Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Tp link deco

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
    Dat is dus niet juist, wifispots werken nog prima bij de buren als je eigen modem in bridge staat
    Omdat die zelf waarschijnlijk niet in de bridgemode staan
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      Omdat die zelf waarschijnlijk niet in de bridgemode staan
      Dan mag je met je wifispot account toch nog steeds gebruik maken van de wifispots als je modem in bridge staat? Ik bedoel dat het technisch niet meer mogelijk is op je eigen modem maar nog steeds bij anderen gebruik mag maken van de service.

      Maaris inderdaad niet meer van deze tijd en qua beveiliging ook niet de beste optie, glasvezel en de mobiele mogelijkheden gaan dit wel de nek om draaien.

      Reageer


      • #18
        Ferry https://www.zeelandnet.nl/forum/member/39539-reddwarf https://www.zeelandnet.nl/forum/memb...06-webkabouter

        Als we wifispots mogelijk maakten op ons modem, konden we ook gebruik maken van andere delta wifispots en zelfs die van ziggo in het land.
        Als we het NIET inschakelden, konden we dus GEEN gebruik maken van andere wifispots.
        -
        Deze redenering volgend, zet ik modem in bridge mode, schakel wifi uit en kan geen gebruik meer maken van andere wifispots.
        En conform uitleg schakel ik ook de firewall uit.
        OF wordt eea. overgenomen door de deco m5 apparaten ???
        -
        Leuk glasvezel, mobiele toekomst. Maar als ik mijn tablet of laptop meeneem naar iemand zonder internet, is het wel zo prettig dat ik nog steeds gebruik kan maken van delta wifispots in diens nabijheid. Ook heeft nog niet iedereen een smartphone om die te gebruiken als mobiele hotspot/tethering. Als men dat uit financieel oogpunt wellicht niet eens goed vind.
        -

        Reageer


        • #19
          Zodra je het modem in Bridge Modes zet kun je (na mijn weten) nog gewoon gebruik maken van de WifiSpots van andere. Je kunt in je MijnDELTA account dan nog je gegevens van je WifiSpots in blijven zien.
          -
          Als je het modem in Bridge Modes zet blijft de Firewall nog steeds aan. Deze zit hier niet aangekoppeld namelijk.
          -
          Je ziet steeds meer in openbare gelegenheden dat er wifi verbinden zijn. Het wordt ook steeds populairder om wifi aan te bieden als bedrijf voor je klanten. Dit wordt allemaal steeds meer natuurlijk. En tegenwoordig met de 30Gb of Unlimited data mobiele abonnementen op je telefoon kun je flink wat data verzetten wil daar overheen gaan. Mogelijkheden zijn eindeloos wat dat betreft. Daarin tegen heb je met de WifiSpots ook veel nadelen zoals de lage snelheid je ben beperkt in bereik, etc.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht
            En tegenwoordig met de 30Gb of Unlimited data mobiele abonnementen op je telefoon kun je flink wat data verzetten wil daar overheen gaan. Mogelijkheden zijn eindeloos wat dat betreft. Daarin tegen heb je met de WifiSpots ook veel nadelen zoals de lage snelheid je ben beperkt in bereik, etc.
            Ja ik gebruik die weinig heb een 1G abbo en verbruik dat bij lange na niet. Maar we gaan wel eens met tablet/laptop naar mijn schoonmoeder Papegaaienbrug. Daar wonen veel ouderen en di net als zijzelf geen internet hebben. Gelukkig is er wel ergens een delta wifispot, die we dan kunnen gebruiken om haar eea te laten zien. De snelheid is dan onbelangrijk, WEL de mogelijkheid om even wat via internet te laten zien, bijv kleding e.d. Vooral in toch deze tijd, dat winkelen weer moeilijker wordt.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht
              Zodra je het modem in Bridge Modes zet kun je (na mijn weten) nog gewoon gebruik maken van de WifiSpots van andere.
              Sorry blijf vragen.
              Als ik modem in bridge modus zet, kan ik (kwam ik tegen op forum) geen utp kabel meer gebruiken voor bijv pc die ik toch via zo'n kabel wil aansluiten.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht
                Sorry blijf vragen.
                Als ik modem in bridge modus zet, kan ik (kwam ik tegen op forum) geen utp kabel meer gebruiken voor bijv pc die ik toch via zo'n kabel wil aansluiten.
                In bridge mode kun je enkel de eerste poort van het modem gebruiken (met een UTP kabel). Het is bedoeld om je eigen router op aan te sluiten, je kan er direct je pc op aansluiten maar deze krijgt dan direct het externe internet IP adres.
                Dit is vanuit beveiliging issues niet te adviseren en enkel aan te raden aan voor gevorderde gebruikers (je kunt zonder router ook maar 1 device direct aansluiten)

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X