Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Tp link deco

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Tp link deco

    Ik wil een set deco wifi installeren, moet ik dan de wifi uitzetten door middel van inloggen op het modem of kan ik volstaan om het modem in bridge mode te zetten.

  • #2
    Als je het Sagemcom wifimodem hebt van Delta, volstaat het om met behulp van het knopje bovenop, de wifi uit te zetten. Zie foto.
    Check of de wifi LED aan de voorzijde dan ook uit is.

    Ik heb de Deco M5 geïnstalleerd. Ik ben er zeer tevreden over: snelheid 1e en 2e verdieping veel beter.
    Bijgevoegde bestanden

    Reageer


    • #3
      ik heb een Cisco EPC 3925 en daar zit geen wifi knopje op ik kan hem wel via Delta in bridgemode zetten

      Reageer


      • #4
        Cisco EPC3925 en EPC3940 De wifi op dit modem kun je op de volgende manier aan- en uitzetten

        1 Start uw internetbrowser en voer in de adresbalk het volgende in en druk op ENTER. http://192.168.11.1 en klik vervolgens op enter.
        2 Vul bij “username” in: Beheer
        3 Vul bij “Password” in: zeelandnet
        4 Klik op “log in” of druk op enter Let op: Het kan zijn dat je een foutmelding krijgt. Vul dan niets in bij “password” en klik vervolgens op Enter of Log in
        5 De eerste keer dat je inlogt kom je op de pagina waarop aangegeven wordt dat je je wachtwoord aan moet passen in verband met veiligheidsredenen. Wij raden aan om dit ook te doen.
        6 Klik op “Setup” linksboven in het menu als je hier nog niet bent. Hier wordt opnieuw gevraagd om inloggegevens te wijzigen, maar dit hoef je niet nog een keer te doen.
        7 In het balkje Wireless Interface klik je Disable aan. In de regel daaronder staat voor welke frequentie je dit hebt gedaan. Om de wifi volledig uit te zetten moet “disable” aangegeven zijn voor zowel 2.4GHz als 5GHz.

        Bladzijde 22 uit de onderstaande handleiding :

        20210678-delta-handleiding-tp-link-deco-m5-2plus3-pack_210x140_2-1.pdf

        Reageer


        • #5
          Modem in bridge zetten volstaat en is zelfs de beste oplossing, omdat de TP-Link standaard ook als router fungeert.
          De EPC3925 is wel een oud beestje. DELTA zou deze voor je moeten kunnen omruilen voor een nieuwer exemplaar dat stabieler werkt (omdat die dan meer kanalen op de kabel kan gebruiken dan de oude).

          Reageer


          • #6
            Bedankt GoeRoe dat is precies wat ik wilde weten.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Cisco EPC3925 en EPC3940 De wifi op dit modem kun je op de volgende manier aan- en uitzetten

              1 Start uw internetbrowser en voer in de adresbalk het volgende in en druk op ENTER. http://192.168.11.1 en klik vervolgens op enter.
              2 Vul bij “username” in: Beheer
              3 Vul bij “Password” in: zeelandnet
              4 Klik op “log in” of druk op enter Let op: Het kan zijn dat je een foutmelding krijgt. Vul dan niets in bij “password” en klik vervolgens op Enter of Log in
              5 De eerste keer dat je inlogt kom je op de pagina waarop aangegeven wordt dat je je wachtwoord aan moet passen in verband met veiligheidsredenen. Wij raden aan om dit ook te doen.
              6 Klik op “Setup” linksboven in het menu als je hier nog niet bent. Hier wordt opnieuw gevraagd om inloggegevens te wijzigen, maar dit hoef je niet nog een keer te doen.
              7 In het balkje Wireless Interface klik je Disable aan. In de regel daaronder staat voor welke frequentie je dit hebt gedaan. Om de wifi volledig uit te zetten moet “disable” aangegeven zijn voor zowel 2.4GHz als 5GHz.

              Bladzijde 22 uit de onderstaande handleiding :

              20210678-delta-handleiding-tp-link-deco-m5-2plus3-pack_210x140_2-1.pdf
              Oei die is duidelijker dan wat er in de doos zit en de app zelf. Ga die wel effe printen. Thnx

              Reageer


              • #8
                Adrie200, wij kunnen het modem voor je vervangen, als je dat wenst! Ik zou je dan adviseren om contact op te nemen met ons via de chat. Dan kunnen wij dit gelijk voor je regelen!

