Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Zo zorg je voor goed wifi-bereik in en om je huis

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Zo zorg je voor goed wifi-bereik in en om je huis

    Het is zomer en als het een beetje meezit, betekent dat lekker veel in de tuin of op het balkon zitten. Wel zo prettig als je daar dan ook je berichten kunt checken, video’s kunt bekijken of muziek kunt streamen. We vertellen hoe je heel eenvoudig in en rond je hele huis een goed wifi-signaal krijgt dankzij DELTA GigaWifi:

    https://www.delta.nl/nieuws/zo-zorg-...en-om-je-huis/

  • #2
    Uit de content van die pagina:
    Doordat ze continu contact met elkaar hebben, zorgen ze altijd voor het beste wifi-signaal zonder dat de snelheid daaronder lijdt
    Zolang het geen Wifi6(E) betreft is het 'beste Wifi signaal' in de meeste gevallen (uitzondering daargelaten) nooit gelijk aan wat de folder beschrijft (beduidend minder zelfs). Dat heeft niets met de term 'mesh' te maken omdat bij dit soort oplossingen gebruik maakt van twee wifi netwerken:
    1. de wifi tussen hub met de satelliet(en): Gigawifi
    2. het wifi signaal waarmee je verbinding hebt met dit netwerk: Wifi5

    Overschakelen van het ene naar het andere wifi-netwerk is ook niet nodig: de router en de satellieten zitten allemaal op hetzelfde netwerk
    De router en satellieten hebben allen dezelfde naam binnen dat netwerk, dus je hoeft geen andere naam in te kloppen als je van locatie verandert (huis naar tuin). In theorie zou je dat ook kunnen als je twee Wifi hubs hebt die zijn gekoppeld aan verschillende netwerken, en met dezelfde naam (en toegangscode).

    Moraal van dit verhaal: Gigawifi is een oplossing waarbij het eigenlijke voordeel in het 'mesh' gedeelte zit en de verbinding tussen hub en satelliet(en). Hoewel de onderlinge snelheid tussen deze hardware hoog is, wordt dit in de meeste gevallen teniet gedaan door de beperkingen van het Wifi5 signaal. In feite kun je stellen dat je het Wifi5 bereik verbetert, zonder dat je de bekende problemen van bandbreedte daarmee oplost, ook al heet de oplossing Gigawifi.

    Ik denk maar mee...
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 27 Aug 2021, 12:05.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Ben wel benieuwd of een iPhone (iOS 14) nu out of te box werkt met WPA2 + AES icm deze GigaWifi set.

      Hoeft niet direct een probleem te zijn want je kunt altijd nog de boel handmatig updaten en instellen.

      Reageer


      • #4
        Als jij router van Delta in meterkast hebt ja dan heb je problemen. Niet zo gek ook. Heb je router in huiskamer gaat het meestal prima. Zelfs tot 1 hoog dan met 5 hertz.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Uit de content van die pagina:

          Zolang het geen Wifi6(E) betreft is het 'beste Wifi signaal' in de meeste gevallen (uitzondering daargelaten) nooit gelijk aan wat de folder beschrijft (beduidend minder zelfs). Dat heeft niets met de term 'mesh' te maken omdat bij dit soort oplossingen gebruik maakt van twee wifi netwerken:
          1. de wifi tussen hub met de satelliet(en): Gigawifi
          2. het wifi signaal waarmee je verbinding hebt met dit netwerk: Wifi5


          De router en satellieten hebben allen dezelfde naam binnen dat netwerk, dus je hoeft geen andere naam in te kloppen als je van locatie verandert (huis naar tuin). In theorie zou je dat ook kunnen als je twee Wifi hubs hebt die zijn gekoppeld aan verschillende netwerken, en met dezelfde naam (en toegangscode).

          Moraal van dit verhaal: Gigawifi is een oplossing waarbij het eigenlijke voordeel in het 'mesh' gedeelte zit en de verbinding tussen hub en satelliet(en). Hoewel de onderlinge snelheid tussen deze hardware hoog is, wordt dit in de meeste gevallen teniet gedaan door de beperkingen van het Wifi5 signaal. In feite kun je stellen dat je het Wifi5 bereik verbetert, zonder dat je de bekende problemen van bandbreedte daarmee oplost, ook al heet de oplossing Gigawifi.

          Ik denk maar mee...
          Dus Webkabouter wat is de waarde als je hem neemt wat Jeroen hier benoemd DELTA GigaWifi:
          Ik zit er ook aan te denken, beneden goed ontvangst ,naar boven en vliering veel minder,en daar heb ik het eigenlijk ook goed nodig
          Zit ook rondom in de beton Router in de huiskamer ,bij het aansluitings punt
          Graag verneem ik je antwoord, en echt een serieuze vraag

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
            Graag verneem ik je antwoord, en echt een serieuze vraag
            Hoop dat je hier iets mee kunt; een oplossing die voor iedereen tot volle tevredenheid werkt, is er (zeker) met wifi5 niet.

