Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi zonder eigen router??????

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi zonder eigen router??????

    Op de website van Delta zag ik bij veelgestelde vragen een voor mij in elk geval opmerkelijke vraag staan.
    De vraag was:
    Kan ik mijn eigen router aansluiten op het WiFi-modem om het WiFi-signaal te verbeteren?

    Het zal wel aan mij liggen maar als je je eigen router niet aansluit aan het modem dmv. een kabel dan heb je toch helemaal geen wifi?
    Tenminste wij niet want dan moet ik eerst een kabel vanaf het modem aan mijn laptop aansluiten.
    Wij hebben daarom dan ook 2 routers omdat we juist wifi willen hebben, in de tuin en in huis.

  • #2
    Er zijn op dit moment een 3-tal modems bij de klanten in gebruik.
    De oudste de EPC 3212 heeft geen wifi en met deze heb je als je wifi wilt, dus een eigen router nodig.

    Dan zijn er 2 wifi-modems: de EPC 3925 en 3940.
    De laatste heeft o.a. ook een 5 ghz netwerk en o.a. WPS.

    Zolang het modem nog aan de vereisten snelheden voor je abonnement voldoet, vervangt ZeelandfNet een modem niet. Nieuwe klanten krijgen aut. de EPC 3940.

    Heb je zelf echter een wifi-modem nodig ( denk aan wifi, wps of een eigen verouderde router ) kan je via een mailtje hierom verzoeken.
    Stuur dan een mailtje met verzoek naar [email protected]

    Wel is het zo, dat een eigen router veel meer in huis heeft en beter af te regelen is naar de wensen van de gebruiker.
    Om die reden had ik zelf ook altijd nog de oude EPC3212.
    Maar helaas deze ging kapot en wordt dan vervangen door de EPC3040.

    Zo duidelijk?

    Reageer


    • #3
      Omdat ik ineens slecht beeld had op de tv boven op Omroep Zeeland schreef Delta dat ik ook tv kon kijken zonder kabel en dat je dan gebruik maakt van je wifi. Een nieuwe kabel aanleggen naar boven dat gaat niet zomaar, en die is ook nog maar 2 jaar oud en lijkt mij niet al versleten want het is ook nog een stevige en niet de goedkoopste kabel. Daar snapte ik al helemaal niets van dat dat kon, tv via wifi en daar ga ik maar niet aan beginnen ook want nu kan ik soms amper een filmpje bekijken op NPO of met mijn telefoon omdat het steeds stil blijft staan. Dan moet je toch wel een sterker wifi signaal hebben lijkt mij.
      Nouja ik weet dan wel genoeg want dan hebben wij gewoon een oud modem zonder wifi. Dus laat dan maar zo.

      Reageer


      • #4
        Een eigen router biedt je veel meer bmogelijkheden, want de reikwijdte wan het wifi-modem is beperkt.
        Dan hangt het maar van de afstanden en bouw van je huis af of je alleen met het wifi-modem overal een goed bereik hebt.

        Zoals geschreven was mijn oude modem defect, maar met de nieuwe had ik evengoed mijn eigen router nodig om overal bereik te hebben. Dus het wifi-modem ging in bridge.

        Op je modem staat het nummer, dan kan je zien welk modem je hebt, zoals je ook in Mijn Delta kan vinden als je inlogt.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Robert
          Nouja ik weet dan wel genoeg want dan hebben wij gewoon een oud modem zonder wifi. Dus laat dan maar zo.
          Dan ben je toch niet geholpen, Robert?

          Je hebt een paar mogelijkheden:
          - Op je tv boven digitaal kijken, als je nu nog analoog kijkt. Dit kan ook zonder smartcard. Uiteraard moet het signaal voldoende sterk zijn, dat is een kwestie van proberen.
          - Met DIT (Delta Interactieve TV) boven kijken. Kost 3,50 per maand, eerste half jaar gratis. Dit kastje sluit je aan op je modem via een netwerkkabel of via WiFi, en op je tv bij voorkeur via HDMI. Kun je ook opnemen en terugkijken, afhankelijk van je abonnement.

          Daarnaast kun je via [email protected]

          Reageer


          • #6
            Ik kijk boven gewoon digitaal want ik heb er speciaal een nieuwe tv voor gekocht een paar maanden geleden. Alleen Omroep Zeeland, waar mijn vrouw wel eens even naar kijkt, is vaak slecht beeld, blokjes. De andere zijn allemaal goed.
            Vandaar mijn opmerking over tv kijken via wifi en de eigen router.

            Reageer


            • #7
              Hoi Robert

              We zijn inmiddels een maand verder. Weet ook niet of je een e-mail had gestuurd, maar heb je nog steeds problemen met de Wifi? Als je nog geen mail had gestuurd met je klantgegevens, doe dit dan alsnog naar [email protected] en kijk ik je gegevens en verbinding verder na.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                Een dame van Delta op messenger was zo vriendelijk om gratis een monteur langs te sturen die alles zou oplossen. En dat is afgelopen week gebeurd en opgelost. Een jaar of zoiets geleden was er ook al eens een monteur geweest en die had het probleem niet gezien maar deze van de afgelopen week bekeek alles heel anders. Die begon bij binnenkomst niet al direct te zeggen dat het wel aan onze kabels zou liggen enz enz. Dit in tegenstelling tot de vorige monteur.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X