Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ik kan geen gameserver maken

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ik kan geen gameserver maken

    Goedendag, samen met wat vrienden wouden we een gameserver maken, ik had op de site van Portforwarding een handleiding gezocht die ik volledig correct navolgde om een statisch IP te maken en daarna een poort open te maken voor mijn gameserver.
    De eerste keer dat ik het deed waren mijn poorten open maar viel mijn internet uit.
    De volgende dag had ik hetzelfde gedaan maar nu werkt het helemaal niet meer, de software van portforward detecteert mijn poort niet (er staat: 'we were not able to determine your external IP').
    Heeft iemand een oplossing hiervoor? Ik heb veel forums doorzocht maar geen enkel bevatte een oplossing.

    (de gameserver is voor Minecraft met poorten 25565 en 19132, ik heb als statisch ip 192.168.11.150 gekozen, dat nog niet gebruikt is door mijn computer en als DNS servers heb ik de 2 aanbevolen DNS servers gebruikt uit mijn CMD)

    Bedankt
    William W

  • #2
    Welkom op het forum William

    Even een paar vragen/aannames:
    - Je hebt een Cisco EPC3940 of EPC3925 modem (met WiFi) en geen eigen router?
    - Je hebt de instellingen van je netwerkadapter aangepast, van DHCP naar handmatige instellingen. Hierbij heb je ip-adres 192.168.11.150 opgegeven, bij Gateway 192.168.11.1 en bij Subnet mask 255.255.255.0 ingevuld en de DNS-instellingen gedaan zoals je schrijft;
    - Je hebt in de Windows firewall ingesteld dat java.exe met de hele wereld kan communiceren (anders houdt die het verkeer namelijk tegen).

    Ik vermoed dat je de gateway vergeten bent en misschien heb je ook niet de firewall-instellingen gedaan. Of je bent daar nog niet tegenaan gelopen omdat je internet wegviel doordat je de gateway niet hebt ingevuld.

    Ook is het nodig om een ip-adres te kiezen dat buiten de DHCP-range van het modem ligt, om ip-conflicten te voorkomen.

    Kom je hiermee verder?

    Reageer


    • #3
      Dankuwel

      Ik heb een EPC3940 modem en een router, we zijn met ongeveer 7 verschillende toestellen verbonden.
      Mijn desktop is met een ethernetkabel verbonden dat direct naar de modem gaat.
      Ik heb ook maar een modem en geen twee, dus dat zal ook correct ingesteld zijn.
      Java stond al ingesteld op volledige toegang tot het delen en ontvangen van data.
      Ik heb wat screenshots genomen van hoe mijn configuratie eruit ziet:

      momenteel werkt het nog niet.

      Reageer


      • #4
        Als je zowel een modem als een router hebt, raad ik je aan om:
        - alles op je router aan te sluiten en het modem via https://mijn.delta.nl in bridge mode te zetten, of
        - je router alleen als switch of access point te gebruiken (dus niet laten routeren en ook geen DHCP doen).

        Als je dat niet doet, krijg je situaties waar je dubbel NAT hebt en dan werkt het zeker niet goed.
        Houd je je eigen router als router, sluit dan alles ook echt daarop aan, en sluit de router op poort 1 van het modem aan.
        Het instellen van port-forwards doe je dan op je eigen router. Het ip-adres van je pc moet dan binnen de reeks van je eigen router vallen. Dit kun je doen met vast instellen, of in je router instellen dat hij je pc altijd hetzelfde ip-adres toebedeelt.

        In elk geval heeft het pas zin om met poorten aan de slag te gaan, als je pc wel een werkende internetverbinding heeft

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X