            E.e.a. heeft te maken met wat je van een oplossing minimaal verwacht en hoeveel geld je daarvoor over hebt of kunt besteden. Het probleem is dat het verlies in bereik en in bandbreedte bij wifi5 hoofdzakelijk wordt veroorzaakt door storing van buitenaf en dat is voor elke locatie verschillend.
            • Draadloze vaste telefoons (‘DECT’)
            • Magnetrons
            • Bluetooth apparaten
            • Babyfoons
            • Draadloze beveiligingsapparaten
            • Fysieke obstakels (muren en vloeren)
            • Frequentie van je wifikanaal
            Voor een CAT5e+ shielded utpkabeltje gelden deze storingen (bijna) niet.
            Ik zou tot intrede van wifi6(e) met goedkope repeaters werken (wel of geen mesh) en je daarbij al te veel ergeren aan signaalverlies.
            @ https://www.want.nl/wifi-5-vs-wifi-6/

            Mijn (klein)kinderen (4 slaapkamers op zolder) werken hier via Powerline Wifi en dat voldoet eigenlijk heel goed. Het is wel weer EUR115 voor een setje van twee adapters, maar de performance is voor hen prima (email, mobiel, Netflix, géén games), ook met z'n vieren tegelijk.
            @ https://www.coolblue.nl/product/8658...-adapters.html

            Zelf werk ik gewoon met UTPkabel omdat ik hier in huis altijd wel een vaste plek heb waar ik werk.
            Wil graag even vermelden dat bovenstaande, in combinatie met een Delta 1Gbit kabelbonnement, prima en stabiel werkt (sjappo techneuten!).
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 27 Aug 2021, 20:33.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              Hoop dat je hier iets mee kunt; een oplossing die voor iedereen tot volle tevredenheid werkt, is er (zeker) met wifi5 niet.

              E.e.a. heeft te maken met wat je van een oplossing minimaal verwacht en hoeveel geld je daarvoor over hebt of kunt besteden. Het probleem is dat het verlies in bereik en in bandbreedte bij wifi5 hoofdzakelijk wordt veroorzaakt door storing van buitenaf en dat is voor elke locatie verschillend.
              • Draadloze vaste telefoons (‘DECT’)
              • Magnetrons
              • Bluetooth apparaten
              • Babyfoons
              • Draadloze beveiligingsapparaten
              • Fysieke obstakels (muren en vloeren)
              • Frequentie van je wifikanaal
              Voor een CAT5e+ shielded utpkabeltje gelden deze storingen (bijna) niet.
              Ik zou tot intrede van wifi6(e) met goedkope repeaters werken (wel of geen mesh) en je daarbij al te veel ergeren aan signaalverlies.
              @ https://www.want.nl/wifi-5-vs-wifi-6/

              Mijn (klein)kinderen (4 slaapkamers op zolder) werken hier via Powerline Wifi en dat voldoet eigenlijk heel goed. Het is wel weer EUR115 voor een setje van twee adapters, maar de performance is voor hen prima (email, mobiel, Netflix, géén games), ook met z'n vieren tegelijk.
              @ https://www.coolblue.nl/product/8658...-adapters.html

              Zelf werk ik gewoon met UTPkabel omdat ik hier in huis altijd wel een vaste plek heb waar ik werk.
              Wil graag even vermelden dat bovenstaande, in combinatie met een Delta 1Gbit kabelbonnement, prima en stabiel werkt (sjappo techneuten!).
              Dank voor uw uitleg ik zie dat je kan huren,dus een enorme bult vallen ,dat valt wel mee
              Ik ga er over nadenken,maar fijn dat u me van commentaar voorzag
              Goed Weekend Gr Koekeroe

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
                Dank voor uw uitleg ik zie dat je kan huren,dus een enorme bult vallen ,dat valt wel mee
                Laat nog eens weten wat je keuze is geworden en hoe dat je bevalt?
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  Laat nog eens weten wat je keuze is geworden en hoe dat je bevalt?
                  Zal ik zeker doen .u hoort van mij

                  Reageer


                  • #10
                    Zie discussie helpen mesh punten echt in snelheid
                    https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...i-intern/page2

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      Hoop dat je hier iets mee kunt; een oplossing die voor iedereen tot volle tevredenheid werkt, is er (zeker) met wifi5 niet.

                      Mijn (klein)kinderen (4 slaapkamers op zolder) werken hier via Powerline Wifi en dat voldoet eigenlijk heel goed. Het is wel weer EUR115 voor een setje van twee adapters, maar de performance is voor hen prima (email, mobiel, Netflix, géén games), ook met z'n vieren tegelijk.
                      @ https://www.coolblue.nl/product/8658...-adapters.html

                      (sjappo techneuten!).
                      Oke welke snelheid heb je op zolder ? Kom hier nu net op ca 300 bij 1gbs abbo, beneden.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X