Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slecht wifi signaal

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Slecht wifi signaal

    Goedenavond,

    Ik heb sinds twee maand nu ook glasvezel (Och wat fijn! van 8Mbps naar 150)
    Wij hebben thuis de Genexis Platinum-7840. Via kabel heb ik nergens last van en is internet zeer snel en stabiel.
    Echter het wifi-signaal valt continue weg sinds een maand (op wifi verbonden apparaten). > internet misschien niet beschikbaar
    Is dit modem wel geschikt om een goed wifi signaal uit te zenden? Er zit 1 muur tussen die evt wat zou kunnen blocken.

    Doe ik er verstandig aan om een goeie router aan te schaffen en deze op de modem aan te sluiten en die in bridge modus te zetten?
    Of kan ik met ander apparatuur hetzelfde bereiken?
    (heb nu een wifi repeater in de andere kant van de muur, maar deze zal ook in het vaarwater zitten van de modem?)

    Ik hoor graag van jullie!
    Alvast dank.

  • #2
    Vraag om een monteur als het een modem is van zeelandnet. Dan kan hij het testen ook en eventueel een gratis versterker plaatsen indien nodig.
    Maar ook andere apparaten kunnen je wifi signaal ernstig verstoren.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door erikvl Bekijk bericht
      Doe ik er verstandig aan om een goeie router aan te schaffen en deze op de modem aan te sluiten en die in bridge modus te zetten?
      dat kan heel goed werken.
      maar plaats die router dan aan de andere kant van de muur.

      (heb nu een wifi repeater in de andere kant van de muur, maar deze zal ook in het vaarwater zitten van de modem?)
      zet die repeater es uit en ga dan met een device vlak bij het modem zitten.
      hoe werkt dat ??

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

        dat kan heel goed werken.
        maar plaats die router dan aan de andere kant van de muur.

        zet die repeater es uit en ga dan met een device vlak bij het modem zitten.
        hoe werkt dat ??
        De router aan de andere zijde van de muur plaatsen word lastig, kan maar 1 utp kabel door de muur helaas, als ik mijn nieuwe router daar neerzet
        kan ik de utp naar boven niet leggen waar momenteel een switch ligt.

        Zonder repeater is het signaal al te zwak om bij de keuken te geraken, dus er zal toch iets ondernomen moeten worden.
        Dus wat mij betreft schaf ik een goeie router aan of een multiroom wifi systeem die een mesh-netwerk opzet, ik weet niet wat hier de beste keuze is..

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door erikvl Bekijk bericht
          De router aan de andere zijde van de muur plaatsen word lastig, kan maar 1 utp kabel door de muur helaas, als ik mijn nieuwe router daar neerzet
          kan ik de utp naar boven niet leggen waar momenteel een switch ligt.
          dan neem je een router, zonder wifi
          daarop sluit je een utp-kabel aan, die door de muur gaat, waar je dan een repeater / AP kan plaatsen.
          ook de kabel naar boven, sluit je aan op de router.
          zelf gebruik ik een Ubiquity EdgeRouter X

          maar je kunt ook enkele mesh-router/AP's plaatsen.
          hier heb ik geen ervaring mee.

          Reageer


          • #6
            Ik ga zeer waarschijnlijk enkele mesh ap's plaatsen, waarbij er 1 verbonden is via utp.
            Moet de wifi dan uit op de genexis? en kan ik dan nog gebruik maken van de lan poorten in de modem?

            Het word wss de TP-Link Deco M5 Multiroom wifi 3-Pack.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door erikvl Bekijk bericht
              Moet de wifi dan uit op de genexis?
              dat denk ik wel ja.

              en kan ik dan nog gebruik maken van de lan poorten in de modem?
              als het modem niet in bridge staat, dan kun je de router in het modem, met alle lan-poorten, blijven gebruiken.

              lees dit maar es door:
              https://nl.hardware.info/artikel/976...sh-sets-getest

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                dat denk ik wel ja.


                als het modem niet in bridge staat, dan kun je de router in het modem, met alle lan-poorten, blijven gebruiken.

                lees dit maar es door:
                https://nl.hardware.info/artikel/976...sh-sets-getest
                Bedankt voor je hulp iig! Ik heb ze besteld, ik zal in het weekend nog even een terugkoppeling doen.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X