Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Instellen WPA3 op Delta WIFI router/modem

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Instellen WPA3 op Delta WIFI router/modem

    Mijn Iphone vindt na een update protocol WPA2 niet meer veilig.
    Hoe moet ik mijn Delta Router instellen voor WPA3, ik zie alleen de instelling WPA2
    zie ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT202068

  • #2
    Jobsen welkom op het forum!

    Je iPhone zegt niet dat WPA2 niet veilig is. Hij zal hooguit waarschuwen dat TKIP niet veilig is.

    Stel je router in op WPA2 (dus niet WPA/WPA2) en AES in plaats van TKIP. De melding zou dan moeten verdwijnen.

    WPA3 is nog niet in alle routers beschikbaar. En als het beschikbaar is zal het WPA2+WPA3 zijn omdat eenvoudigweg de meeste apparaten er nog niet mee overweg kunnen.

    Reageer


    • #3
      Dank voor het antwoord.
      Mijn iPhone zegt:
      Zwakke beveiliging
      WPA/WPA2 (TKIP) wordt niet als veilig beschouwd.
      Als dit jouw wifinetwerk is, configureer je de router zo dat deze de beveiligingsmethode WPA2 (AES) of WPA 3 gebruikt.

      Mijn router EPC3940AD router staat op WPA of WPA2-Personal en encryption AES
      Moet ik die dan nu op alleen WPA2-Personal zetten?

      In het document staat ook dat ik de SSID voor 2.4 GHz en 5 GHz gelijk moet zetten, klopt dat?

      Reageer


      • #4
        Het modem moet je instellen op alleen WPA2-Personal.

        Het gelijkzetten van de ssid word aangeraden maar is niet verplicht.
        Laatst bewerkt door Edwinb; 7 Oct 2020, 08:07. Reden: Protocol naam aangepast

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
          Het modem moet je instellen op alleen WPA2.
          Voor degene die gebruik maken van een Apple Airport: stel het login-protocol in op 'WPA2 Personal'.

          De Wifi Alliance is belast met het certificeren van apparaten die WPA3 ondersteunen. Om het Wifi logo te kunnen gebruiken is het sedert 2019 een verplichting om de nieuwste standaard voor beveiliging te ondersteunen. Om WPA3 te gebruiken moet zowel de router als het apparaat dat verbinding maakt de standaard (..) ondersteunen. Indien dat niet het geval is dan wordt gewoon WPA2 gebruikt.
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Oct 2020, 19:42.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
            Het modem moet je instellen op alleen WPA2-Personal.

            Het gelijkzetten van de ssid word aangeraden maar is niet verplicht.
            Ik heb op mijn I-pad hetzelfde probleem. Maar hoe doe je dat eigenlijk, de instellingen op het modem wijzigen?

            Reageer


            • #7
              Kijk eens op de onderstaande pagina voor het instellen van de wifi. Dit is verschillend per type modem

              https://www.delta.nl/klantenservice/...et-wifi-modem/

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
                Kijk eens op de onderstaande pagina voor het instellen van de wifi. Dit is verschillend per type modem

                https://www.delta.nl/klantenservice/...et-wifi-modem/
                Dat heb ik gevonden. Alleen weet ik geen username en password meer en weet ook niet hoe ik daar achter kan komen. Ik zie ook geen mogelijkheid (password vergeten? bv) een nieuw aan te vragen.

                Reageer


                • #9
                  Stuur me een e-mail met je klantgegevens en een link naar dit forumbericht. Dan zal ik de inloggegevens voor het modem toezenden. Je mag de e-mail richten aan [email protected]

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X