Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Statisch IP

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Statisch IP

    Wij hebben thuis een EPC3940 van Cisco. Verschillende apparaten in ons netwerk heb ik een vast IP gegeven. Echter presteert het modem het keer op keer om andere apparaten die geen statisch IP hebben, hetzelfde IP te geven dan de apparaten die ik een statisch IP heb gegeven. Hierdoor werken de devices natuurlijk niet.

    We hebben al meerdere keren problemen met de modem gehad en ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Al maanden geef ik aan dat dit modem gewoon niet werkt en dat ik het nieuwe modem, de F@ST 3890v3, graag ter vervanging wil. Maar keer op keer krijg ik nul op het rekest. Het modem resetten helpt niet, dit is al meerdere keren gedaan.

    Ik hoop dat er nu wel naar me geluisterd gaat worden en dat we alsnog het nieuwe modem krijgen want op deze manier hebben we alleen maar problemen en dat is niet de bedoeling lijkt mij!

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
    Wij hebben thuis een EPC3940 van Cisco. Verschillende apparaten in ons netwerk heb ik een vast IP gegeven. Echter presteert het modem het keer op keer om andere apparaten die geen statisch IP hebben, hetzelfde IP te geven dan de apparaten die ik een statisch IP heb gegeven. Hierdoor werken de devices natuurlijk niet.

    Reageer


    • #3
      Het is helaas ook niet het enige probleem, dinsdag komt er een monteur!

      Reageer


      • #4
        marijnvdgruiter Het nieuwe modem is ook niet bugvrij, zoals je op het forum kunt lezen.

        Je kunt in de EPC3940 een IP-reservering instellen (zodat het apparaat elke keer hetzelfde IP-adres krijgt) of zoals fred44nl schrijft een IP-adres toewijzen dat buiten de DHCP-range ligt.

        Even iets anders: je meldt hier een probleem en iemand helpt je aan een oplossing. Dan is het niet erg behulpzaam om te zeggen 'het is niet het enige probleem, dinsdag komt er een monteur' alsof het niet uitmaakt dat je dit probleem hebt. Dan had je het toch niet gevraagd hier?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
          marijnvdgruiter Het nieuwe modem is ook niet bugvrij, zoals je op het forum kunt lezen.

          Je kunt in de EPC3940 een IP-reservering instellen (zodat het apparaat elke keer hetzelfde IP-adres krijgt) of zoals fred44nl schrijft een IP-adres toewijzen dat buiten de DHCP-range ligt.

          Even iets anders: je meldt hier een probleem en iemand helpt je aan een oplossing. Dan is het niet erg behulpzaam om te zeggen 'het is niet het enige probleem, dinsdag komt er een monteur' alsof het niet uitmaakt dat je dit probleem hebt. Dan had je het toch niet gevraagd hier?
          Nee dat klopt inderdaad, ik ben blij dat Fred44nl heeft gereageerd. Ik heb de ip adressen nu anders ingedeeld. We gaan zien wat het brengt. Er zijn nog andere stabiliteits-problemen die men via dit forum niet kan oplossen, daarom heb ik deze problemen hier niet vermeld. Bedankt voor je reactie!

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
            Ik heb de ip adressen nu anders ingedeeld. We gaan zien wat het brengt.
            en eigenlijk ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig naar de gewijzigde instellingen

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X