Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Samchem modem/router versus Cisco modem/Netgear router

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Samchem modem/router versus Cisco modem/Netgear router

    Een dezer dagen wordt mijn Cisco modem omgeruild voor een Samchem modem, momenteel heb ik naast mijn Cisco modem een Netgear Nighthawk AC1900 R7000 router,
    wat is nu verstandig, mijn huidige Netgear router behouden naast het nieuwe modem of kan is dit modem goed genoeg om zowel modem als router te functioneren met dezelfde
    of nog betere verbinding ?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door hennys Bekijk bericht
    Een dezer dagen wordt mijn Cisco modem omgeruild voor een Samchem modem, momenteel heb ik naast mijn Cisco modem een Netgear Nighthawk AC1900 R7000 router,
    wat is nu verstandig, mijn huidige Netgear router behouden naast het nieuwe modem of kan is dit modem goed genoeg om zowel modem als router te functioneren met dezelfde
    of nog betere verbinding ?
    jouw huidige Cisco modem staat als het goed is in bridge-mode.
    als je daar dik tevreden mee bent, dan zou ik het nieuwe modem ook in bridge laten zetten.
    (als je niks zegt, dan gaat dat vanzelf)

    maar ja, jouw Nighthawk is technisch gezien ook al weer 6 jaar oud.
    wellicht kun je dan toch maar beter de router van het nieuwe modem gaan gebruiken.
    dan kun je die Nighthoawk altijd nog ergens als extra acces-point neer zetten.

    Reageer


    • #3
      Beste Fred, bedankt voor de informatie, denk ook dat technisch gezien de nieuwe modem ook als vervangende router van mijn Netgear Nighthawk beter zal werken met beter bereik en de tip als extra access-point is een goede oplossing.

      Reageer


      • #4
        hennys en installeer een beveiligingsupdate op je Nighthawk: https://www.security.nl/posting/6304...+aan+te+passen

        Reageer


        • #5
          Beste GoeRoe, bedankt voor het waarschuwen, maar waar en hoe kan ik deze beveilingsupdate vinden/installeren ? Dit kan ik niet terugvinden in de link.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door hennys Bekijk bericht
            Beste GoeRoe, bedankt voor het waarschuwen, maar waar en hoe kan ik deze beveilingsupdate vinden/installeren ? Dit kan ik niet terugvinden in de link.
            Hier op de site van Netgear vind je de download en de verwijzing naar de instructies.
            Zet ook deze link bij je favorieten want in de toekomst vind je daar de nieuwste updates. Het lijkt er namelijk op dat het genoemde lek in die firmware nog niet is gedicht (maar wel andere lekken).

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X