Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ik krijg mail die van mijzelf lijkt te komen, maar dat is nep.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ik krijg mail die van mijzelf lijkt te komen, maar dat is nep.

    Ik krijg mail met als tekst ....hallo ik ben emily en zal doen wat je wilt...met als afzender mijn eigen zeelandnet adres...hoe kom ik daar vanaf?

  • #2
    Dit speelt al een hele poos. Al mijn aliassen zijn de afgelopen maand al aan de beurt geweest, op een na. Het zou opgelost zijn, maar gisteren werd er opnieuw, nu op de laatste (en voor mij belangrijkste) weer een dergelijk bericht geplaatst. Allemaal zeelandnet adressen. Toeval? Daar geloof ik niet meer in!

    Reageer


    • #3
      Dit hebben wij ook deze week.
      Hoe komt dit

      Reageer


      • #4
        ZeelandNet zou dit onderzoeken en aanpakken, maar niets meer op het Forum over gehoord.
        Inderdaad deze week ondanks wijzigen ww verschijnt die ongein opnieuw.
        Mijn SpamFilter onderschept het meteen.

        Bewijst ook dat ww wijzigen voor deze vorm geen zin heeft.
        De mailtjes worden immers niet door de eigenaar van het mailaccount verstuurd, maar door door een Spammer die deze mailmailadressen als afzender weergeeft.
        In werkelijk komen ze van een heel ander ip adres.
        Dat kan je ook zien als je eigenschappen van het mailtje bekijkt.


        Meteen verwijderen en NOOIT op een link clicken dat is het allerbeste.

        Reageer


        • #5
          Stond vandaag weer wel een heel artikel over in de krant, maar of dat dit nu direct de oplossing is voor het probleem ik betwijfel het.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter
            Stond vandaag weer wel een heel artikel over in de krant, maar of dat dit nu direct de oplossing is voor het probleem ik betwijfel het.
            Nee. De spammers die deze mails versturen hebben daar je wachtwoord niet voor nodig.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X