Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Veilig op wifi met thuiswerken

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Veilig op wifi met thuiswerken

    Hi,
    Zoals het grootste gedeelte van Nederland werk ook ik thuis. Dit is voor het soort werk wat ik doe een uitzondering omdat we veel met gevoelige informatie werken. Ik ben nu met mijn manager aan het kijken naar een VPN dienst om mijn wifi thuis te beveiligen. Wij hebben er niet veel verstand van en we hebben ons er een klein beetje in verdiept via dit artikel: https://vpndiensten.nl/informatie/pr...zakelijke-vpn/

    Hebben jullie tips? Gebruiken jullie zelf een VPN? Welke VPN service bevalt jullie goed?

    Groeten,
    Marieke

  • #2
    Marieke, het hangt ervan af wat je wilt bereiken. Waar staan de gegevens waarmee je werkt. Hopelijk niet op je eigen apparaat. Die zouden op je werk moeten staan, of bij een clouddienst.
    Voor het maken van een VPN-verbinding naar je werkgever heeft deze aan de andere kant iets nodig waarmee je kunt verbinden.

    Staan je gegevens in de cloud (Onedrive, Sharepoint enzovoort) dan is de verbinding daarmee al versleuteld en voegt een VPN weinig toe. Wel is het belangrijk dat je je account beveiligt met tweefactor-authenticatie, zoals een code of melding die je op je telefoon ontvangt bij het inloggen en die je moet goedkeuren of overtypen.

    Reageer

    Om te reageren, moet je eerst .

    verwerken...
    X