Heb een IP buitencamera die al jaren keurig heeft gewerkt op mijn Samsung smartphone S21 en Samsung tablet S8 ( beiden Android 13)
Sinds kort krijg ik steeds de melding "Network time-out" op allebij de apparaten, terwijl er niets in de totale installatie is gewijzigd.
Ook valt de camera regelmatig uit (no connection/no signal) en start dan weer op.
Typisch is dat dit alleen gebeurt als er is ingelogd op de WiFi thuis van Delta, terwijl als ik inlog via de WiFi van mijn mobiel abonnement (Delta Mobiel) dit niet gebeurt.
Zelfs tijdens vakantie in het buitenland werkte alles prima op de WiFi van het hotel.
Mijn conclusie is dat het probleem alleen wordt veroorzaakt door mijn WiFi netwerk thuis, maar wat kan de oorzaak zijn.
Heb ook als proef mijn WiFi versterkers verwijderd, maar zonder positief effect.
Heb de camera 1 m van de router geplaats maar ook dan komt af en toe de foutmelding.
Zou dit aan de aan het WiFi signaal van de EPC 3940 kunnen liggen.
Heb een coax aansluiting.
Hopelijk is er iemand die goed thuis is in deze materie.
Sinds kort krijg ik steeds de melding "Network time-out" op allebij de apparaten, terwijl er niets in de totale installatie is gewijzigd.
Ook valt de camera regelmatig uit (no connection/no signal) en start dan weer op.
Typisch is dat dit alleen gebeurt als er is ingelogd op de WiFi thuis van Delta, terwijl als ik inlog via de WiFi van mijn mobiel abonnement (Delta Mobiel) dit niet gebeurt.
Zelfs tijdens vakantie in het buitenland werkte alles prima op de WiFi van het hotel.
Mijn conclusie is dat het probleem alleen wordt veroorzaakt door mijn WiFi netwerk thuis, maar wat kan de oorzaak zijn.
Heb ook als proef mijn WiFi versterkers verwijderd, maar zonder positief effect.
Heb de camera 1 m van de router geplaats maar ook dan komt af en toe de foutmelding.
Zou dit aan de aan het WiFi signaal van de EPC 3940 kunnen liggen.
Heb een coax aansluiting.
Hopelijk is er iemand die goed thuis is in deze materie.
Reageer