Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

TP-Link powerline adapter werkt niet meer

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • TP-Link powerline adapter werkt niet meer

    Hallo,

    De door zeelandnet geleverde en geinstalleerde TL-WPA8630P kit werkt spontaan niet meer.

    Mobiele devices maken wel verbinding, maar er word geen internet meer doorgegeven.
    Zo heb ik op me telefoon vol wifi bereik, maar staat er een ! door het wifi teken (geen internet).
    Bedraad internet werkt wel

    Na lang zoeken en telefonisch contact met helpdesk er achter gekomen dat het in de powerline adapter zit.
    Deze heb ik nu uitgeschakeld, en wifi werkt weer, maar hiermee haal ik me bovenverdieping niet.

    Ik heb via de app tlTPC ingelogd in de powerline adapter, en ik zie weinig geks in de instellingen.

    Het enige wat me opvalt is dat als ik via het modem wifi gebruik me ip adres op me telefoon 192.168.11.12 is en via de powerline is het ip 192.168.00.100 (Zeelandnet modem zit op de 192.168.11.* range niet op 00.*)

    Ik zou de powerline adapter een factory reset kunnen geven maar ik heb deze niet zelf geinstalleerd, dus ik weet niet hoe alle instellingen werken/moeten staan.

    Ps. Modem en powerline hebben zelfde netwerknaam en wachtwoord, heeft 4 maanden prima gewerkt.

    Iemand tips??

  • #2
    het ip-adres van de Powerline is in ieder geval verkeerd.
    kijk es of je het kunt wijzigen.
    anders moet je toch echt terug naar de fabrieksinstellingen.

    Reageer


    • #3
      Welkom op het forum, bvzweeden.

      Het lijkt erop dat je TP-Link adapters zijn ingesteld als router, in plaats van als access point. Kijk eens in de instellingen of je dat kunt aanpassen. Dat is beter dan ze terug te zetten naar fabrieksinstellingen, want dan raak je de rest ook kwijt.

      Reageer


      • #4
        Hallo Fred,

        Ik heb het IP van de powerline naar 192.168.11.123 gebracht, me telefoon geeft hierdoor een IP van 192.168.11.100, in de juiste range lijkt me, maar het werkt nog niet, geen internet.

        GoeRoe,
        Ik kan hier niets over vinden in de instellingen, hoe zou dat genoemd worden?

        Reageer


        • #5
          powerline bestaat uit een set van 2 stuks.
          heb je de instellingen van de andere al bekeken ??

          je kunt het ip-adres ook dynamisch verkrijgen:
          [img]ef76ed35-087a-4662-b277-fc7ad0969230.jpg[/img]

          Reageer


          • #6
            Dynamisch IP was de instelling waar hij op stond toen die het niet meer deed,.....

            Maar gek genoeg doet hij het nu weer wel.
            Met het wisselen tussen statisch en dynamisch IP is hij nu terug geschoten naar 192.168.11.12 en dat werkt blijkbaar

            Reageer


            • #7
              Da's mooi dan

              Als je nog even op Beste antwoord klikt, wordt je vraag als 'beantwoord' gemarkeerd.
              Alvast bedankt!

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X