Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Modem/router probleem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Modem/router probleem

    Sinds kort een nieuw modem gehad van Zeelandnet, nu kan ik niet meer streamen naar de tv.


    De oude situatie:

    Oude modem van Zeelandnet stond beneden de kast. Uitgaande 1 kabel door de muur naar de TP-LINK op de kast. Deze TP-LINK zorgde voor het wifi kanaal
    Via deze TP-LINK gaan er 3 kabels weg. 1 door de muur naar de PC, 1 door de muur naar de TV en 1 naar de WII.
    Streamen naar de TV ging geweldig.

    Nieuwe situatie:

    Nieuwe modem werd geinstaleerd (staande model)
    Volgende gedaan nieuwe modem het WIFI signaal laten uitzenden omdat deze beter was en sneller.
    TP-LINK in bridge gezet, kabels niks veranderd want deze zijn in de muur weggewerkt.
    WIFI is oke maar er kan nu niet meer gestreamd worden naar de tv

    Dit komt waarschijnlijk omdat de kabel niet op de modem zit waar de wifi uitgezonden wordt denk ik.

    Ik kan zowel het modem als de router bereiken en instellingen veranderen maar welke kom ik niet aan uit?

    Wie weet wat ik moet verzetten zodat ik weer kan streamen naar mijn tv??

    Alvast bedankt,
    Vincent



  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Vincento Bekijk bericht
    Wie weet wat ik moet verzetten zodat ik weer kan streamen naar mijn tv??

    Reageer


    • #3
      De oude modem voor de nieuwe had geen WIFI en deed de TP-Link inderdaad alles regelen.
      Om dat de TP-LINK op 2,4 ghz werkt en die nieuwe van Zeelandnet op 5 wil ik deze graag blijven gebruiken.

      Oftewel is de vraag: wat moet ik instellen dat ik weer kan streamen naar mijn TV in de nieuwe situatie?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Vincento Bekijk bericht
        De oude modem voor de nieuwe had geen WIFI en deed de TP-Link inderdaad alles regelen.
        Om dat de TP-LINK op 2,4 ghz werkt en die nieuwe van Zeelandnet op 5 wil ik deze graag blijven gebruiken.

        Oftewel is de vraag: wat moet ik instellen dat ik weer kan streamen naar mijn TV in de nieuwe situatie?

        Reageer


        • #5
          Zoals in het begin aangegeven staat de TP-LINK nu in bridge mode en die van Zeelandnet verzorgt nu de WIFI.
          Ik stream via mijn telefoon, bijvoorbeeld Youtube of de Delta App.

          Ik heb een printscreen toegevoegd wat je ziet als je inlogt op het modem van Zeelandnet.

          Links zie je de oude TP-LINK staan hieronder valt de tv,pc etc. Rechts de 2.4 en 5 Ghz die komen van de Zeelandnet modem (heten nog wel TP-LINK omdat dat makkelijk was) maar is dus het nieuwe modem. Nummers lijken elkaar op te volgen zoals jij zegt.
          Bijgevoegde bestanden

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Vincento Bekijk bericht
            Ik heb een printscreen toegevoegd wat je ziet als je inlogt op het modem van Zeelandnet.
            kennelijk is de afbeelding niet meegekomen.

            Reageer


            • #7
              Gooi die TP-Link opzij en gebruik alleen het modem. Heb je dan niet genoeg poorten of heb je er op een andere plek meer nodig? Gebruik een simpele gigabit switch. Ik zag dat ze die bij de Action hebben voor iets van 8 euro. Het merk? TP-Link geloof ik

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                TP-Link geloof ik

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                  Gooi die TP-Link opzij en gebruik alleen het modem. Heb je dan niet genoeg poorten of heb je er op een andere plek meer nodig? Gebruik een simpele gigabit switch. Ik zag dat ze die bij de Action hebben voor iets van 8 euro. Het merk? TP-Link geloof ik
                  Dat zou de mooiste oplossing zijn alleen de kabel van de modem naar de TP-LINK en van de TP-LINK naar de tv,pc etc zitten in de muur weggewerkt en kunnen dus niet anders gelegd worden helaas.

                  Reageer


                  • #10
                    Dus als ik deze op de plek van de TP-LINK zet dan zou het weer werken?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Vincento Bekijk bericht

                      Dus als ik deze op de plek van de TP-LINK zet dan zou het weer werken?
                      dat ga ik je niet garanderen
                      maar je kunt beginnen om tijdelijk even de TP-Link weg te halen en de hoogst benodigde kabels in het nieuwe modem te steken.
                      dan mis je tijdelijk wel iets, maar dan kun je wel testen.

                      van belang is nog steeds, of alle apparaten in hetzelfde ip-bereik zitten, dus bijv. 192.168.11.x
                      dat had ik je al eerder gevraagd

                      Reageer


                      • #12
                        Ja dat zitten ze, heb nogmaals een printscreen toegevoegd, hopelijk kan je die wel zien.

                        Bijgevoegde bestanden

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Vincento Bekijk bericht
                          Ja dat zitten ze, heb nogmaals een printscreen toegevoegd, hopelijk kan je die wel zien.
                          Laatst bewerkt door fred44nl; 15 Apr 2020, 17:44.

                          Reageer


                          • #14
                            even voor alle duidelijkheid, je streamt via jouw telefoon naar de TV.

                            is dat een iPhone en stream je via Airplay2 naar een TV, die dat aan kan ??
                            of stream je van een smart-phone, iOS of Android, naar een Chromecast, die aan de TV hangt ??

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                              even voor alle duidelijkheid, je streamt via jouw telefoon naar de TV.

                              is dat een iPhone en stream je via Airplay2 naar een TV, die dat aan kan ??
                              of stream je van een smart-phone, iOS of Android, naar een Chromecast, die aan de TV hangt ??
                              Ik stream van een android telefoon naar een Philips TV die op Android draait.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X