Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi valt ineens geregeld weg

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Wifi valt ineens geregeld weg

Sinds anderhalve week valt de wifi nu en dan weg, wat best voor wat frustratie zorgt. Voorheen is dit nooit het geval geweest en van de één op de andere dag doet dit zich nu voor.

We hebben een Cisco EPC3940 en maken gebruik van zowel 2.4 en 5 GHZ. Beiden hebben een aparte naam. Tijdens de uitval is via een wifi analyser wel te zien dat de signalen sterk uitzenden, echter zelfs op een meter afstand van het modem lukt het dan niet om verbinding te maken. Niet op 2.4, dus ook niet via de extender (ook 2.4) en niet op 5 GHZ. Op de gsm's komt dan een uitroepteken bij het wifi icoontje te staan. Dit alles heeft altijd feilloos gewerkt en dat deze nu te pas en te onpas ineens wegvalt maakt het extra frustrerend.

Het modem heb ik al een aantal keer van stroom gehaald, waarna de verbinding weer voor een x aantal tijd hersteld is. De bekabeling achterop het modem en waar het signaal binnenkomt in de muur is gecontroleerd, dit zat prima vast. Ook het kanaal van de 2.4 heb ik al gewisseld naar een kanaal waar het 'drukker' is (van kanaal 6 naar kanaal 1), maar hierdoor werd het alleen trager en viel deze ook gewoon weer weg. Vervolgens weer teruggezet op het gangbare kanaal, maar nog steeds geen verbinding. Bekabeld werkt het wel (lees bijvoorbeeld smart TV - Netflix).

De ingang waar het signaal binnenkomt is in de hoek van de woonkamer. Bekabeld zijn op de modem aangesloten: een smart TV, een console en een Denon Heos soundbar.

Het abonnement is TV & Internet Super, dus 400 Mbit/sec.

Iemand enig idee?
  • 10 Reacties

Misschien werkzaamheden: https://www.delta.nl/sites/default/f...page-001_1.jpg

Of storingen gekeken? Zie: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=262,E=0000061586018428674,K=8674,Sxi =1,case=guid({DCC970C4-3540-4394-94C5-2DB668158A62}),TS=DeltaNL_2016

Wat het 2.4 ghz netwerk betreft, staat het kanaal op rouiter ingesteld op 1, 6 of 11?

Misschien wil een Moderator eens naar je verbinding kijken of er wellicht iets aan de hand is met je modem.

Reageer

Storingen of werkzaamheden waren er niet in mijn gebied.

Het kanaal staat op 6 ingesteld, welke zo'n beetje vrij is van andere signalen. Kanaal 1 en 11 zijn drukker. Om te proberen of dit het probleem zou oplossen ben ik zoals gezegd al eens geswitched, maar de verbinding werd alleen trager en het uitvallen dit zich helaas nog steeds voor.

Reageer

Zie je dan nog wel de wifi leds branden op de EPC3940?
        Zoals hierboven geschreven, wil een moderator je verbinding misschien even nakijken.

Reageer

De leds branden dan nog inderdaad.

En bedankt voor het meedenken trouwens

Reageer

Je hebt geen vaste ip's ingesteld ( maar hardware krijgt automatisch ip toegewezen) zodat we dubbele adressen kunnen uitsluiten?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door RSM
              De leds branden dan nog inderdaad.

En bedankt voor het meedenken trouwens
              Hoi RSM,

Ik wil wel even naar de routerinstellingen kijken, maar dan moet ik wel even het password resetten. Is dat accoord?

Reageer

@Ptrol
                Nee, zulke instellingen ben ik niet aan geweest.

@Frans
                Prima, dat mag.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door RSM
                  @Ptrol
                  Nee, zulke instellingen ben ik niet aan geweest.

@Frans
                  Prima, dat mag.
                  Hoi RSM,

Ik heb wel een vermoeden wat de oorzaak kan zijn. Zo te zien gebruik je een Sitecom extender die dezelfde SSID gebruikt als het modem. Dat zou in theorie moeten werken, maar in de praktijk gaat dat nogal eens mis. Om dit te testen zou je 2 dingen kunnen doen:

1. De SSID van de extender een andere naam geven
                  2. De extender een tijdje niet gebruiken (dus uit het stopcontact halen)

Reageer

De SSID van de extender is (bijna) hetzelfde als de 2.4, maar dan met de toevoeging '_EXT' erachter meen ik, dus in principe is de SSID toch niet hetzelfde? Ben aan het werk dus kan het nu niet controleren. Wellicht dat jij dat wel kunt zien Frans?

Om de SSID van de extender te veranderen, moet deze dan weer terug naar fabrieksinstellingen?

Optie 2 wat je aangeeft is om te kijken of dit het probleem verhelpt en het echt aan de extender ligt denk ik. De extender heb ik een maand of 5 à 6. Vreemd dat deze dan nu ineens sinds anderhalve week problemen zou geven.

Reageer

Beste RSM,

Hoe is het inmiddels met de WiFi verbinding?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                      X