Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

ftp-poort 21

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foutmelding is duidelijk :

The 425 error means that the data channel is blocked or closed between you and the server you are trying to connect to. For Active (PORT) connections open port 21. Also open inbound high ports above 1024 to the client.

Maar dit kan natuurlijk ook een setting zijn in het Nokia XS-2426G-B modem door Delta.

Tsja dan zou je theoretisch nog een ander modem kunnen proberen of het dan wel lukt.

Reageer

Zojuist constateerde ik het volgende:
      De pagina's die ik probeerde te uploaden zijn gewist, maar er is geen nieuwe content geplaatst. Ze zijn nu blanco.
      Omdat frames gebruikt zijn is de pagina in het bovenste frame wel zichtbaar en zo kun je naar de andere pagina's.
      Die zijn nog normaal leesbaar. Zie link. Morgen of overmorgen herstel ik dat wel via iemand met KPN of Ziggo.

Reageer

Tijd geleden dat ik ben bezig geweest met het ftp protocol en er is een reden dat het niet veel meer wordt gebruikt, security is inderdaad een dingetje maar ook het aparte datakanaal op andere poorten werkt verwarrend. Op onderstaande site staat eea duidelijk uitgelegd, mijn eerste advies zou zijn om te kijken of je in Frontpage het uploaden kan aanpassen naar passive ftp.

https://www.jscape.com/blog/active-v...ftp-simplified

Reageer

En toch blijft het vreemd dat dit met Delta gebeurt en met KPN niet. Zeker nu blijkt dat er wel pagina's zijn gewist, maar niet zijn geupload. Dan is dus kennelijk niet echt een blokkade van poort 21, omdat Frontpage toch bij die site kon komen. Probeer met een andere FTP client of (als dat lukt) een ander modem lijkt toch het beste advies hier.

Reageer

Dat is het verhaal van het ftp protocol, het command control kanaal werkt gewoon op poort 21, daarna wordt er een file geupload en lukt het niet de verbinding op te zetten vanaf de server naar de client waarover het datatransport gaat. Dit zorgt ervoor dat het file wel wordt opengezet (control) maar de data nooit binnenkomt (data). Na de timeout blijft er dan een leeg file over.

op de meeste serieuze firewalls wordt het ftp protocol helemaal niet meer toegestaan, het is nog ontwikkeld in de tijd voor de firewall. Er zijn genoeg andere, lees betere, oplossingen en in de IT wereld kom je niet weg met de uitspraak ‘het heeft altijd gewerkt’

Er blijft eventueel de oplossing om het met passive ftp te proberen.
            Laatst bewerkt door reddwarf; 1 Jan 2023, 10:03.

Reageer

Ik heb ondertussen een andere oplossing gevonden. Door in te loggen op mijn account bij de host Interworx kan ik op het Control Panel via Bestand Manager ook uploaden.

Het werkt minder ideaal dan via FTP-poort 21, maar voorlopig kan ik er mee vooruit..

Reageer

FTP-probleem opgelost
                met dank aan Driepinter en Reddwarf en uiteindelijk Delta.

Met de juiste informatie blijkt de oplossing kinderlijk eenvoudig te zijn en binnen een paar minute uit te voeren.

FTP (File Transport Protocol) is op 2 manieren te gebruiken:
                Passieve mode
                Bij de nieuwe Nokia-modemrouters staat de ALG (application level gateway) voor FTP standaard uit. Dit heeft de voorkeur.
                Actieve mode
                Om de ALG actief te maken moet je het volgende doen:
                • Log in op je Nokia-modem met de gegevens die je aan de onderkant vindt
                • Security > DMZ en ALG > zet FTP aan > sluiten (zie afbeelding)
                Dat is alles!
                Meer info https://www.jscape.com/blog/active-v...ftp-simplified
                Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Nokia.png
Bekeken: 431
Grootte: 100,2 Kb
ID: 252175
                Bijgevoegde bestanden

Reageer

Dank voor het delen van de oplossing Mart-in!

Reageer

De passieve mode is veiliger.

De Passieve mode bij Microsoft Office Frontpage kan als volgt ingesteld worden:
                    Frontpage openen & Bestand & Site publiceren & Inloggen annuleren & Eigenschappen van externe website & vinkje zetten bij “Passieve FTP gebruiken’ & OK & inloggen & enz. zoals voorheen

.
                    De Actieve mode voor het routermodem Nokia kan als volgt ingesteld worden:
                    1. Typ in de adresbalk van je browser het IP-nummer dat onderop het modem staat
                    2. Log in op je Nokia-modem met naam en wachtwoord dat daar ook staat
                    3. Kies: Security & DMZ en ALG & zet de knop bij FTP aan & sluiten

Laatst bewerkt door Mart-in; 18 Jan 2023, 23:59.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                    X