Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Laptop verbind niet met wifi

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Laptop verbind niet met wifi

    Vandaag is internet, telefonie en tv bij mij geinstalleerd. Desktop, en mobiele telefoon verbinden netjes met wifi geen problemen dus.. Alleen de laptop van mijn zoon niet. Ik kan op de laptop wel verbinding maken met 2.4 G maar als ik een website wil bezoeken dan krijg ik te zien dat de dns van de site niet kan worden gevonden. Heb dit met alle sites die ik wil bezoeken. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

  • #2
    De bewuste laptop al eens herstart?

    Ip wordt automatisch toegewezen?
    Heb je zowel 5 ghz en 2.4 GHz netwerk? Zo ja , geef deze aparte namen, zodat je zeker weet dat je met het juiste netwerk verbonden bent.


    Hoe is het met een andere browser?

    Reageer


    • #3
      Dank voor je reactie , mijn desktop ( oudere computer) ziet alleen het 2.Ghz gebeuren en de laptop allebei. Ik heb inderdaad de laptop opnieuw opgestart. en zowel 5Ghz als 2.4 geprobeerd met beide hetzelfde resultaat. Dat namen eraan geven kan ik idd wel proberen maar hoe doe ik dat? ( je merkt al, ik ben nog erg onbekend met de zeelandnet verbinding....)

      Reageer


      • #4
        Zie: https://www.youtube.com/watch?v=U3cu...ature=youtu.be

        In deze video hebben ze gelijke namen, maar geef ze aparte namen.

        Reageer


        • #5
          Heb dit inderdaad geprobeerd, maar geen effect. Zal vanavond het modem even opnieuw uit en weer aan zetten, misschien helpt dat. Bedankt voor je reactie in ieder geval

          Reageer


          • #6
            Vul in plaats van de naam van de website eens in:
            http://172.217.20.67
            Als je dan bij Google uitkomt, heb je dus gewoon verbinding met internet maar wel een DNS probleem.

            Druk de windows toets in en de r, type dan cmd en geef Enter.
            In het window dat dan opent type je ipconfig en geef Enter
            Je krijgt dan je IPv4 address te zien. begint dat met 169 dan heb je geen verbinding met je router.

            Reageer


            • #7
              Heb je de draadloze netwerkverbinding al eens verwijderd in het netwerkcentrum?
              Verwijder deze en herstart de laptop, maak een nieuwe draadloze netwerkverbinding (home) aan.

              Reageer


              • #8
                Bedankt voor jullie reacties het werkt inmiddels, moest een dnsflush doen en vervolgens in het IPv4 adres het volgende ingeven Preferred DNS SERVER: 8.8.8.8 Alternate DNS SERVER 8.8.4.4
                Alles werkt nu perfect

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X