                Je kunt trouwens ook de Bridge Modes inschakelen via je MijnDELTA account:

                Als je bent ingelogd op je MijnDELTA account -> Zelf Regelen -> Internet -> Bridge Modes activeren.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht
                  Adrie200,
                  Je kunt trouwens ook de Bridge Modes inschakelen via je MijnDELTA account:
                  Als je bent ingelogd op je MijnDELTA account -> Zelf Regelen -> Internet -> Bridge Modes activeren.
                  Dus 3940 kan ik via mijndelta in bridge modus zetten tijdens/voor/na installatie deco m5. Weet nml inlog en password niet meer voor modem :-) beheer/zeelandnet werken al jaren niet meer.
                  via telefoon kreeg ik advies om als ik bezig ben en stap is wifi uitzetten op modem ik dan even bel met helpdesk, dat ze dat voor me doen. Maar ja, dan is telefoon verbinding ook meteen weg, dank zij alles in1 abbo :-)
                  Laatst bewerkt door cschults; 30 Nov 2021, 13:44.

                  Reageer


                  • #10
                    Ferry als ik modem in bridge mode zet, schakel ik toch ook de wifi-hotspots van delta uit.

                    Ik kwam dit tegen als uitleg nml.:
                    In de bridge mode zendt het apparaat geen WiFi-signaal meer uit. Ook vervallen de DHCP- en NAT-instellingen; de hotspots van je provider werken niet meer (als je deze had ingesteld); de firewall gaat uit; en nog maar één LAN-poort blijft werken.
                    De bridge mode zorgt zodoende ervoor dat je router-modemcombinatie enkel als een modem functioneert en geen router-functies meer heeft.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht
                      Ferry als ik modem in bridge mode zet, schakel ik toch ook de wifi-hotspots van delta uit.

                      Ik kwam dit tegen als uitleg nml.:
                      In de bridge mode zendt het apparaat geen WiFi-signaal meer uit. Ook vervallen de DHCP- en NAT-instellingen; de hotspots van je provider werken niet meer (als je deze had ingesteld); de firewall gaat uit; en nog maar één LAN-poort blijft werken.
                      De bridge mode zorgt zodoende ervoor dat je router-modemcombinatie enkel als een modem functioneert en geen router-functies meer heeft.
                      Bij het activeren van de Bridge Modes schakel je ook de DELTA WifiSpots voor je modem uit. Maar je kunt dan nog gewoon de WifiSpots van andere modems gebruiken uiteraard.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht

                        Bij het activeren van de Bridge Modes schakel je ook de DELTA WifiSpots voor je modem uit. Maar je kunt dan nog gewoon de WifiSpots van andere modems gebruiken uiteraard.
                        dacht dat bedoeling is, dat ik wifispots beschikbaar stel voor delta klanten en daardoor ook gebruik kan maken van wifispots bij andere deltaklanten. Dat was de opzet.
                        er stond toendertijd bij, dat als ik wifispots uitzet, ik ook GEEN gebruik meer kan maken van delta wifispots op andere plekken.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht

                          dacht dat bedoeling is, dat ik wifispots beschikbaar stel voor delta klanten en daardoor ook gebruik kan maken van wifispots bij andere deltaklanten. Dat was de opzet.
                          er stond toendertijd bij, dat als ik wifispots uitzet, ik ook GEEN gebruik meer kan maken van delta wifispots op andere plekken.
                          Bij bridge mode is het technisch niet mogelijk de wifispots/wifi te gebruiken (het modem kan niet meer routeren). Het zou vreemd zijn dat je dan ook niet meer van wifispots gebruik zou mogen maken (zijn er nog mensen die er gebruik van maken?)
                          Laatst bewerkt door reddwarf; 30 Nov 2021, 19:48.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                            Het zou vreemd zijn dat je dan ook niet meer van wifispots gebruik zou mogen maken (zijn er nog mensen die er gebruik van maken?)
                            Persoonlijk terecht - het is het één of het ander. Het gros van de mensen heeft geen bridgemode nodig. Degenen die dat wel gebruiken hebben geen wifispot nodig omdat ze wel weten dat er genoeg andere technische oplossingen zijn om ergens een netwerkverbinding tot stand te brengen. Met de integratie van glas zal het hele wifispots-gebeuren een aflopende zaak zijn, denk ik.
                            Laatst bewerkt door Webkabouter; 30 Nov 2021, 20:30.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                              Het is het één of het ander. Het gros van de mensen heeft geen bridgemode nodig. Degenen die dat wel gebruiken hebben geen wifispot nodig omdat er voor hen genoeg andere technische oplossingen zijn om ergens een netwerkverbinding tot stand te brengen.
                              Dat is dus niet juist, wifispots werken nog prima bij de buren als je eigen modem in bridge staat

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X