo kibbelen. zappy17: Dat iets lang goed werkt betekent niet automatisch dat er niets mis kan gaan. Wat is het merk en type van de camera? Chinese camera's gaan geen 20 jaar mee, ook geen 10 soms trouwens.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                        Nou kinderen, niet zo kibbelen. zappy17: Dat iets lang goed werkt betekent niet automatisch dat er niets mis kan gaan. Wat is het merk en type van de camera? Chinese camera's gaan geen 20 jaar mee, ook geen 10 soms trouwens.
                        Sorry Koeba, het is helemaal niet mijn bedoeling om te kibbelen maar er staat toch duidelijk in mijn verhaal dat er niets in de installatie is gewijzigd of aangepast
                        Wat ik ook in het origineel heb aangegeven is dat alles perfect werkt als ik inlog via mijn aansluiting op Delta Mobiel, dus niet via mijn eigen netwerk. Zelfs tijdens mijn vakantie 2 weken geleden werkte het zelfs perfect via het WiFi netwerk van het hotel (3500 km hier vandaan), vandaar mijn conclusie dat ik richting modem/netwerk denk omdat als ik inlog niet via mijn netwerk de camera perfect werkt en ik gebruik in alle genoemde gevallen ICsee als app.
                        Mijn bedoeling van dit item is alleen dat er mischien iemand is die een oplossing weet. Ga ook nog contact opnemen met de klantenservice.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door zappy17 Bekijk bericht

                          Sorry Koeba, het is helemaal niet mijn bedoeling om te kibbelen maar er staat toch duidelijk in mijn verhaal dat er niets in de installatie is gewijzigd of aangepast.
                          Dan nog kan er toch iets mis gaan? Wat is het merk en type van de camera?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                            Dan nog kan er toch iets mis gaan? Wat is het merk en type van de camera?
                            Besder

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                              Ik zou contact opnemen met de klantenservice, je problemen uitleggen en vragen of je in aanmerking komt voor een nieuw modem, de EPC3940 heeft een zeer slecht wifi signaal en is achterhaald.

                              Andere oplossing is om je internet verbinding (tijdelijk) te upgraden naar 400 Mbps waarna je automatisch een ander modem krijgt die ze nooit meer gaan omruilen voor een EPC.

                              succes!
                              Dankje voor het antwoord. Dat zal ik zeker doen

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X