Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Deco M5 mesh wifi

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Deco M5 mesh wifi

    Via een leuke deal met Delta, heb ik een Deco M5 ac1300 set gekregen.
    Nog niet aangesloten ( ga ik binnenkort doen) maar ik heb een vraag....

    Ik ben A-technisch, een deel van mijn netwerk is nog bekabeld met UTP kabels via een externe switch ( werkt prima), maar als ik de M5 aansluit, vervalt dan mijn kabel aansluitingen of kan ik ze allebei naast elkaar gebruiken ?

    De handleiding die bij het pakket zat, ( vele pagina's, 7 x 7 cm 0 wordt ik niet veel wijzer van. heb inmiddels wel een Engelse handleiding gevonden die ik op A4 heb kunnen printen.

    Alvast bedankt voor eventuele reacties, Erik.M. Vlissingen

  • #2
    Hier kun je handleiding op A4 printen :

    20210678-delta-handleiding-tp-link-deco-m5-2plus3-pack_210x140_2-1.pdf

    Reageer


    • #3
      Goedemiddag ErikM, dankjewel voor je vraag. Als je de DECO Mesh set installeert dan kun je 2 dingen doen om de wifi uit te schakelen van ons modem. Je kunt de Bridge Modes activeren hierbij worden de (gele) UTP poorten (theoretisch) uitgeschakeld. In de praktijk wil dit nog wel eens gewoon blijven werken. Optie 2 is de wifi uitzetten in het modem zelf. Deze optie kunnen wij voor je op afstand in orde maken. Dan blijven de UTP poorten gewoon werken. Zo dus ook je switch.

      Reageer


      • #4
        Hallo Ferry,

        Bedankt voor je reactie.

        Ik ben een leek ( met 2 linkerhanden ;-) ) dus nog een aanvullende vraag.
        Als de Wi-Fi is uitgeschakeld, dan heeft het installeren van de DECO set toch geen nut meer ?
        En zijn mijn apparaten die niet op een UTP kabel via mijn switch zitten, ook niet meer via Wi-Fi bereikbaar ?

        Of zie ik het nu helemaal verkeerd ?

        Groet, Erik.M.

        Reageer


        • #5
          ErikM

          Het is de bedoeling dat je de Wi-Fi op het zeelandnet modem uitschakelt. De Wi-Fi wordt dan alleen verzorgd door je DECO set. Als je dat niet doet kan dat problemen geven.
          Laatst bewerkt door JanPietJoris; 3 Dec 2021, 10:47.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door ErikM Bekijk bericht
            Hallo Ferry,

            Bedankt voor je reactie.

            Ik ben een leek ( met 2 linkerhanden ;-) ) dus nog een aanvullende vraag.
            Als de Wi-Fi is uitgeschakeld, dan heeft het installeren van de DECO set toch geen nut meer ?
            En zijn mijn apparaten die niet op een UTP kabel via mijn switch zitten, ook niet meer via Wi-Fi bereikbaar ?

            Of zie ik het nu helemaal verkeerd ?

            Groet, Erik.M.
            Je 1ste deco moet je via utp kabel aansluiten op modem, via die werkt de wifi dan.

            Reageer


            • #7
              hallo. Ik heb ook het mesh deco systeem gekocht en geleverd gekregen. Echter op de factuur worden huurkosten in rekening gebracht. Dat klopt niet want ik heb het systeem gekocht. Wat kan ik doen? Delta is op geen enkele manier te bereiken. Alvast bedankt.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door fvd Bekijk bericht
                hallo. Ik heb ook het mesh deco systeem gekocht en geleverd gekregen. Echter op de factuur worden huurkosten in rekening gebracht. Dat klopt niet want ik heb het systeem gekocht. Wat kan ik doen? Delta is op geen enkele manier te bereiken. Alvast bedankt.
                Toch contact opnemen met de klantenservice op facebook, twitter of 0118 22 55 75. Delta klantenservice leest in ieder geval niet actief mee op dit forum.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht

                  Je 1ste deco moet je via utp kabel aansluiten op modem, via die werkt de wifi dan.
                  Indien je bekabeling hebt liggen kan je ook de 1e met de 2e deco en de 2e met de 3e deco doorlussen. Dan heb je op elk WIFI punt de volle snelheid. Als je alleen de eerste Deco aansluit en de andere 2 draadloos elkaar laat vinden zal tussen ieder punt de snelheid halveren.

                  Reageer


                  • #10
                    Hebbrn die Deco ‘ s ook WiFi 6?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Klapstoel Bekijk bericht
                      Hebbrn die Deco ‘ s ook WiFi 6?
                      Nee. Helaasch niet.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Klapstoel Bekijk bericht
                        Hebbrn die Deco ‘ s ook WiFi 6?
                        Geen WiFi 6 en slechts een max. doorvoer van 400mbps in de praktijk betekent dit volgens mij dat bij een 1Gb abo 60% van wat er binnenkomt in de meterkast niet verwerkt kan worden door het Deco mesh systeem en dus ook niet gebruikt kan worden om je een snelle(re) internet ervaring te bieden.

                        Er zijn overigens wel Deco systemen met WiFi 6 maar die zijn, desgevraagd voorafgaand aan de installatie bij mij thuis, niet verkrijgbaar bij Delta en wanneer je deze zelf aanschaft krijg je er geen support op vanuit Delta.
                        [SIZE=10px][I]"Technologie is een woord dat iets beschrijft dat nog niet werkt"

                        - Nokia XS-2426G-B
                        - UDR Dream Router (pending installation)
                        - USW-Lite-8-PoE
                        - AP U6+[/I][/SIZE]

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door bimmersport Bekijk bericht

                          Geen WiFi 6 en slechts een max. doorvoer van 400mbps in de praktijk betekent dit volgens mij dat bij een 1Gb abo 60% van wat er binnenkomt in de meterkast niet verwerkt kan worden door het Deco mesh systeem en dus ook niet gebruikt kan worden om je een snelle(re) internet ervaring te bieden.

                          Er zijn overigens wel Deco systemen met WiFi 6 maar die zijn, desgevraagd voorafgaand aan de installatie bij mij thuis, niet verkrijgbaar bij Delta en wanneer je deze zelf aanschaft krijg je er geen support op vanuit Delta.
                          Die 1Gb krijg je sowieso a;l niet via wifi, Maar hier hebben we ook deco systeem. Op een android tablet van 2016 !! snelheid van ca 433 Mbs en op TV LG ca 525 Mbs. Dus toch wel boven die 400 die je noemt.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht

                            Die 1Gb krijg je sowieso a;l niet via wifi, Maar hier hebben we ook deco systeem. Op een android tablet van 2016 !! snelheid van ca 433 Mbs en op TV LG ca 525 Mbs. Dus toch wel boven die 400 die je noemt.
                            Ik heb hier de aangeboden Deco M5's niet gebruikt on mijn Delta Fiber 2Gb systeem, ik heb zelf 2x Deco X50-PoE (AX3000) aangeschaft en haal daar met de 1e bedraad aangesloten in de huiskamer & de 2e (naar zolder bedraad aangesloten) op de 1e verdieping, op zolder op een 2.5 Gb ethernetaansluiting soms net 1+ Gb snelheid op mijn Desktop PC!

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X