Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Blokkeren WiFi door delta

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Blokkeren WiFi door delta

    Ik ben nu voor de 4e dag op rij in quarantaine geplaatst met mijn WiFi. Op mijn vraag wat er nu misgaat en waarom ik geblokkeerd wordt met mijn WiFi, wordt geen antwoord gegeven. Er is mij net verteld dat ik maar een ICT man moet inhuren die de boel uitzoekt en dat ik dan pas weer terug naar delta kan bellen. Dit is toch raar? Wij hebben op al onze telefoons en tablets de malwarebytes.com gezet om te scannen naar malware...maar er is niks gevonden. Ik wordt erg gefrustreerd hiervan. Raar dat delta gewoon kan blokkeren en verder niks uitlegt...of is dit de normale gang van zaken en moet ik het inderdaad verder zelf uitzoeken?

  • #2
    Wifi in quarantaine - hoe merk je dat ??
    en is die quarantaine ook merkbaar op apparaten, die met een utp-kabel met internet zijn verbonden.

    Reageer


    • #3
      Dan kan je niet op WiFi met je telefoon of tablet. Op het moment dat je naar je WiFi gaat krijg je een melding van de delta dat je WiFi in quarantaine is. Delta blokkeert je WiFi...het lijkt me dan ook dat ze weten waarom maar dat wordt niet specifiek verteld

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Lindag Bekijk bericht
        Dan kan je niet op WiFi met je telefoon of tablet. Op het moment dat je naar je WiFi gaat krijg je een melding van de delta dat je WiFi in quarantaine is. Delta blokkeert je WiFi...het lijkt me dan ook dat ze weten waarom maar dat wordt niet specifiek verteld

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Lindag Bekijk bericht
          Dan kan je niet op WiFi met je telefoon of tablet. Op het moment dat je naar je WiFi gaat krijg je een melding van de delta dat je WiFi in quarantaine is. Delta blokkeert je WiFi...het lijkt me dan ook dat ze weten waarom maar dat wordt niet specifiek verteld
          Quarantaine wil zeggen dat er ergens op je netwerk verdachte activiteit is gesignaleerd. Dus spam, of een botnet, of iets anders. Ze zouden wel een indicatie moeten geven wat het kan zijn, dat kunnen ze daar zien (want ik weet hoe quarantainenet werkt). En nee, dat is niet op je WiFi, maar op je hele internetverbinding, dus ook bedraad.

          Je hebt het over je telefoons en tablets, maar is er niet ook nog een gewone pc of laptop in huis?

          Reageer


          • #6
            Laptop is ook in huis maar die is ook gescand...ook daar niks. En een PlayStation...kan daar ook iets opzitten?

            Reageer


            • #7
              Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

              Reageer


              • #8
                Lijkt mij dat het probleem in de instellingen zit.

                Reageer


                • #9
                  Laptop en PlayStation...de PlayStation zit op een eigen router. En inderdaad sinds zaterdag een gast metbtelefoon op onze WiFi. Maar die heeft ook zijn telefoon gescand met de malwarebytes.com. Daar zat niks op. Misschien de eigen router er even van tussen halen?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Lindag Bekijk bericht
                    Laptop en PlayStation...de PlayStation zit op een eigen router.
                    het probleem kan zowel in / op de laptop, als ook in de playstation zitten.

                    Reageer


                    • #11
                      En ook de router kan besmet zijn.
                      Maar een paar maanden geleden was hier iemand waarbij de gast de boosdoener bleek te zijn. Steeds als hij met zijn telefoon kwam, werd alles in quarantaine gezet...

                      Reageer


                      • #12
                        Bedankt voor jullie reacties....ik heb de router in ieder geval er van tussen gehaald en we gaan kijken wat vandaag doet. Als we weer in quarantaine gaan gaan we 1 voor 1 terug per dag...kijken wat voor de problemen zorgt.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Lindag Bekijk bericht
                          Bedankt voor jullie reacties....ik heb de router in ieder geval er van tussen gehaald en we gaan kijken wat vandaag doet. Als we weer in quarantaine gaan gaan we 1 voor 1 terug per dag...kijken wat voor de problemen zorgt.
                          Hi Lindag , ik vermoed dat je een Qnet blokkade te pakken hebt. Je kunt in een e-mail naar [email protected]

                          Reageer


                          • #14
                            Hoi TimE
                            ik denk dat het probleem in de router zat. Deze was extra op zolder geplaatst door ons en die hebben we er een paar dagen terug er van tussen gehaald. Sindsdien de blokkade niet meer gehad. We hebben er nu een nieuwe router tussengezet en zijn nog steeds blokkade vrij. Ik hoop dat we het opgelost hebben. Bedankt voor je bericht!

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Lindag Bekijk bericht
                              Hoi TimE
                              ik denk dat het probleem in de router zat. Deze was extra op zolder geplaatst door ons en die hebben we er een paar dagen terug er van tussen gehaald. Sindsdien de blokkade niet meer gehad. We hebben er nu een nieuwe router tussengezet en zijn nog steeds blokkade vrij. Ik hoop dat we het opgelost hebben. Bedankt voor je bericht!
                              Geen dank! Fijn dat de blokkade sinds de nieuwe router niet meer is voorgekomen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X