Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wel of geen gebruik wifi modem bij ubiquiti/mesh?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wel of geen gebruik wifi modem bij ubiquiti/mesh?

    Ik heb bijna alles van ubiquiti in huis en wil met de wifi punten een bedraad en deels (buiten) onbedraad (mesh) wifi netwerk maken.

    De vraag is, gebruik ik daarbij wel of niet het wifi punt van het delta modem?

    Heeft iemand hier ervaring mee? Vooral met ubiquiti apparatuur?

    Ik hoor het graag van jullie.

    Dank je wel

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door tvds75 Bekijk bericht
    De vraag is, gebruik ik daarbij wel of niet het wifi punt van het delta modem?
    dat kan heel goed, maar je hebt wel 2 extra wifi-kanalen in gebruik.
    en als het al druk is in de omgeving, dan kan dat best een nadeel zijn.
    maar als je alles van Ubiquity hebt, dan zou ik een Edgemax Edgerouter X gebruiken en het modem van Delta in bridge-mode zetten.
    werkt prima, kan ik je verzekeren
    op die manier heb je niks meer met het modem of de ingebouwde router te maken en kun je alles via Ubiquity regelen.

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        nee, je kunt inloggen op de Edgemax router en dan de nodige instellingen doen.
        download anders eerst de handkleiding van de Edgemax

        https://www.ui.com/download/edgemax/...eos-user-guide
        Laatst bewerkt door fred44nl; 14 Jun 2020, 21:59.

        Reageer


        • #5
          Als je de hele omfgeving wil managen met Unifi kun je er ook voor kiezen een USG router en USW switches te gebuiken, werkt erg mooi maar vergt wel wat meer investering.
          Nadeel is echter dat de USG router vrij oud is en aardig warm wordt in de meterkast, voordeel is weer dat ze regelmatig 2e hands te koop staan. De opvolger is al wel aangekondigd als UXG maar dat gaat nog eel maanden duren.

          Succes!

          Reageer


          • #6
            De edgerouter kun je niet beheren met de Unifi app, want het is geen Unifi. De USG wel, maar zoals reddwarf schrijft is die inmiddels vrij oud. Ik heb 'm wel draaien maar zou op de opvolger wachten nu (en zo lang de routerfunctie van je huidige modem gebruiken) of inderdaad tweedehands kopen



            En je modem zet je in combinatie met een USG het best in bridge mode. Het gebruiken van de wifi van het modem voegt niet veel toe, het werkt beter als je alles van een systeem gebruikt. Denk aan handoff tussen access points, automatisch regelen van zendsterktes en instellingen van gebruikersgroepen (wie mag hoe snel op welk netwerk e.d.).

            Reageer


            • #7
              Okay, top! bedankt voor de info, ik ga er mee aan de slag!

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X