Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Cisco router EPC 3940 WiFi verbinding valt weg / haperend beeld

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Cisco router EPC 3940 WiFi verbinding valt weg / haperend beeld

    Ik heb nu een paar maanden een Cisco router epc3940, echter wat problemen met wifi verbindingen. Het lijkt wel of dat deze steeds wegvallen. Ook onze Playstation 4 heeft in een game haperend beeld, eigenlijk zoveel dat het niet te spelen valt. Nu heb ik er niet veel verstand van, maar ik weet wat bij een ps4 om goed te kunnen gamen je minimaal nat type 2 moet hebben. Bij ons staat hij meestal op nat type 3. Wat kan ik doen (en dan graag in beginners taal uitgelegd :P) hoe ik deze router in kan stellen zodat zowel internet tv en de ps4 goed werkt.

  • #2
    Heb je het kanaal vastgezet?
    Kan je op 5GHz met Wifi werken?
    Zijn de namen van 2.4GHz en 5GHz gelijk, of zijn deze anders?
    Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een kabel i.p.v. wifi?

    Sorry, ik ken de playstations niet..........

    Reageer


    • #3
      Goedemiddag Ron,

      Geen idee wat je bedoeld met kanaal vastzetten. Ik kan gebruik maken van 5GHz, mijn gsm, ipad en tv staan hierop, de playstation werkt alleen op 2GHz (omdat deze niet kan werken met 5GHz). De namen zijn van deze 2 kanalen zijn anders.

      Heb al geprobeerd mijn tv via kabel te voorzien van internet. Dan hapert het nog, maar werkt iptv wel al beter. Playstation heb ik nog niet geprobeerd via kabel. Alle apparaten die via wifi werken (gsm, ipad, ps4 enz.) haperen op dit moment.



      Oorspronkelijk gepost door r0n
      Heb je het kanaal vastgezet?
      Kan je op 5GHz met Wifi werken?
      Zijn de namen van 2.4GHz en 5GHz gelijk, of zijn deze anders?
      Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een kabel i.p.v. wifi?

      Sorry, ik ken de playstations niet..........

      Reageer


      • #4
        Ik neem aan dat het haperende beeld op de playstation met online gaming is en niet bij Singleplayer?

        Ik kwam hier een artikel tegen met wat meer uitleg: http://www.pu.nl/artikelen/feature/s...iste-nat-type/
        (nog van Power Unlimited ook, had daar vroeg een abonnement op, het jeugdsentiment! )

        Het modem is te benaderen door in te loggen op 192.168.11.1, standaard inloggegevens: username=beheer, password=zeelandnet.
        Het genoemde UPnP staat in het eerste tabblad Administration -> Management.
        Daarnaast moet ik aangeven dat we hierop geen verdere ondersteuning kunnen bieden, in verband met mogelijke veiligheid. Uiteraard ben je vrij om met de instellingen te spelen.
        Ik zou sowieso proberen, mits praktisch haalbaar, de Playstation bekabeld op het modem aan te sluiten.
        Gamen over een kabel gaat altijd beter dan over Wifi, Wifi is hiervoor niet stabiel genoeg (heel grof gezegd). Voor gamen heb je namelijk een zo stabiel mogelijke verbinding nodig en dat gaat dus met een kabel zijn.

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X