Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Probleem met aansluiting van Printer TS 3151 via het Modem/Router

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Probleem met aansluiting van Printer TS 3151 via het Modem/Router

    Wij hebben onze Printer Canon MG 3051 vanwege een defect ingeruild voor een Canon Printer TS 3151. Het probleem is nu dat het modem/router de printer niet kan vinden en krijgt geen toegang tot internet en is niet te vinden in het netwerk. Heb ook via een USB kabel de aansluiting gemaakt, de printer is nu wel te vinden in de computer maar het lukt gewoon niet om een verbinding met de router te maken. Hetzelfde probleem hebben wij ook meer dan 1 jaar geleden ondervonden met de Canon MG 3051, die toen naar meerdere vergeefse pogingen van aansluiting aan de modem/router (zelfs niet van een heel deskundige neef op deze gebied) tenslotte van een medewerker van Zeelandnet aangesloten moest worden. Sinds wij ongeveer 2 jaar geleden het nieuwe modem/router van zeelandnet ontvingen, hebben wij het probleem met de printeraansluiting via Wifi. Ik ben hier nu al een paar dagen mee bezig; heb Canon gebeld die mij ondersteunende software per email gestuurd hebben en heb een paar keer Zeelandnet ter ondersteuning gebeld. Gisteren zijn aanpassingen in het kabelmodem van Zeelandnet doorgevoerd en wij hebben reset, maar alle maatregelen hebben niets geholpen. De printer werkt goed en wij denken dat het aan het modem liegt. De printer heeft overigens geen WPS-knop. Heb ook geprobeerd via de software van Canon met een IP adres de printer te vinden, maar ook deze poging is niet gelukt. Misschien heeft iemand hetzelfde probleem en kan een oplossing bieden. :?:?

  • #2
    wat staat er op het display, m.b.t. draadloos netwerk ??
    heb je Windows of iets anders op de PC / laptop ??

    Reageer


    • #3
      Ik heb Windows 10 op mijn PC en een draadloze LAN-verbinding !!!

      Reageer


      • #4
        ja, ok, maar wat staat er op het display van de printer ??
        staat daar dat de printer ook een draadloos netwerk heeft gevonden ??
        [img]77b4a738-c501-4938-864f-993c5d68655b.jpg[/img]
        volgens de handleiding van de printer (blz. 43) kun je een LAN-status pagina uitprinten. daarop staat het ip-adres van de printer.
        als je in windows de printer toevoegt, dan kun je de printer laten zoeken met het gevonden ip-adres.

        Reageer


        • #5
          Bedankt voor de reactie !! Op het display van de printer staat O en A 4 ... verder niets !!!
          Ik heb Network Configuration Page uitgeprint en bij
          Network Diagnostics staat ... Not connected to the network;
          Wireless LAN ... Disable,
          WPS PIN Code ........ de Nummer is aangegeven,
          Infrastructure .... Disable,
          MAC Address ... de Nummer is aangegeven en verder helemaal geen informatie en ook geen IP adres.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door shornung
            Wireless LAN ... Disable,
            zonder draadloos netwerk ga je nooit draadloos printen.
            dus dat moet eerst ingeschakeld worden.
            hoe dat precies moet, staat ongetwijfeld in de handleiding
            wat gebeurt er allemaal als je de CD van de printer in de PC doet ??

            Reageer


            • #7
              Canon Setup CD Rom:
              1)Beginnen met instellen van nieuwste stuurprogramma en software ophalen en dat heb ik gedaan !!!
              2) Dan ben ik mij niet zeker of ik iets moet doen bij Firewallinstellingen? Er is een "haakje" bij blokkade opheffen en volgende tekst: "U moet de blokkade opheffen via de firewallfunctie van Windows". Heb ik niet gedaan, zou het misschien daaraan liggen dat er geen verbinding met het draadloos Netwerk is ? Maar is het dan niet gevaarlijk als ik de Firewall uitschakel of Firewallinstellingen zou veranderen ?
              3) De Printerstatus wordt gecontroleerd als ik verder ga, maar er gebeurd niets met mijn printer!!!
              4) Verder zijn er 3 Verbindingsmethoden om de kiezen: Printerdetectie: selecteren in lijst via IP - adres,
              Printer selecteren via Netwerkverbinding ...dat ik heb ik gekozen en moet volgens instructie dan de "Direct knop" van de printer indrukken en dan knippert in het display het wifi teken en 2 horizontale balken ..... en verder kom ik al dagen niet wat instructie CD - ROM betreft !!!

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    in de handleiding en bij het installeren kom je ongetwijfeld informatie tegen over draadloze netwerken, e.d. maar dat komt later pas aan de orde.

                    om te beginnen moet je als allereerste zorgen dat in de printer het draadloos netwerk ingeschakeld wordt.

                    zolang dat niet is gebeurd, kun je er niks draadloos mee doen en hoef je ook niet te kijken naar de technische gegevens van jouw netwerk.

                    als je de printer met een usb-kabel aansluit, kun je dan met het programma IJ Network Device Setup Utility bij de netwerk-instellingen van de printer komen ??
                    zo ja, wat staat daar dan allemaal ??
                    kun je daar een afbeelding van maken ??

                    Reageer


                    • #11
                      in de handleiding staat op blz. 284:
                      [img]d7f7d696-9dca-4606-9079-040608869dee.jpg[/img]

                      en op blz. 113:
                      [img]981e5c74-ee3b-44a9-82af-583529405043.jpg[/img]

                      Reageer


                      • #12
                        Ik heb de handleiding gevolgd maar het lukte allemaal niet. Ik heb de printer met een USB-Kabel aangesloten en kan nu in de netwerkinstellingen. Bij "poort" staat het volgende (zie bijgaande afbeeldingen). Verder kom ik ook niet verder met de installatie van het programma IJ Network Device Setup Utility !!!

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X